Zpět na článek

Diskuze: CD Projekt zveřejnil čas preloadu Cyberpunku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

michalnezval@seznam.cz
michalnezval@seznam.cz
Level 1 Level 1
8. 12. 2020 02:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Supermane,ty nejseš Superman, ale hloupala,takhle fakt reagují jen hloupalové....:-D:-D..vždyť já se jen normálně zeptal:-D

Superman25
Superman25
Level 1 Level 1
8. 12. 2020 00:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tys to celý prostě nepochopil ... vývojáři se nemuseli k ničemu vyjadrovat protože neni k čemu :) tvoje otazka byla nesmyslná na svete neni a zatim nikdy nebyla hra která potřebuje ssd k chodu je to jenom doporučení ...nevym jeatli tohle pochopíš ale treba tv víš k cemu je ne? A pokud ti vyvojar doporučí vychutnat si hru na 55" a vice úhlopříčce budeš se taky ptat jestli ti pujde hra i na 50"? A ze jsou vyvojari pekny curaci ze to nedoporučili a nenapsaly? Nebo ze občas máš u hry doporučení hrát hru ideálně v temne mistnosti a v tichosti nebo na sluchátkách a ty se třeba rozjedeš debatu o tom proč neuvádějí jestli ti pujde hra i když budeš mít rozsvíceno a vedle bude kámoš? .... dobře možná jsem to přehnal ale tvoje rozepsání se o problémů kterej neexistuje bylo k ničemu ....

michalnezval@seznam.cz
michalnezval@seznam.cz
Level 1 Level 1
7. 12. 2020 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No vidíte to borci,kdyby se jasně vyjádřili vývojáři, nemuseli sme tu napsat ani řádku:-D;-)...

Twice
Twice
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PC
7. 12. 2020 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uff.. tak sí dáme porci pořádku do tohoto hnojiště, hm?

Cyberpunk na HDD vklidu uhraješ, jediné kde to pocítíš jsou delší loadingy, které si musel zažívat už v předchozích hrách, aniž by si věděl že to může běžet lépe. Argument že tu hru museli optimalizovat i pro PS4, které jede na HDD, je více než solidní.

Horizon Zero Dawn na max nastavení ve 2K jsem celý dohrál na HDD, bez jediného problému (a to nemluvím o mém postižení tvoření screenshotů ve 20K). Hra byla týden po vydání na PC v dost bídném stavu, které ale první patche z valné většiny vyřešili. U pirátské verze se na tyto updaty čekalo o pár dní déle. Pokud měli lidé problémy přímo s HDD, muselo tam hrát více faktorů, rozhodně se to nedá svézt typ disku, na který to bylo prakticky koncipováno už u původního vydání kdy na něm jeli úplně všichni konzolisti.

Superman25
Superman25
Level 1 Level 1
6. 12. 2020 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: jo bude ale nacitaci casi budou pomalejsi , nacitani mezi svety ,loading mezi smrti ( kdyz umres a obevis se u nejblizsiho checkpointu je to stejne jako fast travel to si malokdo uvedomuje musi se casto nacist uplne jiny prostredi) na cukani obrazu a plynulost hry samotny by to vliv mit urcite nemelo

Superman25
Superman25
Level 1 Level 1
6. 12. 2020 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PS: v tomhle ma red icius pravdu ssd neni reseni (ultimatni reseni)....Je potreba Videopamet (pamet grafiky) plus Ram a ta aby byla vždy idealne alespon 2x takova jako video ram ....ssd neni ultimatni reseni ale evoluce k dobru urychli to plneni obou techhle pameti takze nejenom rychlej loading ale i nacitani dodatecnejch dat(textur ,obj,audia cokolico je zrovna zapotrebi) takze pomoci to zdanlive muze ale reseni to neni i kdyz jednou se na ne samozrejme uplne prejde.
Samozrejme tu neresim konzole kde je vse trochu jinak a ale i tak je to velka pomoc protoze doted se s vykonem ssd tolik nepocitalo kdyz skoro nikde nebyl ...od ted uz se s nim pocita a do her se zacnou implementovat reseni jak vyuzit rychleho nacitani z ssd a budou tam markantnejsi rozdili.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
6. 12. 2020 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Ano, třeba lidi mimo jako si ty a ještě meleš něco o sebereflexi, no to je ironie. :D Že jela na HDD nějaká hra před 5 lety znamená co? Takže když vydá třeba za 30 let CDPR nějakou hru, taky mi to poběží na HDD? :D Prej malá paměť. Proto měl ten samý problém můj kamarád a jeho kamarád taky. Proto je Horizon jediná hra, u který jsem měl někdy takový problém. Projeď si třeba i Steam fóra, kolik lidí mělo s HDD problém, než si tady začneš vytahovat "argumenty" z prdele. :D

Abych se vrátil k úplně původnímu dotazu, tak já bych taky vinil CDPR, že to dostatečně nekomunikovali. Stejně jako hw požadavky, nikde nenapsali, na kolik FPS daná kategorie poběží. Všichni tak nějak předpokládají, že ty minimální jsou na 30 a ostatní na 60, jak to tak v poslední době bývá, ale nikdo to nemůže s jistotou vědět a CDPR si tak nechávají určitý manévrovací prostor, aby kdyžtak mohli couvnout, kdyby náhodou byly problémy.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
6. 12. 2020 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Horizon ti jel blbě, protože máš malou paměť a komp ukládal zpět na disk. (Virtuální paměť nás pronásleduje od prvních windows, ale teorie sahá do 50tých let) To není problém disku, ale malé paměti pro danou hru. Ano, vyřešil jsi to přechodem na SSD, ale to je řešení, jako doporučovat se škrábat za uchem vidlema, protože to přece jako řešení bezvadně funguje.
(Nicméně argumentovat zrovna tobě je marný, ty nejsi schopen sebereflexe a vymyslíš tak akorát urážku.)

@tomas.hluchnik: dokud tady budou na dotazy odpovídat lidi, co jsou naprosto mimo, tak se opravdu budem zabývat tím, že někdo si bude myslet, že mu hra nepojede z hdd.. Smutné to je, ale to je problém online diskuzí, kde radí opravdu kdejakej trouba a dotazující se pak v tom má zákonitě guláš. :-/

Nejlepší jsou argumenty, že někde někomu úplně jiná hra od jinýho studia dělala něco - tak to bude dělat i tato .. Jak na základce...

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
6. 12. 2020 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalnezval: drtivá většina hráčů pojede na klasickým HDD, doskakování textur se konat nebude, protože nepojedeš na ultra HD textury a tudíž se nahrajou v loadingu. Případně se to řeší tak, že se dohrávají postupně při procházení světem. Znovu - ty pamatuješ z witchera, že by se ti svět zastavil a pár sekund se nahrávaly textury? nebo pamatuješ, že ti vyskočily fleky na zdech a za 5 sekudn naskočily textury? Proboha nejsme v roce 1990 a dneska už tyhle věci mají programátoři vyřešený (například skladbou levelu, aby se nemusely nahrávat textury pyramidy, když seš zrovna na měsíci nebo pod vodou.
A samozřejmě, že se doporučuje pro lepší zážitek SSD, ale to platí i pro systém jako takovej.
Nidko nenapsal, že to s HDD pojede blbě. Ani autoři. Nikdo. Ale vždycky je přece lepší mít SSD, větší RAMku, rychlejší grafickou kartu, větší monitor, kvalitnější repráky a hezčí babu. Ale to přece nemusí nikde nikdo psát, to jsou samozřejmosti. Nikoli nezbytnosti. Až na tu babu teda.

Cadaveria
Cadaveria
Level 1 Level 1
5. 12. 2020 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sakra, já se na tu hru těším, že přemýšlím pátek = dovolená.

rothacek
rothacek
Level 1 Level 1
5. 12. 2020 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalnezval: Tak SSD je v doporučených požadavcích tak bych čekal že nejenom nahrávací časy budou lepší ale pravděpodobně i to doskakování textur jinak SSD s kapacitou 500GB seženeš za 1300 Kč.

esmo
esmo
Level 1 Level 1
5. 12. 2020 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Vždyť dnes je SSD v pc naprostý základ...

michalnezval@seznam.cz
michalnezval@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 12. 2020 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Vidím to taky jako ty:-)..se Zaklinačem sem neměl problémy žádný...navíc u AC Valhalla, byl vyvojáři SSD disk uveden jako REGUIRED a taky jede v poho na HDD,ne?

michalnezval@seznam.cz
michalnezval@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 12. 2020 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: V čem to pojede na hovno?Fps,textury?...nahrávací časy bych překousnul;-)

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
5. 12. 2020 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalnezval: vzhledem k tomu, že na PC má SSD naprostý minimum lidí a na konzolích krom PS5 a XSX téměř nikdo, tak je to cílený na HDD a můžeš být v klidu.. nahrávací časy přežiješ a při hře se s tím bude počítat, tak jako to je ve všech hrách do dnešního dne .. nebo jsi snad měl třeba v Zaklínačovi problém?

Drew
Drew
Level 1 Level 1
5. 12. 2020 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalnezval: Na HDD to pojede na hovno. Radši si počkej, až budeš mít SSD.

Patrik JeIínek
Patrik JeIínek
Level 1 Level 1
5. 12. 2020 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomas.hluchnik: První zmíněná možnost, tedy z 9. na 10.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
6. 12. 2020 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Superman25: Fungovat bude, ale jde o to jak.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
6. 12. 2020 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomas.hluchnik: Třeba Horizon jel na PS4 a na PC to mělo na HDD příšerné stuttery a bylo to prakticky nehratelné, na SSD to jelo v pohodě. Nevím jestli a případně jak to od té doby opravili, protože už jsem to na HDD nezkoušel, ale je to jen jeden z příkladů. Nehledě na to, že zvlášť u novějších her jsou některé detaily na low pořád víc než to, co je na konzoli. To, že to dokážou nějakým způsobem pro pár konzolí optimalizovat i s HDD, neznamená pro PC scénu vůbec nic.

michalnezval@seznam.cz
michalnezval@seznam.cz
Level 1 Level 1
6. 12. 2020 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Superman25: A půjde tedy hra v poho na HDD????????....nikdo,ani vyvojáři,nespecifikovali,nenapsali,nepopsali,jakým negativním způsobem ,se může spustění Cyberpunku projevovat na HDD,jestli sou to jen nahrávací časy, doskakování textur,nebo i další problemy.To oni měli už dávno jasně říct:Hra na HDD pojede v pohodě, ale bylo by lepší,ji mít na SSD,pro celkový konfort,z důvodu toho a toho..a nebo:NE,hra na HDD nepojede vůbec dobře,zkazí ten správný pocit z hraní,bude se sekat,budou doskakovat textury a nahravací časy bodou nekonečný!..pokud to ale ty, presně víš,tak to napiš,budu jen rád,těch 1500 za SSD disk,teď rád usetřím;-)....pokud to ale nedokážeš zodpovědět,nechápu,co ti vadí na tom,když se chce někdo něco dozvědět;-)

Drew
Drew
Level 1 Level 1
6. 12. 2020 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michalnezval: Kdyby to byly jen nahrávací časy, tak je to ok ( i když teda když si vzpomenu na třetího Zaklínače na konzoli, tak tam jsem čekal po každý smrti snad 2 minuty :D), ale tady nejspíš půjde i o velké doskakování textur a podobně. V minimálních požadavcích je sice HDD, ale i tak tam dopsali do závorky SSD recommended, takže z toho bych odvozoval, že to fakt bude potřeba a HDD je jen takový základ, pokud to opravdu musíš nutně hned hrát a problémy s tím spojené ti nevadí. Nebo si prostě počkej až to vyjde a uvidíš podle ohlasů, třeba to tak zlé nebude.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
5. 12. 2020 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@esmo: ano, pro systém a dnes - kolik lidí jede na novým kompu? (všichni?) Kdo má mimo "malýho" SSD ještě klasický HDD pro data a velký instalace (všichni!) :D

rothacek
rothacek
Level 1 Level 1
5. 12. 2020 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Jak si přišel na to že na PC má SSD jen minimum lidí?

Lolz
Lolz
Level 1 Level 1
5. 12. 2020 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bude neskutečný hype na Twitchi, až to vyjde.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
7. 12. 2020 00:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Superman25: Oni tam právě žádný loadingy ( mimo těch samozřejmých jako spuštění hry atd.) být nemají. I proto bych se toho doskakování a nějakých stutterů bez SSD celkem bál, ten přechod bude muset být fakt rychlý. Ale už jsme to asi vyčerpali, tak si počkáme 3 dny a uvidíme.

Reklama
Reklama