Zpět na článek

Diskuze: VGA 2009: Výsledky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
13. 12. 2009 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tou Forzou se dá souhlasit. V podstatě těch vylepšení oproti druhému dílu je dost, jen nejsou tak markantně vidět na první pohled. Spíše jsou cítit až ve hře. Jediné, co má trojka špatně, je velké množství shodných tratí s dvojkou (ale co dělat, když jsou tratě na reálném základu, že?). Mohlo tam být více původních nových tratí. To je jediný zásadní problém hry. A bohužel je to věc, která je jasně vidět a potom se není čemu divit, že to na první pohled vypadá jako předchozí díl. Každopádně v obou hrách mám nalítáno slušnou porci hraní a myslím si, že Forza 3 si ten titul zaslouží. Ostatně Shift je sice posun dost jinam, ale osobně ho považuju za posun ne moc povedený - hráče, kteří vyznávají simulaci to nezaujme, protože je to málo "simulátor" (ta přetáčivost je hrozná a to, že dostávám body za sviňárny, to taky hře moc na důvěryhodnosti nepřidá) a pro vyznavače arkády je to málo "arkáda".

Plně souhlasím s DarthCvrndou, že dávat titul "nejlepší soundtrack" hudební hře je mírně řečeno ujeté (zvláště jde-li o hru jednoho hudebního žánru, já bych třeba DJ Hero nezkousl).

Taky bych si jako nejlepší nezávislou hru představoval Machinarium. Vlastně znám dost jiných her, které bych tam viděl raději než Flower. Ten je zajímavý na chvíli, ale jako delší počin podle mě neobstojí (podobně jako Bluebarry Garden, nebo jak se to jmenuje).

Co ještě nechápu, když už jsme u toho, je titul nejočekávanější hra. Zrovna God of War 3 je v tom žebříčku poměrně vzadu. Jasně, Kratos je super, ale GoW3 jasně deklaruje, že půjde vlastně o stejnou hru jako v případě předchozích dílů. Je to fajn, ale těším se, ale nečekám nic zlomového, takže není ani nejočekávanější. Přestože nejsem majitelem PS3, pro mě je nejočekávanější hrou už dlouho Gran Turismo 5. V závěsu je Heavy Rain právě pro to, že od dob Fahrenheita tady nic podobného nikdo nezopakoval. A přitom Fahrenheit je zcela úchvatná věc. Třetím titulem v pořadí by asi byla Mafia 2 atd. atd. God of War 3 by se snad vešel do první desítky, snad. :)

Napadá mě taky proč není kategorie Nejlepší hra na PSN, když je kategorie s XBL, nebo co kategorie WiiWare? Tam jsou docela slušné věci. Nebo když je PS3 a Xbox360 a Wii zvlášť, proč není děleno DS a PSP? A co iPhone? Zkrátka a dobře. Přijde mi to, že tohle je nějaká pofidérní pseudoudílení cen, kde to celé dělá někdo, kdo tomu moc nerozumí. :(

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
14. 12. 2009 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kywi: O tom přetáčení času jsem už někde psal. Hráč to nemusí využívat, je to nepovinný prvek, takže pokud z toho chceš simulaci, tak potom to nepoužiješ. Rozhodně to není nic, co by sniživalo body na stupnici "simulátor". Simulátor neznamená deprimující nebo přímo otravný. Možnost vrátit čas je výborná pomůcka pro trénink, která mi dovoluje naučit se ideální stopu zatáčky, která mi dělá problém aniž bych musel neustále po každém průjezdu znovu projíždět celé kolo. Kdo někdy hrával po netu rFactor a trénoval na Norschleife nebo podobném okruhu, tak ví, o čem mluvím.
Navíc závodní hra se nakonec stejně ukáže až online a tam přetáčení času (logicky) není. :)
Při nejlepší vůli vyjít vstříc jsem ochoten NfS označit za pseudoarkádu a Forzu za pseudosimulátor. :)
Forza každopádně není konkurent GT. To spíše GT5 je konkurent Forzy 3. Forza nemůže být konkurentem, když vyšla mnohem dříve (půl rok je v dnešním světě her velmi dlouhá doba občas). A co si budeme nalhávat. Série Gran Turismo dodnes nemá plnohodnotný díl pro konzole této generace! A už 4 roky závodním simulátorům vévodí Forza. Kdo tvrdí opak, odvolává se na nostalgii. Alespoń takhle to vidím já jako hráč, který si vyzkoušel všechna Gran Turisma (vyjma prvního dílu, začal jsem rovnou dvojkou) a všechny Forzy. Už Forza 1 podle mě porazila GT4. Tím netvrdím, že GT5 neporazí Forzu 3. Porazí, v to upřímně věřím (a doufám v to). Ale faktem je, že v tuto dobu prostě série Gran Turismo už několik let kulhá o jedné noze a my hráči ji to tolerujeme s vidinou světlých zítřků.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
13. 12. 2009 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarthCvrnda: Forza 3 je nekolik trid lepsi nez nejaky NFS Shift... v teto kategorii byl jasnym vitezem Forza...

a s tim soundtrackem souhlasim, podle me by to mel byt HALO ODST... a hrou roku Assassin Creed 2

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
13. 12. 2009 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YouAreEmpty: Divnější je na tom jiná věc - jak může být hrou roku něco, co neobsadilo žádnou dílčí kategorii (nejlepší FPS, adventura, RPG...)? Uncharted 2 je zvolen jen jako nejlepší PS3 hra, což je spíše druhořadá kategorie. Celé to vnímám asi jako: Na PS3 je nejlepší Uncharted, ale ve svém žánru ho předběhl Assassin's Creed 2, ale celkovou hrou roku je zase Uncharted 2. No není to blbost? :)

atgot
atgot
Level 1 Level 1
13. 12. 2009 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chaozz: naprosto s tebou souhlasim

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
13. 12. 2009 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Většinou s žebříčky nepolemizuju, ale tady si to neodpustím. Přijde mi tam dost opomenutá konzole Wii. Alespoň teda v těch individuálních sportovních hrách bych čekal Tiger Woods PGA Tour 2010 pro Wii.
Jinak mě ale fakt překvapuje nejlepší hra pro Xbox360. Left 4 Dead 2 vnímám jako ryze PC akci. :)

kywi
kywi
Level 1 Level 1
14. 12. 2009 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: U té pseudo-arkády bych byl v případě Shiftu optarný, tedy nebál bych se tak označit i forzu.. Rewind funkce naprosto celou hru deklasuje a ony "zábavné" kolize (podle slov autorů) také nemají ve hře, které měla být konkurentem GT co dělat.. Tím ale nechci přídávat body Shiftu.. dobře hratelná věc (ano, pravda, není to simulace, stojí tak na hraně obou), ale občas je tam až moc té NFS arkádovitosti ("přetoč 4 protivníky" mě dlouho strašit ze spaní :D)..

S Flower je to těžké. Za prvé společnost, která za flower stojí spadá pod Santa Monica Studios a o nezávislosti tak můžeme lehce polemizovat. Na druhou stranu něco tak krásného jsem už dluoho neviděl a nehrál. Pravda je ale také ta, že se nejedná zrovna o nejdelší hru :)

Soundtrack k hudební hře je hezká věc (i když vyložený nesmysl), ale pak nechápu proč rovnou nevyhrál Beatles RockBand :D

Nemyslím si ale, že hra, která nevyhraje dílčí kategorie (tedy až na grafiku a PS3 hru), nemůže být nej. Pro mě je hlavní, že nevyrhálo CoD:MW2 :D :D :D
Teď vážně, kdo Uncharted2 hrál, ví, že to hra roku zkrátka je. O povedeném multi ani nemluvě (čímž AC2 jaksi neoplývá).

@YouAreEmpty: co je to za ptákovinu? to jako vyjde X lepších exkluzivních her a VGA bude muset zvolit z nějakých stračkoidních multiplatformovek, protože nic dobrého nevyjde? :D Jo a neví přesně jak to mají amíci, ale já měl vždycky za to, že videohry (video games) jsou hry pro konzole a počítačové hry (computer games) jsou ty pro počítač :) já to teda tak používám :D

@Chaozz: zase tak hrozné to nebylo.. pravda v některých kategoriích by bylo třeba těch nominací i dvojnásobně více, ale asi to chtějí mít demokratické a všude stejné.. bohužel..

Chaozz
Chaozz
Level 1 Level 1
14. 12. 2009 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejde o to, co měla být hra roku a co mělo být nejlepší RPG roku atd, to si volili hráči co bude co. Hlavní problém je výběr ve všech kategoriích... Už jen to, že si můžete vybrat ze 3-4 her na kategorii mi přijde zcestné. Za jeden rok vyjde tolik her v určité kategorii, že je všechny smrsknout na 3-4 hry je prostě blbost a nefér.
A v neposlední řadě je i ten výběr hroznej...

DarthCvrnda
DarthCvrnda
Level 1 Level 1
13. 12. 2009 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také se mi tohle všechno zdá jako nesmysl, hlavně hra roku mě pobavila. Co se týče Left 4 dead 2 jako nejlepší Xbox 360 hry, naprosto souhlasím Ursem, i já hru vnímám jako hru primárně na PC. Jako nezávislou hru roku bych rozhodně raději viděl Machinarium, stejně jako u soundtracku se mi zdá scestné vyhlásit hru na hudbě založenou, pro mě je nejlepší Modern warfare 2. Hans Zimmer je prostě jednička. Ještě bych se pozastavil nad závodní hrou. Forza 3 je možná fajn hra (těžko to posuzuji když jsem jí nehrál) ale co jsem viděl, obsahuje až moc málo inovací oproti dvojce, tady by zase podle mě lépe sedl NFS Shift. Nebýt oznámení několika nových her, považoval bych VGA za šaškárnu za účelem provokace hráčů

YouAreEmpty
YouAreEmpty
Level 1 Level 1
13. 12. 2009 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele to je něaký divný, na co se soustředí VGA? Na konzole nebo na všechny platformy(tedy i PC), pokuď tedy vyhlašují hru roku neměla by to být multiplatformová hra? a né jenom na jednu platformu? To je něaký divný!

Chaozz
Chaozz
Level 1 Level 1
13. 12. 2009 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

VGA je nesmysl... Jako výběr dávají vždycky jednu hru jako "černého koně" a další tři stojí za prd. Mají opravdu hrozný výběr do všech kategorií...

Reklama
Reklama