Zpět na článek

Diskuze: Vzpomínka na staré Need for Speed

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

JorahMormont
JorahMormont
Level 1 Level 1
20. 11. 2011 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lady Stardust: http://www.hrej.cz/clanky/deset-let-s-rollcage-stage-ii-3164/

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
19. 11. 2011 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velmi se mi líbí, že s každým retro článkem týkajícího se NFS, dokáže takřka každý redaktor nasáze řadu faktických chyb o této sérii. Tyto záležitosti jsou pro mě už dlouho úsměvné, ať jsem je kdysi už četl tištěných magazínech, nebo dnes na internetu. Největším failem byl potom jistý nepoměr hodnocení, kdy NFS2 coby novinka ve své době dostal v časopisu Level hodnocení 7/7, kdežto za pár let v nějakém retro sloupečku šlo dle autorů o nudu a šeď a s poohlédnutím do doby kdy vyšlo by jí daný redaktor přidělil hodnocení maximálně 4/7. v té době jsem ještě díky pár podobným článku opravdu jal podezření, že někteří redaktoři nevědí co a jak píšou a bohužel neumí, či nechtějí zachovat ani jakýsi status quo. Smutné a bohužel dnes už zcela normální.

Ohledně daného článku - opět bych doupravil.
V NFS2 byl vesměs klasický soundtrack (ano bylo pár smyček, jež byly reakcí na bouračky, ale nešlo o žádné velké vybočení z normální skladby). Teprve v NFS3:HP (snad dokonce poprvé a naposled) se objevil onen dynamický soundtrack měnící se dle stylu jízdy a i části trati na které se hráč nacházel. Stejně tak už v NFS3 si šlo zvolit svoji vlastní barvu na auto a nebýt omezen jenom výběrem barev, které nachystali autoři jako předvolené (ne tedy až v NFS5).
Velkou věcí je NFS4, kterou bohužel u hodně lidí furt vidím hodněkát jako nepochopenou a ne moc prostudovanou. Ono se není ani čemu divit. Byla rozsáhlá a sami autoři bohužel v ni stihli udělat i takový zmatek jako vydání dvou verzí HighStakes a RoadChallange. I když šlo dle tvrzení spíše o obchodní záležitost a jakési mrcasy s licencí, nebyla to až tak pravda. Obě byli z jistého hlediska odlišné hry. RoadChallange pro PS měl ve vínku jízdní vlastnosti velice podobné těm, které jsem my PCčkáři zažili za pár let až v NFS5. Jízda v autech byla posunuta více k simulátoru narozdíl od akrádového rozpoložení HighStakes na PC. V RoadChallange jsem snad také poprvé viděl manipulaci s blinkry, jakkoliv tahle záležitost obzvláště na daných tratích neměla vlastně vůbec žádný význam. NFS5:Porsche tuhle featuru také mělo, zde už bylo aspoň pár odboček na jedné trati. Potom se ale tahle vlastnost vytratila a jediná hra, která mi ji opět připomněla byla tento rok až TDU2.
Další věc kterou NFS4 dominovala bylo poničení vozu, v té době pro NFS novinka. A ohledně kariérního módu velmi důležitý prvek. 4lověk si totiž musel dávat opradu pozor a snažit se jezdit slušně. Pokud hrál ve stylu destruction derby, většinou zaplatil za opravy víc, než vyhrál na daném závodě. Poprvé v tomto díle také přišly úpravy vozidla (i když jenom v jaksy rozfázované, podobně jako v dnešních TDU). Úpravy potom fantasticky dotáhl opět až díl NFS5, kde bylo na výběr z několika druhů dílů jako převodovky, setrvačníky, typy vstřikování paliva, turba, tlumiče atpod a auto se dle dané konfigurace vážně chovalo. Nutno říct že tuhe výsadu nemělo ani hodně simulátorů dané doby a NFS stále bylo v šuplíku arkády. Co stojí za zmínku ohledně čvrtého dílu ve ašem článku je daný fakt, že už čtvrtý díl měl renderovaný vnitřek auta. Jenom volant byla jistá bitmapa, zbytek byl renderován. I kvůli tomu, že šlo také poprvé vidět ze zadního pohledu do vnitřku auta (máte to i v přiloženém videu u svého článku, dvíáte se občas na materiály, které k článku vlastně dáváte?). Čili tuto věc nepřinesl pátý díl. A slovo k tratím. Je pravdou, že ve čtvrtém dílu byly tratě z dílu třetího a tvořily polovinu celkového počtu tratí. Ovšem je to slovo mírně zavádějící. Tratě z třetího dílu byly až jakýmsi bonusem za dohrání různých šampionátů. NFS4 měla podobný počet tratí jako všechny NFS té doby a i většina závodních her daného typu. vůbec bych mu tedy tuto skutečnost nevytýkal, naopak bylo to takové malé plus.

Co mě ovšem mrzí hodně je v každém retro článku ono potlačení rozdílů mezi PC a PS verzí, které se táhne už od třetího dílu. Bohužel sám jsem NFS5 (opět rozdělené názvy coby jednou Porsche Unleashed a podruhé Porsche 2000)moc nehrál. Zdálo se, že i tak jde ale v jistých částech o zcela jiné hry. Proto, pokud tahle sekce historie závodění někho dnes zajímá, doporučuji opravdu probrat verze jak z PC, tak PS. Budete zřejmě překvapeni tím, jak rozdílné vlastně jsou.

Nelekejse
Nelekejse
Level 1 Level 1
19. 11. 2011 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Needy 1 sem pařil jen u kámoše, ale od té doby sem fanouškem Dodge Vipera. Dvojka mi moc dobře nešlapala neboť sem neměl akcelrátor a moje postarší Penťásko nestíhalo. Později jsem splašil 4megový Voodoocko a Needy: Hot Pursuit. Dodnes si pamatuji ten pocit kdy jsem uviděl odraz stromů na vyleštěné karoserii. Tenhle díl je pro mě král a to i díky splitscreenu (jeden hráč policajt, jeden silniční pirát), na kterém jsme s kamarády strávili moře času. Fajn pocit, když jste někam foukly hřebíky a ten zlotřilý řidič je trefil přesně. Dál jsem zkoušel i Porsche Challenge a ačkoliv musím připustit poměrně pěkný mód továrního test drivera, tak se mi tento díl pod kůži nedostal.

Strouhal
Strouhal
Level 1 Level 1
24. 11. 2011 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se vás zeptat jestli nevíte o možnosti hraní starých NFS na dnešních počítačích. Už jsem vyzkoušel snad vše, ale nikdy to nevyšlo. Věřím, že existuje možnost, která nevyžaduje mít doma starý počítač z konce 90. let! :-)
Jinak mé nejoblíbenější díly byly 2 SE a 4.

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
22. 11. 2011 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marcus.de.tycho: no jsi levej :)

Marek Tvrdý
Marek Tvrdý
Level 1 Level 1
21. 11. 2011 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem si říkal, že doplním vzdělání a zahraju si ten slavný Most Wanted, ale demu jsem nebyl schopen projet ani pár zatáček bez havárie. netKarPRO, Race07 a Shift2 mi asi zcela zničili schopnost arkádového ježdění. Na druhou stranu v Hot Pursuit a Burnout Paradise jsem takové problémy neměl. Čím to?

Jinak k článku. Jedničku jsem bohužel poznal a o 10 let později, dvojku obdivoval u kamaráda, trojku hrál na P120 s VoodooBanshee, čtyřka a pětka mě minuly a dostal jsem se k nim až po letech. Na šestku jsem čekal jak na smilování boží a už tehdy mě strašně zklamala. Underground mě tak naštval, že jsem pak NfS mnoho let zcela ignoroval. Teprve Shift mě přivedl zpět.

Dhatz
Dhatz
Level 1 Level 1
21. 11. 2011 06:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pravidlo číslo jedna: špatné NFS nemají pohled z první osoby.

Lady Stardust
Lady Stardust
Level 1 Level 1
19. 11. 2011 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Což třeba někdy zavzpomínat na Rollcage? Nejlepší závodní hra :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
19. 11. 2011 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kvůli tomuto článku jsem musel sehnat NFS Porsche z Aukra. =)

Cepera
Cepera
Level 1 Level 1
19. 11. 2011 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vyborny clanok,skvele citanie..neuvazujete o napr.Final fantasy? ci Metal gear solid? som psx fanda a natom som doslova vyrastol:)

heleho
heleho
Level 1 Level 1
19. 11. 2011 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak pro mě jsou srdovky NFS1 a NFS2. NFS1 za ty úžasný animačky k jednotlivým autům, který jsem si přehrával nejmíň 1000x. NFS2:SE jsme ve splitscreenu hráli jako diví, to byly časy. Cheaty, kdy jste mohli jezdit s autobusem nebo broukem jsou nezapomenutelné. Jednotlivé trasy jsme měli naučené tak, že bych nepotřeboval ani monitor, abych jimi projel :)

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
19. 11. 2011 01:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No po bombastických NFS které jsem si jako poslední hru donesl na cca sedmdesáti disketách ( holt byly doby kdy nebyla běžná ani CD mechanika ) se v mém pohledu přiřítily nerealistické NFS2 (se vzlétajícími horkovzdušnými balóny , prolétajícími dolno a víceplošníky , s podmořským tunelem ...) no arkáda ve které jste už kroužili po okruzích a o projetí několika tratí od pobřeží k pobřeží v normálním provozu za dozoru policie jste si mohli nechat tak leda zdát . Ale grafika jo , to jo pěkné to bylo pro někoho kdo si mohl o Voodoo 2 nechat zdát , ale už ji viděl na akcelerátoru .... Trojka a čtyřka mi tak trochu splývají , u trojky jsem z dobových časopisů pochopil , že se na okruhy vrátili policisté , čtyřka pak vyšuměla úplně , to na PSX jsem v té době holdoval jiným žánrům . Pětka mne pak jako znovunavrátivšího PCčkáře zastihla jako rána z čistého nebe , sice opět okruhy , ale kariéra závodního jezdce a nádech Gran Turisma ... škoda že tohle byl vrchol série . Pak mám v paměti jen naolejované neony a skoro cosi jako tuzing pro chromé a šííílenou arkádu jež připomíná mnou neoblíbený druhý díl ,a která přetrvává po dnešek .

clarc
clarc
Level 1 Level 1
24. 11. 2011 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

NFS Porsche byl jednoznacne nejlepsi dil. v zavesu me nejvic bavila ctyrka a trojka. ale po Porsche mi prisly vsechny dily slabsi a hlavne od prvnich undergroundu sla cela serie do sr*cek...

Cerealkiller
Cerealkiller
Level 1 Level 1
21. 11. 2011 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

První díl si pamatuji díky soutěžení s bratrem - jezdili jsme na jedné trati (tuším že to bylo City) s modifikovaným Porsche 911. Přehráli jsme parametry 911ky parametry bonusového auta (takže technicky vzato jsme vůbec necheatovali :)) a zajížděli stále lepší a lepší časy, poslouchaje při tom Beach Boys. Asi týden či dva jsem držel rekord, pak mě brácha překonal asi o dvě desetiny sekundy...

Druhý díl mě naprosto minul...

Na NFS3 jsme chodili ke kamarádovi na jeho zánovní Celeron 333, byl to docela zážitek - moje první setkání s 3D akcelerací :)

Čtvrtý díl se mi líbil svého času asi nejvíce, ale mám z něj odehráno nejméně - neměl jsem na něj v době vydání hardware, a později jsem měl zase problémy s kompatibilitou. Nicméně ho plánuji v brzké době oprášit.

Porsche je klasika, tenhle díl mám několikrát dohraný. Ze začátku mě trochu mrzelo, že jsou auta limitovaná jen na Porsche, ale zvykl jsem si - koneckonců je na ty vozy pěkný pohled. To s sebou ovšem neslo problém - občas touha zvítězit musela ustoupit úzkostlivé snaze vůz za žádnou cenu nepoškrábat :)

Aminux
Aminux
Level 1 Level 1
19. 11. 2011 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Což třeba někdy zavzpomínat na Ridge racer? Jinak pěkný článek.

m.pik
m.pik
Level 1 Level 1
20. 11. 2011 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

moje prve nfs bola trojka, ktoru mi priniesol kamarat a bola to totalna bomba, vynikajuca grafika(aj ked na nasom pc to vtedy neuveritelne sekalo aj na najnizsich detailoch), nezabudnutelne trate, nahanacky s policiou a superenie s bratom o najrychlejsi cas na trati hometown..potom prisla stvorka, s bratom doteraz spominame na nase splitscreenove suboje, patka ma vobec nezaujala a len pred cca 3 rokmi som sa dostal k dvojke, kde je podla mna najlepsi pocit rychlosti spolu so starym motorheadom

Reklama
Reklama