Zpět na článek

Diskuze: Doom dostal update a odstranil Denuvo

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
9. 12. 2016 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Jop, serme na Dooma a pojďme všichni hrát casual CoDka a BFka.
Jak říká Ocelotr.
Shadow Warrior 2 je skvělá hra, ale jediná tvoje argumentace je to, že je to prý generické, což jsi zatím nepodpořil žádným faktem.

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DeSmond: Že ľudia obľubujú hru, ktorá dokázala okopírovať snáď všetko, čo sa v žánri okopírovať dalo, je v poriadku. Ale že tá hra schytá všetky chvály, pozornosť a ocenenia je prachsprosté farizejstvo. Aj táto stránka je toho žiarivým príkladom.

DeSmond
DeSmond
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Tak jestli tahle slova byla mirena jen a pouze na vizualni stranku, tak ti to brat rozhodne nebudu, ten pocit z toho mam stejnej, ale prekazkou k tomu, abych si tu hru uzil, by mi to rozhodne nebylo :)

Jinak teda hezky, zes sledoval YT a kamarada. Ale moje otazka byla mirena spis na to, kolik si toho z cele hry videl? Protoze se tu ohanis nejakou nezajimovosti a genericnosti prostredi a tak nejak se mi zda, ze to soudis z nejakeho par minutoveho useku, tedy nemuzes to nutne stahovat na celou hru.

A mimochodem, jak se pozna dobry gunplay z videi? Me se tohle nikdy nepodarilo, vzdy si to musim sam osahat.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Doom 3 byla v tý době super hra, ale rychle omrzela a na druhý zahrání už to nenabízí nic (ne že bych teda měl chuť novýho Dooma hrát znova). Nebylo to tak intenzivní, po chvíli mě to fakt přestalo bavit. Narozdíl třeba od RTCW, což jsem hrál asi tejden v kuse každej den hned jak jsem přišel ze školy dokud jsem to nedohrál. ;-)

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: No Doom 3 taký nebol.

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Painkiller tak bol navrhnutý schválne, to bol princíp celej hry, nie jeho nedostatok.

Zahraj si Shadow Warrior 2. Je to o triedu lepší DOOM.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Exactly.

DeSmond
DeSmond
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Je ovsem tahle absence "ruznorodosti" nutne na skodu? Je spatne, ze ta hra stavi pouze na strileni? A to na uspokojujicim a zabavnem strileni? Ja v tom totiz problem nevidim. Prave naopak. Ve vsi te zaplave modernich fps plnych wow momentu, kde me vetsinou samotna napln hry -tedy strileni - nejak zvlast nebavi, vitam frentickou strilecku se skvelym gunplayem jako dar z nebes. Je to proste jinej pristup, ktery bych nutne neodsuzoval. Samozrejme vec druha je, ze ti to sednout nemusi.

Ale jak rikam, nehral jsem, takze tezko muzu tu hru nejak vic obhajovat. Ale ikdyz uz v demu jsem si rikal, ze design urovni nic moc (myslim tim genericnost designe, samotny level design si na zaklade dema fakt netroufnu hodnotit), tak jsem se pri samotnem hrani opravdu bavil. A to je preci to hlavni :)

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Aj koridorová strieľačka sa dá robiť rôznorodo, čo DOOM nie je, keďže je to arénová strieľačka. Sledoval som kamaráta hrať a videl som chaotické poletovanie od jednej generickej aréne k druhej, k tretej, k štvrtej... Absolútne nič zapamätania hodné som tam nevidel. Level dizajn je proste sterilný, generický, nezaujímavý, nudný, ako cez kopírák. Doom 3 bol v tomto smere o niekoľko tried vyššie. A Painkiller, z ktorého okopírovali herný dizajn, to tiež dokázal mnohonásobne lepšie o 12 rokov skôr a s tretinovým rozpočtom.

Z DOOMu boli hráči nadšení len preto, lebo to bola prvá AAA domovka po dlhej dobe. Lenže indie scéna tvorila celé roky ďalej. Serious Sam, Painkiller, NecroVision, Bulletstorm, Hard Reset, Shadow Warrior - všetko, čo ukázal nový DOOM, bolo dávno vidieť v jeho nasledovníkoch skôr a v lepšom prevedení.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: 100 lidí sto chutí a nový Doom Singl je pořádný nářez!

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
10. 12. 2016 01:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Novej Doom se od ostatních současnejch her odlišuje hlavně přívětivostí k PC hráčům, optimalizací, ovládánim a možnostma nastavení. Takže ten dobrej pocit ze hry neni jenom o tom co se v tý hře dělá, ale taky o tom jak je to celý zpracovaný a jak to funguje. Jak už tu někdo psal, Doom běží v těch 60 FPS na všem, je tam malej input lag, nastavitelnej FOV a tak dále... a to všechno přispívá k luxusnímu pocitu ze střílení a akce.

Serious Sam byla spíš taková parodie, Painkiller byl ještě víc arénovej než Doom. Celá hra byla o tom vymydlit arénu, pak posbírat co se dá, přejít do další arény a projít bodem kdy se samknou dveře a začne další aréna. Prostě fakt dost opruz po pár hodinách, podobně jako ten Serious Sam. Naproti tomu u Dooma jsou pasáže kdy se můžeš pohybovat po docela velkym prostranství a ne všechny arény jsou tak omezený na to uzamčení v místnosti plný monster jako v ostatních arénovkách.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
9. 12. 2016 22:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Proč by to neměla být FPS roku? Doom dotáhnul všechny aspekty dobrého fps k dokonalosti a hudba je výborná.
Je to svižné, pocit ze střelby zbraní je parádní do toho ti hraje pořádnej metal a do toho sebereš brutální dmg a tím rveš nepřátelé holýma rukama na dvě poloviny.
Na tu nejvyšší obtížnost je to celkem výzva a dohrát to, když nepřátelé nejsou jen idioti co ti nabíhají na zbraň, ale snaží se tě různě obcházet a obstřelovat není sranda.
Fps mám hodně rád a tohle i bez sledování hypu bylo moc fajn.

ps: Painkiller bohužel byl pak šílená nuda a Sam je fajn jen to beru jako srandu na poli fps(srandovní nepřátelé atd :)), kde se dost zasměješ.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
9. 12. 2016 06:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Doom vyšel v roce 93, kdo tedy kopíroval.Já nevím, co je na zabíjení unikátních monster s unikátními movesety, generické.Všechny arénové hry jsou o chození z arény do arény.Všechny tyhle Doom like hry jsou Run and Gun i Shadow Warrior i Painkiller.Ten trailer na Shadow Warrior nám ukázal to, co je ve hře nejlepší, to je podstata traileru, nahypovat tě.
Nevím, jaký rozdíl je mezi Doomem a Shadow Warriorem 2.Já to vidím na subjektivním pohledu, ale tvoje omezenost mě sere.

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: Pretože Ježiš už tu prišiel toľkokrát, že ma zaplatený podnájom na niekoľko rokov dopredu. A DOOM je len kópia, rozhodne nie žiadny Ježiš.

Spiker01
Spiker01
Level 9 Level 9
Hlavní platforma: PC
8. 12. 2016 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není Inside náhodou i na gogu? V tom případě by ztratilo smysl tu ochranu platit na steamu

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: Ja DOOM neodsudzujem. Len ma sere, ako sa z neho idú ľudia pošťať, ako keby to bol nový príchod Ježiša.

DeSmond
DeSmond
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Ja teda nevim, ale me tohle prijde jako dost subjektivni vytka. To, ze prostredi neni ruznorode preci neni nutne na skodu, ne? Je to proste ucelenejsi. Ses na Marsu, takze to nutne vsude bude vypadat jak na Marsu, v nejake vesmirne zakladne/laboratori ci v pekle. Tam se holt asi nic tak extra vymyslet neda :)

Samozrejme pokud mluvis k samotnemu levele designu, tak tady ti bohuzel opnovat nemuzu, to bych si to musel zaharat (ale otazka do pranice - kolik si toho videl, ze si na zaklade toho troufnes oznacit cely level design za spatny?)

DeSmond
DeSmond
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Ty jo, asi jsem hral jinej Killzone. Ten gunplay mi tam nikdy moc nesel pod vousy. Za me nejlepsi gunplay umi Bungie. Alespon se mi to potvrdilo jak v Halo tak v Destiny. K Doomovi jsem se bohuzel jeste nedostal, cekam, az to bude za par korun. Ale z dema a mp bety jsem mel prijemny a uspokojivy pocit strelby.

Kazdopadne ta genericnost mi tam taky moc nesedi. Z toho, co jsem videl a cetl mi prijde, ze to jde dost proti trendu soudobych FPS. Proste navrat k old-schoolove hratelnosti. Uspkojivej pocit ze samotneho strileni, to je neco, co mi v soucasnych FPS hodne chybi :)

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
8. 12. 2016 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Ale no tak... sterilní, generický ? Je třeba si uvědomit, že DOOM je především koridorová střílečka a vždy byla. Proto skrečovali ten CALL OF DOOM, který se až moc odehrával v exteriérech. Možná nemá backgroundy jako nový Battlefield, no ale umísťovat kulky, tam kam si hráč přeje umí velmi dobře. Ten impact a váhu ve FPS umí jen ID soft a Guerilla. Navíc je přehledný. A má 60 FPS i na kapesní kalkulačce bez Ps4 PRO či Scorpia. U PC to dává i dvoujádro. Autoři po vzoru např. takového Resident Evilu využívají chytře různých kombinací nepřátel k vytvoření jiných situací. Nejsem si jistý, co přesně znamená generický, ale jestli to znamená, že je jako každá druhá FPS, tak to ani náhodou. Možná má sci-fi koridory, mutanty a cheesy příběh, ale jakmile člověk zmáčkne kohoutek, na tu radost z každé vypuštěné kulky má jen málokdo. Možná Black a libovolná Killzone. Bulletstorm šel třeba taky správným směrem ale oproti preciznosti a uhlazenosti nového Doomu je tak trochu clunky. A takhle přirozeně "neBethesdovsky" se přemísťující nepřátele jsem dlouho neviděl. Nedělaj fronty, ale po místnostech se pohybují zcela přirozeně.

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
10. 12. 2016 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: A to tvrdenie je presne to, s čím mám problém. Je to čistá ignorácia, pretože doomovky udržiavali pri živote 4 štúdia: Croteam, People Can Fly, Farm 51 a Flying Wild Hog. iD Software sa zdohádal až o 15 rokov neskôr urobiť vlastnú hru v tomto žánri. Oni nemuseli prísť absolútne s ničím, pretože to vôbec nebolo potrebné.

Shadow Warrior 2 je značne vylepšená jednotka. Pocit zo streľby je ešte lepší, než v DOOM a úrovne sú generované náhodne.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
10. 12. 2016 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: 100% souhlas. Nejlepší klasická FPS střílečka je podle mě asi Return to Castle Wolfenstein. ;-) RTCW a FC1 jsou moje TOP střílečky. V tom FarCry dokázali že může fungovat lineární střílečka ve zdánlivě otevřenym prostředí a fungovalo to skvěle, bohužel dneska to dotáhli k šílenosti. Kdyby FarCry 1 udělali dneska, tak to budu hrát 100 hodin, protože bych musel furt běhat tam a zpátky po ostrově a hlásit někomu co jsem udělal a vzít si od něj další úkol. Tohle prostě zabíjí tempo hry a atmosféru. Mam pak pocit že to neni jeden příběh na jeden zátah, připadá mi to pak jak ňáký mise Agenta 007 že si jedu něco někam udělat a pak mam volno až do další akce a to je prostě opruz ve střílečce která mě má pohltit a nepustit až do konce. :-D
@Strejda Phil: CoD ještě nemá otevřenej svět? To se divim. Já viděl naposled asi BlackOps 1 (píšu schválně jedna, protože těch BlackOpsů už je určitě víc a ani o tom nevim) :-)

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
11. 12. 2016 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Terepin: Shadow Warriora 2 jsem nedohrál tak nebudu srovnávat. Co se týče Dooma každý má jiný názor. :)

SW 2 určitě taky koupím vypadá to na dobrou hru a parádní řežbu jen metal v doomovi a fatalitky jsou lepší :-P :D.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
10. 12. 2016 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: Přesně tak.Brzy bude i CoD v otevřeném světě...

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
10. 12. 2016 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@UnreAll: Dneska už klasický koridorový FPSka nevycházej vubec, takže opravdu ten Doom a Wolf jsou unikátní hry. Mně už fakt nebavěj ty hry s otevřenym světem, proč by sakra měla mít každá hra otevřenej svět? Já mam rád RPGčka, nebo Stalkera, ale proč sakra musí mít dneska otevřenej svět každá střílečka a musim někam jezdit pro questy? To je fakt opruz když si chci jenom zablbnout a zastřílet. Třeba u toho FarCry mě to fakt hodně štve, protože jsem velkej fanoušek prvního dílu a jsem fakt nasranej z toho kam se ta série dostala.
Prostě jde mi o to že v dnešních hrách už se mise nanačítaj za sebou, ale musim vždycky někam jet a vzít si ten další úkol, to je fakt hovadina.

Terepin
Terepin
Level 1 Level 1
10. 12. 2016 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: @Pidalin: To všetko má aj Shadow Warrior 2 a ešte viac.

Reklama
Reklama