Zpět na článek

Diskuze: Fallout 4 všude poběží 1080p/30fps

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
24. 6. 2015 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wudit: Hele, mít ty prachy, tak bych WiiU bral hned. Bayonetta2 a Wonderfull101 od Platinum Games už mě přesvědčily.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
24. 6. 2015 06:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wudit: No ještě bych neházel flintu do žita, uvidíme co nová Zelda (jestli teda bude, nesledoval jsem konferenci Nintenda na E3) ta by mohla mít potenciál něco z WiiU vymáčknout.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Teorie si strč za kloubouk, v praxi to asi evidentně funguje jinak když nízký FPS způsobuje vysokou prodlevu u myši a klávesnice. A budu se klidně hádat, protože se to taprostě děje i když podle tvejch teorií to neni možný. Něco to asi způsobuje, já nevim co ale prostě to tak je. Ne u všech her, ale u těch z posledních tak 5 let to tak je vždycky. Už si ani nepamatuju že jsem naposled v ňáký střílečce mohl pořádně mířit bez input lagu. Naposled tak u her z roku 2007 (CoD 4....). Dnešní střílečky se nedaj hrát, hlavně přes net, ten input lag je šílenej. Jednou jsem se v ňáký diskuzi bavil s profi hráčem a ten řikal že právě kvůli input lagu se hrajou turnaje furt ve starejch hrách jako je Quake III a podobně.

wudit@atlas.cz
wudit@atlas.cz
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Promo16: A co Wii U? Ok, grafika není nejlepší, ale rozhodně lepší než PS3, jede to 60/1080 většinou a jsou tam hry nejen pro děti....

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Tos ale trochu zaspal v minulosti :) Ano, vím co je přerušení, v práci programujeme i mikroprocesory (já osobně ne, ale kolega vedle u stolu).
Dneska se ale hry neprogramují v asembleru :) Jak sám píšeš - "v lepším případě" v C++, ale tam žádné přerušení neřešíš. Že bys bez přerušení neudělal žádné časování, to vůbec není pravda. Prostě například pod Windows voláš funkci Win API, např. QueryPerformanceCounter, která je s rozlišením na úrovni "taktů" procesoru. Rozhodně nenastavuješ přerušení v tomto původním smyslu.

Pokud chci programovat, tak přerušení je to první, co udělám? Programuju v c++ () asi 10 let (obecně programuju už asi 25 let) a přerušení jsem nikdy nedělal :) Asi to bude tím, že programuju pod Windows a ten přede mnou spoustu nízkoúrovňových věcí skrývá. Jenže nedělej si iluze, že hry někdo programuje jinak.

Input lag se uvažuje až do zobrazení. Ten pojem je popsán např. i na wikipedii.

Pamatuju PC hraní od roku 1992, kdy jsem se popré dostal k 286. Předtím jsem měl Commodore C64. Tenkrát se programovalo úplně jinak, jakékoliv srovnání není na místě.

Souhlas, i u 120 FPS můžeš mít lag, to jsem nepopíral. Ale při 1 FPS, pokud se snímek opravdu téměř tuto 1 sekundu vytváří, tak prostě lag nebude menší, protože v okamžiku celkového vykreslení už uplynula od stisku klávesy 1 sekunda. A to v tom lepším případě.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 05:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

30 FPS mi nevadí pokud tam autoři nepřidají nevypnutelný motion-blur -> viz. Halo3 či Gears of War2. Při otáčení postavou ve hře mě z toho začne po deseti minutách bolet hlava. Hlavně když jsem zhulenej.

tondavon@seznam.cz
tondavon@seznam.cz
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S 30 fps/sek jsem se jeste jako byvaly PC hrac jeste uplne nevyrovnal. Mne to vadi.

Victor the Cleaner
Victor the Cleaner
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Údajně jde pouze o výmysl.

wudit@atlas.cz
wudit@atlas.cz
Level 1 Level 1
24. 6. 2015 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Tak potenciál má určitě, otázka je spíš to, zda se Nintendo více nesoustředí na NX. A i kdyby, na hrej by byly komentáře typu "Hm, vypadá to dobře ale kvůli jedné hře si to kupovat nebudu". Ostatně, skoro jako pod každou Wii U hrou...

wudit@atlas.cz
wudit@atlas.cz
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Uznávám, ale tak to je tím, že Naughty z PS3 vytáhlo absolutní maximum. Z Wii U nikdo ještě maximum nevytáhl. Nikdo se s tím nebude patlat. Hry jsou náročnější na vývoj, víc než na PS3. A vzhledem k tomu, že Wii U má za 3 roky ani ne 10milionů,tak se jim to nemůže vyplatit. Něco jiného je Uncharted 4 u PS4, tam už teď je jasné že to bude úspěšná konzole a vyplatí se.

wudit@atlas.cz
wudit@atlas.cz
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Promo16: Tak ale jsou tam i hry jako Zombie U, Bayonetta 1+2,Fatal Frame 5, Devil’s Third, Super Smash Bros. Wii U má lepší first party , ale horší third party. A věřím že Wii U by zaklínače i fallout rozjelo, je jasné že né ve stejné grafice ale stále v lepší než PS3 grafice. Je třeba si uvědomit to, že Wii U pro ně není zajímavý trh, prodalo se ho méně než dreamcastu, je na přechodu next genu a old genu a hlavně je těžké na něj něco programovat.Vždy jde jen o optimalizaci, viz PS2 a GTA:SA , jako klobouk dolů že to na té bramboře rozjeli. Nitnendo Wii U posralo tím, že mělo špatný marketing a neumělo se dohodnout s EA a Ubisoftem na pořádné hry(Ok,Zombie U je možná dobrá hra, ale spíš taková rychlokvaška aby Ubisoft viděl jaký je zájem). A to že nevychází žádné sportovní hry na Wii U je taky průser, však nitnendo má dost prachů aby založilo vlastní sportovní hry...

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To vám zase něco nevyšlo, pánové z hrej.cz.
Při čtení článku mě zarazilo, že bych měl potřebovat nějaké (ne)oficiální utility na to, abych si na PC změnil rozlišení hry. Po přečtení komentářů a následné kontrole zdrojového odkazu je mi to jasné - práce kvapná málo platná :)
A že článek není opraven ani skoro den po napsání je trochu hloupé. Palec dolů.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Ale PC si přece taky můžeš zamknout na 30 FPS... To s tím kolísáním je blbost.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
22. 6. 2015 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: prvni vec pri programovani hry, kterou zjistis je, ze u hry ti bezi nekolik preruseni (tj. akce, ktera bezi v urcitej cas a spousti se sama) s ruznou prioriotou, takze ovladani bezi na jednom, AI v jinym, vykreslovani se pak resi ve volnym case ... z toho vyplyva jedna vec, nikdy prosim nespojuj fps s input lagem ;) to bys musel jet nejakych 10 fps, aby se ti byly limity na volny prostredky a uz to ovlivnilo mechaniku hry (tedy zase ne lag ovladace, ale kapacita procesu na zpracovani logiky)...

proto jede konzole 30 fps a je to v pohode, protoze jede stabilne a nemas problemy s nicim, ani s fps dropama, ani s lagama, s nicim... to je hlavni rozdil od PC..

pokud tedy pozorujes u hry input lag, tak mas jako signal pochopitelne i moc nizky fps (dochazi zdroje na system a vykresleni je posledni v rade) a zrejme se pohybujes na PC, kde je mozne se s tim setkat...

A na tvou budouci poznamku, ne, mam nabusene herni PC (i konzole).

Rudla
Rudla
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Promo16: Pravda, hrát Solitaire v 30fps je prostě hrůza...

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak teď jsem se vyděsil že mi to poběží omezený na 30 FPS i na PC, to by nasralo.

@red-icius: To naštěstí snad každýmu došlo. ;-) Navíc kdyby mi nutili 1080p s mym 1920x1200 monitorem tak by mě dost nasrali. :-) Ale už jsem takový hry taky viděl co jely jenom v 16:9 a měl jsem tam pruhy nahoře a dole. Tomu řikam srát na to.

@Promo16: Jo a hlavně se snižujícím se FPS se zvyšuje input lag a při 25 nebo 30 FPS už je to většinou na hranici hratelnosti. Čest výjimkám jako je Zaklínač 3 kterej se při 30 FPS dá krásně hrát, ale to je fakt výjimka u dnešních her. Většina dnešních her jak má pod 40 FPS tak se to nedá hrát kvůli input lagu.
Ale na gamepadu asi input lag nikdo neřeší, i když znát to asi bude taky. Ale na myši je to prostě nepřijatelný.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 23:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wudit: Baví mě tyhle kecy... Na to se dá říct jen jedno... Marketing funguje... Nechtě si U... Jakožto tunel plný skriptů, zlatý Crash Bandicoot... Škoda, že ho ND pustili...

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
23. 6. 2015 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: no, preruseni je zavedeny z dob XT, tedy dokonce pred ATckama :) jednoduse, treba interrupt 33 cetl mys a bavim se o tedy nejenom o jednojadrovych procesorech, ale dokonce o assembleru, ne o nastavbe, kteru dnes budes pouzivat (v lepsim pripade C++, v horsim hotovej engine, kde nezasahnes do hw vubec) ;) a bez preruseni bys proste neudelal zadny casovani, ani nezmeril svoje fps ;)

Pokud tedy budes chtit programovat (a nemyslim tim Basic), tak preruseni je prvni co musis udelat. Jednoduse, preruseni reknes, ze klavesnici ctes 20x za sekundu a mys taky (ta se cte sama), to samy ovladac apod. (neresim, ze to dnes v Unrealu resi za tebe sluzba knihovny atd). No a ve volnych chvilich delas veci, ktery nezalezi na casovani, coz je proste jen vykresleni.
Lag je vyraz pro to, ze zmacknes tlacitko a system zareaguje.
Pokud pamatujes hrani pred 20ti lety, tak sme hrali v 9ti fps prvni strilecky a kdyby byl lag vazanej na fps, tak by ses nepohl, protoze by ti to cetlo klavesnici a mys 9x za sekundu, coz je kravina ;) a treba auto by se posunovalo rychlosti fps (coz bylo mozny videt az pred rokem u hacknutych novych Rivals na PC :D )
Proste logika, ovladani a AI se resi prioritne, az posledni je prave vykresleni obrazu. A plati to od prvniho procesoru kterej bys kdy mohl dostat do rukou, vicejadra jen distribuuji sluzby ;)

A lag neni odezva co vidim, ale jak system reaguje.
Jinak i u 120fps muzes tim padem mit lag, pokud budes mit spatnej HW, nebo pojedes na bezdratove periferii (proto jsou herni mysi dratovy).

27raven
27raven
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, ze tuto zpravu napisete pote co byla jiz poprena, je docela trapne.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
22. 6. 2015 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a je treba pocitat, ze ne kazdej PC hrac ma tak silnej stroj, aby si to zahral v 1080p, takze i tak je to blbost a podpora nizsich rozlisenich tam bude na 110% ;)

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wudit: Spíše 720 a 60 fps :)... 1080p a 60 fps má možná tak SMB... Ale nic ve zlém hry vapadají hezky... Bohužel všechny exkluzivity jsou drahé a cena časem moc neklesá...

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wudit: "A co Wii U? Ok, grafika není nejlepší, ale rozhodně lepší než PS3, jede to 60/1080 většinou a jsou tam hry nejen pro děti...."

Tohkle je sporné, nic takového jako UNCHARTED3 na WiiU neuvidíš. A se svými SPU bych řekl, že má PS3 určitě větší výpočetní výkon.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Možná jsem jen nepochopil, co ses snažil říct, ale input lag s FPS samozřejmě souvisí.
Co je input lag? U her je to čas mezi vysláním příkazu hráčem (pohyb myší/joysicku, stisk klávesy atd.) a zobrazení příslušné akce na monitoru. Tedy ne pouze do zpracování příkazu hrou, ale až do vizuálního se projevení. A pokud máš nižší FPS, budeš v průměru čekat déle, než se vykreslí snímek, kde už se na tu akci reaguje.
A nemyslím si, že to co popisuješ na začátku, je pravda. Toto určitě nezjistíš jako první věc při programování hry :) Naopak, hoooodně dlouho budeš programovat tak, jak se to dělávalo v dobách single-core procesorů (a imho to tak hodně lidí dělá pořád) - hlavní smyčka aplikace zpracuje případné čekající zprávy windows a pokud nebyly, tak provede update herního světa (vstupy, výpočet fyziky, aktualizace poloh objektů, AI, atd.) a nakonec vykreslí grafiku. Vykreslování se nemusí sice provádět vždy a dá se do toho zahrnout omezení FPS apod., ale nic jako přerušení a naprosto nezávislé frekvence různých aktivit tam není ;)

Santa8111
Santa8111
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

framerate a rozlišení na PC zamknuto nebude
http://s17.postimg.org/vc91j7i1r/1434987759996.png

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rudla: Nebo koukat v kině na film ve 24 FPS je taky hrůza, s tim by už konečně něco měli udělat v roce 2015. Kdo se na ty škubance má koukat.

Reklama
Reklama