Zpět na článek

Diskuze: Co dokáže nový CryEngine 3?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Rastm4N
Rastm4N
Level 1 Level 1
9. 3. 2011 01:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lupulin: Ten reálný render není jen hezká věc, ono to totiž DOST usnadní spoustu práce. Není zrovna lehké rozanimovat něco, co se ti hýbe 1 snímek za hodinu. Je tam spousta "předpokládání", hádání, spousta typů, spousta zpětného ověřování. Když se ti ten film hýbe takhle pomalu, hůř se ti navazují animace a efekty, musíš NAPROSTO přesně vědět, co chceš, musíš to mít dopředu naplánovaný, nemůžeš moc experimentovat, protože experiment je časově náročný. Když to budeš mít v reálném čase, můžeš si s tím hrát, pohrávat, můžeš zkoušet, ve finále to pak bude ku prospěchu, protože autoři mohou vyzkoušet ne jen desítku nápadů a návrhů, ale třeba stovku, a vybrat ten nejlepší. Tady jde prostě o to, že on si vytvořil les, do něj holčičku a tu rozanimoval a přidal Depth of field. Normálně by ten proces byl rozdělen na několik částí, on je měl najednou. Modely, animace, efekty. V tom je to úžasné. A že něco neukázali neznamená, že to nemůže vzniknout. Většina filmů totiž taky není tvořena jen rychlými, akčními záběry. :)

Jinak argument UE vs. CryEngine sice chápu, ale to je zjevně důvod, proč se Crytek chce vydat odlišným směrem, proto bych to neodsuzoval a neztaracoval. Já jim fandím a jen doufám, že se jim ten multiplatform cross (a skoro multimedia) povede, jak chtějí.

Leffi
Leffi
Level 1 Level 1
8. 3. 2011 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Se dalo čekat, že prvotní počiny na konzole budou spíše přešlapem. Co by taky ne, když do teď Crytek využíval plně potenciál počítačů a teď se musí kvůli výdělku snížit na úroveň nevýkonných konzolí. Já aspoň jako počítačovej hráč mám jistotu, že hra nebude, tak kvalitní jako předchozý kousky a že si kvůli ní nebudu muset pořizovat nějaké kousky lepšího železa, protože výkonově bude degradovaná. Tahle ukázka je krásná a potenciál CryEnginu byl vždy velký, ale s konzolema končí.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
7. 3. 2011 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@silverback: sorry, ale ty mi pripadas jak z marzu :D precti si, jak si stoji cryengine na konzolich, jaky rozliseni, ze se renderujou stiny s jiny fps, protoze to proste nestihaji atd atd.. a co se videa tyce, znovu rikam, tohle neni herni engine, ale modifikace a chtel bych videt hw, kterej je k tomu potreba (pocitam, ze hw se bude dodavat s produktem).

pustil sem si MP demo na xboxu a teda musim rict, ze zatim maximalni prumernost .. (kdyz pominu ze na ps3 je udajne jeste horsi optimalizace)..

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
7. 3. 2011 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@silverback: co ti připadá divného na tom že tytulek hlásá něco o filmovém využítí a ve videu jsou trapně pomalé slow mo záběrfy které by člověka v kině maximálně tak unudili k smrti...ukázali snad nějaký realtime obličej a jeho animace?? nebo nějakou akci?? že ne? a to mám z toho auta co se otáčí jako padnout na zadek? ani náhodou!!!

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
8. 3. 2011 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@silverback: ale já to chápu že ukazují technologie.....ale i přesto si myslím že do filmu patří spíš technologie animace obličeje a pořádné efekty a ne otáčící se auto a za tím si rpostě budu stát....ukázka Unreal enginu který si nehrál na nic filmového je daleko akčnější a více vypovídající než tahle ukázka filmových technologií....chápu že jde o rander a o použité technologie....ale jako mě spíš zajímá výsledek co z toho dokážou udělat vývojáři a filmaři a tak mám prostě u cryteku zase trošku strach...kolik her používalo skvělej crysis engine? :( Epic už má podepsané smlouvy se studiema na další využítí nového enginu ale crytekeku se jen práší od huby jaká je to bomba a pak ukážou sice technologicky dokonalé ale nevyužitelné věci....

takže CO? je na té ukázce tak super že bych si to jako filmař měl koupit? dokáže to reálně házet odlesky? fajn a zvládne to i když půjde o plynulou jízdu světem bez statických odleská atd. atd. já tomu nevěřím že to půjde protože to neukázali...

choonzee@gmail.com
choonzee@gmail.com
Level 1 Level 1
7. 3. 2011 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že není co předvádět? Dělal jsem poměrně dlouhou dobu v oboru 3D grafiky a veřte mi - z tohohle mi spadla čelist až na zem. Z filmů od Pixaru všichni víte, že udělat vynikající grafiku není problém, ale to, že jsou schopní udělat to tak, aby renderer vytvořil 25 obrázků za vteřinu je úžasné. Neměl jsem zrovna slabý stroj a složitější statické snímky se renderovaly spíše v hodinách (nepočítám nějaké drafty)... renderovat tohle, víc než 25x za vteřinu? Ja mi jasné, že srovnávat tyhle dvě disciplíny je trochu zavádějící, ale píšu to proto, aby si někteří věční nespokojenci uvědomili, o čem to vlastně je.

WhiteCrow
WhiteCrow
Level 1 Level 1
7. 3. 2011 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

samej odbornik a na konzole vam vite co... kvuli konzolym se prizpusobuje ovladani k imbelicite, aby to zvladlo i 5lete dite.....Crytek a DICE jde spravnou cestou, ne se vsem pchat a vydelat... zaklad PC, pak odnoz pro hracicky....

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
7. 3. 2011 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: v tom máš pravdu...crytek zase utře se svým eng.....a poprqvdě co to má jako být filmového na těchto naleštěných slow mo záběrech...myslel sem že do počítačového filmu se dává akce nebo něco nadpozemského co nejde natočit ale udělat snímky holčičky na podzim v lese a nějaký auto který se trapně otáčí dokola tak na tenhle film pánové do kina teda nepujdu :D

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
10. 3. 2011 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rastm4N: konečně někdo kdo dokázal význam toho videa popsat, já už nevím jak jim to vysvětlit :D

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
8. 3. 2011 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lupulin: Pořád nechápeš, že tam nešlo o obsah - copak ti nedochází, že kromě scénáře k filmu patří i technologie? A tady byla předvedena čistě ta technologie jak ji popsal choonzee - render v reálném čase, focus efekty, světla atd. Mimochodem ty záběry z lesa se mě osobně hodně líbili i svou "filmovostí".

@red-icius: ok, když tomu rozumíš víc než já - uznávám, já jsem neměl možnost technologii testovat - ani na PC ani na konzoli a nemám s ní osobní zkušenost. Vycházím jenom z článků a promo-videí, které jsem viděl.

Fun-1-k
Fun-1-k
Level 1 Level 1
7. 3. 2011 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když to tak pozoruju, vrtá mi hlavou, proč proboha ještě nikdo neudělal celovečerní film na Cryenginu 2?

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
8. 3. 2011 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deadmann: Jistě že sem laik....a mění to něco na tom že tyhle ukázky nemají s filmovostí nic společného? :D

Deadmann
Deadmann
Level 1 Level 1
7. 3. 2011 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cože o DICE a Cryteku? Battlefield:Bad Company 1(!) a Crysis 2 na konzole? Nebo tys hrál Bad Company na PC? Všichni budou dělat na konzole, protože potřebujou vydělat.. Tady nejde o nějakou čest nebo nadšení pro platformu, hry jsou už dlouho regulérní byznys jako každej jinej..

Lupulin: jsi laik, tech videa nejsou určený pro laiky a spotřební hráče

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
7. 3. 2011 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Než začnete kritzovat, měli byste si o tom enginu trochu něco zjistit. CryEngine 3 naopak plně podporuje využití na konzolích a je hardwarově mnohem lépe optimalizován dokonce než jeho předchůdce. Nevím přesně jak náročný je ve srovnání s UE, ale podle toho co jsem četl by na tom měl být stejně nebo lépe. A že je demonstrace ukázána na "holčičce v lese" - v tom vidíte nějaký problém?? WTF? Tady se prezentuje technologie ne obsah, proboha. A hlavně jde o to, že se prezentované video renderuje v reálném čase - a na to vypadá fantasticky. V čem je tenhle engine zásadní je jeho uživatelská přívětivost a možnost využití napříč platformami.

Informace na:
http://crytek.com/cryengine/cryengine3/overview
http://mycryengine.com/

já ho tu nechci nijak vynášet do nebes nebo porovnávat s jinými enginy, na to jsou povolanější, ale ty argumenty, že se nemyslí na konzole, jak je to náročné na HW a že se počítačová animace používá na "něco co v reálném světě neexistuje" (proboha proč??), jsou úplně mimo mísu.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
7. 3. 2011 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WhiteCrow: Ovládání k imbecilitě souvisí se snahou prodat to i imbecilům, nikoli s konzolemi. Kdyby nebyly konzole, snažili by se to prodat imbecilům na PC.
Mimochodem, pokud se dá věřit statistikám, tak DICE prodal na konzolích 5 milionů kusů Bad company 2, u PC je číslo 310 tisíc kopií. Pochybuju, že digitální distribuce toho prodala 5 mega, takže dominantní prodeje jsou na konzoli, řekl bych, že DICE konzolové verze nebere jako odnože pro hračičky.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
7. 3. 2011 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak ono zalezi na pouzitym HW, v tom pripade si dovolim s klidem rict, ze oproti unrealu nema crytek sanci, protoze pro hry je potreba pocitat s konzolema a tam teda crytek moc nepredvedl, zatimco UE uz s nima laskuje hodne dlouho..

nehlede na to, ze vide prezentuje Movies, coz bude zrejme samozrejmosti nadstandardni HW, rozhodne se neblizici beznemu hraci.

Reklama
Reklama