Zpět na článek

Diskuze: Budeme hrát Avatara se 3D brýlemi?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No já to nevidím nereálně. A osobně se pořád divím proč ještě nikdo se skutečně 3D nepřišel? I když by to nebylo dokonalý ,tka to bude první a musí se to prodat. Červeno-zelený brejle jso ujedna možnost (ne moc atraktivní ale proveditelná za pár šupů. Pro hry s komixovým nádechmen by neměl bejt problém). Ale jako jako mnohem přívětivnější vidím brejle na bázi tekutých krystalů (kdy rychlím blikáním zakrývají střídavě oči a obraz na obrazovce synchronizovaně zobrazuje na střídačku liché snímky pro jedno oko a sudé pro druhé)? - to je myslím dost stará technologie (zkoušel jsem si to někdy přes 6ti lety na jedné vejšce?) tak už by neměla být tolik nákladná. Jako výhodu vidím že se tím neztrácí barvy jako v případě barevných filtrů. A taky by nemuseli tolik bolet oči - přece jen člověk nemá obraz dva cenťáky před okem, ale hezky na televizi. Jeidná envýhoda je poloviční framerate - ale to by dnenšní době 100MHz televizí nemusel být tkaový průčvih.
nebo někdo zná konkrétní překážky proč tohle ještě není uvedený do praxe? Vysoká výrobní cena brejlý? Nějaké technologické překážky (100MHz je na různých televizích jinak? Ale to by měla být schopná pořešti jednoduchý štelování rychlsoti brejlí...)

no a protože takový 3D brejle dokáží vytvořit pocit obrazu "před televizí" (samozřejmě jen kousek - závislé na velikosti obrazovky - a jen z jediného úhlu pohledu) a protože už nenší kozole nemají potíže s nímáním několika polohových senzorů (Wii je pro čtyři hráče? ovldač má dvě části? Takže jedna konzole snímá pohyb 8 senzorů?) - co z těch 8mi senzorů vytvořit ovladač ve tvaru rukavice? (zpětnou vazbu až časem :-)) Je ot taky taková technologická překážka? Budu-li mít možnost vidět obraz před obrazovkou a konzole zvládne snímat moji rukavici - představa ovládání např strategií tím ž ena hrací prostor přímo šahám - nádherná představa. Nemluvě o využití na různé nové hříčky založené na fyzice.

Nebo jsem fakt moc naivní a přeji si nereálně věci? Vždyť součsná generace by to měla zvládat. 8 senzorů sejme technologicky zaostalé Wii. Jde o to je jen umístit na rukavici. Bríle z tekutých krystalů jsou stará záležitost. jsou pořád cenově nedostupné? A potom už je to jen otázka napsání her - které už dnešní HW musí s přehledem zvládat.

No nic... třeba v příští generaci.

norso
norso
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton neco takoveho uz je: http://youtube.com/watch?v=Jd3-eiid-Uw

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@norso Tohle je moc hezký (a je to aspoń trošku krůček kupředu - te´d už jen ty hry) ale pořád to není ono. Snad se rozdíl povede vysvětlit, protože na 2D videu samozřejmě není patrnej.

To co ukazuje video natáčí obraz podle pozice hlavy a při pohybu se to může možná jevit i jako 3D. Ale zobrazený to bude pouze zase jako 2D placka, kdy do obou očí dopadá úplně stejnej obraz. Ve chvíli kdy hlavu zastavíš uvidíš opět jen 2D fotku.

Ale ve skutečným 3D dokážeš vnímat polohu předmětu vepředu i vzadu i bez pohybu. Vůbec se nemusíš pohnout, předměty se nemusí pohnout a stejně vidíš jeden blíž a druhej dál. To ti metoda na videu nezobrazí. Tenhle pocit 3D prostoru je danej tím že do každýho oka ti dopadá jinej obraz (každým koukáš na předmět z jinýho úhlu - když budu koukat na kraj krychle tak jedním okem uvidím třeba jen přední stěnu, druhým okem uvidím i boční stěnu) a mozek to zpracuje a "vypočítá" podle toho rozdílu jak daleko ten předmět je.
Ale na tohle musíš nějak docílit toho aby hráč každým okem viděl jinej obraz. Takže bu´d brýle kdy každý oko má svou obrazovku. Nebo barevný brýle - kdy na obrazovce běží červenozelenej obraz, takže přes červený sklo nevidím červený čáry a obráceně. A nebo synchronizovaný brejle z tekutejch krystalů (prsotoě totéž co mají kalkulačky) který na střídačku rychle oči zakrejvají. takže jedno oko vidí sudý snímky, druhý lichý a ty jsou samozejmě zobrazený s posunem.
Teprve v tomhle případě dokážeš vnímat scénu jako skutečně 3D s pocitem že se toho můžeš dotknout. Video ukazuje že můžeš ke kruhu dojít a prostoupit ním. Ale pokud by jsi tam byl skutečně, tak nebudeš mít pocit že jím procházíš, protože obě oči ho uvidí stejně a budeš ho vnímat že je pořád na obrazovce. Pokud ale do každýho oka půjde zobrazený pod jiným úhlem, tak to mozek dopočítá že musí být před obrazovkou a budeš mít pocit že jsi jím skutečně prostoupil.

Takže hezká ukázka. Určitě lepší než nic. Ale pořád je to jen na půli cesty.

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
13. 11. 2008 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton hmm, takze staci zkombinovat dve jiz existujici technologie, kazdopadne mel jsem taky moznost vyzkouset si 3D bryle, asi to byly ty s tema tekutejma krystalama na Doomu 3, skoro sem nepoznal rozdil, tohle je podle me dulezitejsi technologie, kazdopadne souhlasim, ze ani jedno neni kompletni bez toho druheho

gygant
gygant
Level 0 Level 0
21. 5. 2008 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

„Když sledujete video ve stereu, což je to, co děláme, proudí vaším mozkem více neuronů a krve“

- doufám, že je to jen chybný překlad. Cameronovy filmy jsem měl rád, ale to řekl hroznou ptákovinu. Tedy já opravdu doufám, že mi při sledování toho filmu nebudou neurony proudit mozkem.

Zdeněk Princ
Zdeněk Princ
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant good point... :) samozrejme, neurony proudit nebudou, chybny preklad

johnny008@centrum.cz
johnny008@centrum.cz
Level 1 Level 1
25. 1. 2010 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, chci se zeptat jestli pujde hrat i s 3D brýlema od nVIDIE http://www.nc.cz/nvidia-geforce-3d-vision-3d-bryle-retail_d18449.html

Beranek.simon
Beranek.simon
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nedavaj Avatara jako Naruto na Jetixu?

montana.
montana.
Level 1 Level 1
21. 5. 2008 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pan autor asi nevidel Trackmanii United Forever, ktera se da prepnout do 3D modu, pokud mate bryle :))

Screamer
Screamer
Level 1 Level 1
13. 11. 2008 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana. takovych her je

Reklama
Reklama