Zpět na článek

Diskuze: WipEout HD může přivodit epileptický záchvat!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

gygant
gygant
Level 0 Level 0
26. 9. 2008 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samoúčelné blikání je nesmysl. Často výrobci použijí i úplnou hovadinu jako reklamu, a jestli vyšší riziko epilepsie použili ek zviditelnění, tak jsou úplně dementní.
Jinak, jak píše ratchet, je toto varování v podstatě povinné, a je i u her, u kterých je asi stejné riziko jako u Wordu; a text, který sleepless použil v novince, se od standardního textu u těchto her vůbec neliší.

Fenek
Fenek
Level 1 Level 1
26. 9. 2008 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Přesně. A s tím zviditelněním jsi to vystihl.

LATRINER
LATRINER
Level 1 Level 1
26. 9. 2008 01:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sorry chlapy, ale aj mne sa to zda hov*dina, pretoze toto iste davaju ku kazdej hre, uz od cias PSX. Ratchet ma pravdu je to riadna amerika. :-D Ze dobre rano.

Pavlik
Pavlik
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mě by jenom zajimalo co by na takovouhle konzultaci rekl muj lekar :D

Halemme
Halemme
Level 1 Level 1
26. 9. 2008 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechybi tu nejake komentare?

deloix
deloix
Level 1 Level 1
26. 9. 2008 02:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bral bych nějakej bonus mod, kde si zapnu ty epilepticky blikátka, já s tim problém nemám, tak bych si to zahrál rád v původním vzhledu, než to předělali kvůli té menšině, aby to prošlo.

uz se mi odemkl HUD z 2097 a Wip3out

gygant
gygant
Level 0 Level 0
26. 9. 2008 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sleeplessi, to mne zaujalo, opravdu myslíš, že se hry dávají testovat potvrzeným epileptikům, jestli s nimi hra šlehne? (To mne fakt zajímá, týká se to mého zaměstnání, a nějak se mi to nehce věřit. Že by to byli placení dobrovolníci, tak jako třeba u klinických zkoušek léků?? Uvítám nějaký link, studii apod. Zajímalo by mne, kde by to probíhalo, viděl bych to tak na kliniku, kde je k dispozici ARO, protože takový status epilepticus si může vyžádat klidně i umělou ventilaci.)

Fenek
Fenek
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To si děláte srandu nebo opravdu nevíte, že tohle varování obsahuje každá hra? :-D

Začínám vážně pochybovat o profesionalitě redaktorů hrej :-)))). To opravdu musíte přinášet takové bulvární senzace za každou cenu?

Ve Wipeoutu se toto varování objeví (jednou) jen proto, že je distribuován přes internet a nemá tedy papírový manuál.

Naprosto stejné varování v manuálu běžné hry viz. obrázek:

modryklucina
modryklucina
Level 1 Level 1
26. 9. 2008 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek tak tak je to zcela bezna vec:) uz snad nekdy pred desiti lety se objevujici:) nakonec tem jedincum co si budou davat 15minutove prestavky zpusobi zachvat to ze nemuzou pokracovat v hrani dele nez jednu hodinu:)

Winley_
Winley_
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek Jn, presne, na Hrej zase objevujou Ameriku :D Ne sorry, jen si rad rypnu :-)

Fenek
Fenek
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Winley_ Místo, aby tady byla recenze, tak tady dají tuhle "Ameriku" :-)))

Sony(?) musela předělat? :-)

Vážně si myslíte, že hry se testují tak, že je dají zahrát epileptikovi a uvidí se, jestli mu bude blbě nebo dostane záchvat? :-D. Celá tahle novinka je hloupost.

sleepless.
sleepless.
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek Ano, predstav si, ze se na tohle hry testuji :) Prave jsi obevil Ameriku!

Fenek
Fenek
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek Já neříkám, že na tohle se hry netestují, pochopitelně, že ano, ale tímto způsobem to určitě neprobíhá (ty testy)!

"Jinými slovy, blikající rychlojízda barenou haluzí vyvolávala u méně citlivých jedinců bolest hlavy až zvracení, u těch citlivějších pak klidně i epileptické záchvaty." :-))))

sleepless.
sleepless.
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek Zadna hra doposud nemela varovani do takove miry detailni a seriozni jako WHD, coz dokazuje tebou oskenovany obrazek. Rovnez neni u digitalne distribuovanych her, aby to varovani strkali hraci primo pred oblicej. A v neposledni rade je treba myslet na fakt, ze prave upravy hry kvuli zvysene moznosti vyvolani potizi bylo vydani posunuto.

Ucelem novinkove sekce je nabizet siroke spektrum informaci, aby si z nich kazdy ctenaru z vybral co jej zajima, ne to co jej nezajima.Ovsemze je to jeho cas, ktery prichazi nazmar :)

Fenek
Fenek
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sleepless. Obrázek je ze hry Ratchet & Clank. Píše se tam: hrejte vždy v řádně osvětleném prostředí. Pravidelně dělejte přestávky - 15 minut každou hodinu. Pokud máte závratě, je Vám nevolno, jste unavení nebo Vás bolí hlava, přestaňte hrát. Některé osoby citlivé na blikající světlo, případně geometrické tvary a vzorce mohou při sledování televize nebo hraní her utrpět epileptický záchvat. Jste-li epileptik, před hraním her se poraďte se svým lékařem. Objeví-li se v průběhu hraní u Vás rozmazané vidění, svalové křeče, jiné mimovolné pohyby, ztráta vědomí, zmatek a/nebo křeče, ihned se obraťte na svého lékaře.

V novince se píše:

"Hru byste měli hrát ve velmi dobře osvětleném prostředí, dávat si přestávku 15 minut každou hodinu a pokud vás náhodou jen malinko začne pobolívat hlava, tak okamžitě přestat hrát. To nejlepší nakonec: "Pokud jste epileptik, konzultujte nejprve možnost hraní s doktorem, případně hned jakmile pocítíte některé z následujících symptomů..."

Porovnání nechám na každém. Ale můj názor je, že když si odmyslíme dramatizujicí slova (okamžitě, malinko pobolívat) zůstane nám úplně stejná kostra.

Jasně, Wipeout je trochu šílená záležitost, ale tohle mi připadá přehnané.

"A v neposledni rade je treba myslet na fakt, ze prave upravy hry kvuli zvysene moznosti vyvolani potizi bylo vydani posunuto."

Protože na tento fakt vývojáři mysleli (že hra poprvé testy neprošla), dali tam to varování. To je celé.

Roiser
Roiser
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek Kluciii, nehadejte se :-D. Neni to jedno? :-D

Fenek
Fenek
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek My se nehádáme. Jen zpochybňuju informační hodnotu této "novinky" a sleepless. si zase naopak myslí, že je tato zpráva důležitá :-). Nic víc, není se o čem hádat ;-).

Roiser
Roiser
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek Pro me tato novinka informacni hondotu ma, protoze sam jsem vyleceny epileptik a od peti let zadne priznaky nemam. A jestli te to nezajima, nemusis to cist, nikdo te nenuti, nebo snad ano?

Fenek
Fenek
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek O to přece nejde! Bože :-( U jiných her Tě to tedy nezajímá, ale u W ano? Zkrátka tohle není novinka, tohle je normální věc.

Pochop. Buď něco testem projde nebo ne. Nic mezi tím není, takže W je v tomto stejný jako ostatní hry (prošel testy).

Roiser
Roiser
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek Ano, zajima, protoze zadna jina hra jeste nebyla tak blizko k tomu, aby neprosla. Stejne si to stahovat nebudu, protoze me jakekoliv zavody (snad krome burnoutu) nebavi. Nevim, proc to tu resis, nic tim nevyresis.

Fenek
Fenek
Level 1 Level 1
25. 9. 2008 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fenek Ok, nechme toho. Začíná mě bolet hlava. Tak mě napadá, jestli to mám z této diskuze nebo z Wipeoutu :-D.

Reklama
Reklama