Zpět na článek

Diskuze: Spencer vysvětlil zpětnou kompatibilitu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Gabča II. Šílená
Gabča II. Šílená
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: je velice pravděpobobné, že to bude dementní hra, ale stejně dementní hra je Gears of War, což je něco tak neskonale tupého až z toho přecházi zrak.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
22. 6. 2015 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ruthan: ono se slibi, slibem nezarmoutis a verim, ze hry z dob zacatku x360 pojedou obstojne... jestli jsi cetl vyjadreni MS, neemuluje se hra, ale celej system, ve kterym to bezi..
Silne zacinam pochybovat o GoW3, ktery sem doufal ze vyjdou v remasteru a pak nic, a pak tenhle debakl s nedostatecnou emulaci mi naladu zkazil uplne. Takze stary xko proste nastartuju a pojedu tam.

Jinak co se vicediskovych her tyce, pocitam ze to taky nebude tak zhavy, kdyz disk ma slouzit jen jako klic pro stazeni webove verze, spis vidim, ze muze byt problem s ruznyma ochranama, ktery zkouseli a veci typu jako to ma GTAV, kdy jeden disk je instalacni a druhej herni atd. u her, ktery nevysly ve verzi ke stazeni a bude treba vylozene je resit ponovu jako emulaci HW (ktera dela problemy, mimochodem i kytary apod jsou mimo hru).

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Tak oni to evidentně vůbec neplánovali, ale s něčím musejí nastoupit, když to s hrami nemohou dohnat.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
22. 6. 2015 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ruthan: pokud jede na xone emulator 20% pomalejs s vykyvama fps (kvuli vsync), tak z xbox verze, ktera jela nejakych 25 fps bys mel 15-20 fps ... to uz by bylo sakra poznat ;) takze smysl jen se podivat a zase to vypnout, tohle nikdo nebude resit..

(kdyz pominu, ze na rozdil od gtav pro ps3 neni x360 verze na jednom disku a psali, ze vicediskovy hry jsou pro ne zatim problem)

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
22. 6. 2015 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak GTA V je zajimave z pohledu kvality emulatoru a z pohledu zakaznika, kterej uz ma Xbox360 verzi koupenou, cili smysl v tom vidim.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom je velká škoda, že tohle neměli při launchi. Byla by to zásadní výhoda oproti PS4.

Luk83
Luk83
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já nějak nechápu, proč bych měl hrát zrovna GTA V verzi z Xbox 360 na Xbox One, to dělá asi jenom nějaký masochista. Za to RDR bych si rád zahrál, tak sem s ním. Kompatibilita je sice fajn věc, ale nějak upřímně z toho dvakrát radost nemám a jak píše @Gabriel I. Veliký Pravdomluvný, měli by spíš ukázat nějaký nový věci a ne být oslavování za to, že nám dají starý...

Gabča II. Šílená
Gabča II. Šílená
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdyby raději ukázali nějaké nové IP. Pořád dokola Halo, Forza, Gears of War plus ta časovka na Vánoce pro TR. Jinak nic, vůbec nic...

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
23. 6. 2015 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Vychazim z toho, co rekl Phil Spencer a nasel jsem v diskuzi na Giantbombu, je to nejpravdepodobnejsi varianta, nasledne jsem si i vzpomnel, ze davno se rikalo, ze Xbox OS bezi primo pod HyperV na nejakem osekanejsim Win kernelu.

Nejsem akademik, abych mel jasno, jaky je presne rozdil mezi emulaci a virtualizaci. Jsou definice, ktere rikaji, ze virtualizace je to rikas ty, tedy jen zajistujici upravu HW navenek, ale jinak vse bezi na fyzickem HW (byt to neni tak uplne pravda, protoze to je na to nutny nejaky specialni mod a uprava instrukci sady jako VT-x u intelu) a bezi to i bez toho byt pomaleji, analogicky treba k AES pro sifrovani a HW dekodovani videa na procaku nebo GPU.

Emulace pak ma byt completne softwarova abstrakce mezi realnym HW a tim emulovanym.

Na druhou stranu i sam Vmware ma papery, kde rika, ze by dokazal virtualizovat x86 na arm a uz se dost dlouho pracuje na Wine pro arm64 a Wine ma v nazvu - Wine is not emulator - takze to musi byt virtualizace napric architekturama.

Teoreticky je mozny i kockopes, kdy by si emuloval HW, ale ne uz by bezela virtualizace, i to by melo svy vyhody. Spustit virtual v emulatoru urcite funguje, stejne tak funguje spusteni virtualu pod virtualem (tahle experimentuju treba s ESX).

Kdyz se dostanu k tem praktictejsim vecem, tak HyperV ma vyhodu, ze uz je to hotovy napsany kod, cili pokud k nemu pridali jeste nejakou vrstvu, ktera by resila ten preklad instrukci pak toho musi psat vyrazne min.

Ve finale tak jako tak, dost instrukci pro zakladni matematicke / logicke operace se urcite bude jak na Power pak na x86 platforme zpracovat temer stejne, takze ten realtime preklad nemel byt zase tak narocny a pak uz pujde jen o to nejake pro Power architekturu unikatni instrukce pretransformat nejak se cti a efektivne na x86 kod. Vzhledem k tomu, ze obe architektury maji jen nekolikrat stovek relativne jednoduchyb instrukci, tak by to melo byt resitelny.

Jinak praxe nam ukazuje, kdyz clvoek porovna vysledky z emulatoru a virtualizace - QEMU vs. Vmware, Virtualbox, ze rychlost je casto velmi podobna (aspon v pripade x86 architektury).

Jeste takova zajimavost, uz treba Quake, pouzival na zpracovani skriptu taky vnitrni virtualni machinu pro QuakeC a podobna virtualizace treba v Unreal3 je duvod proc skripty bezely X kr8t pomalejc nez nativni C engine kod.

Gabča II. Šílená
Gabča II. Šílená
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: hele např v srpnu vyjde Until Dawn nebo Everybody’s Gone To The Rapture. Jsou to nová IP a co má přesně MS? a co přivezl? Další Gears, další Halo, další Forza. NUDA

leco77
leco77
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gabriel I. Veliký Pravdomluvný: Neukázal nic, akorát na Xbox One vyjde do konce roku 5 her od MS, Sony ma do konce roku jen unchatted trilogy.... :D

A z nových značek? Horizon, Dreams, na Xbox Recore a Sea of Thieves, ani u jedné hry z těchto nevis, o co ma jít.

xGeorgeXx
xGeorgeXx
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám ověřeno, že přesouvá i postup ve hře. Hrál jsem Soldiery a i save z X360 jsem tam měl :) skvělý

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
23. 6. 2015 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ruthan: Jeste jsem ze sebevzdelavanich duvodu zkoumal ten Hyper-V, viditelne to neumi jen virtualizaci, ale i emulaci, protoze primo dle MS webu se Hyper-V pouziva napriklad pro EMULACI Windows Phone 8 na PC a tam podle me taky nebude x86 instrukcni sada.
Viz tady: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/jj863509%28v=vs.105%29.aspx

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
23. 6. 2015 01:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Dival jsem se jeste na ten clanek na Eurogameru, s tim frameratem to neni tak hrozny, jelikoz vetsinou jede Xbone taky na 30 a kdyz to padne, tak jen to o 5 FPS niz, nez na 360, zadna tragedie.

Problem je spis v tom, ze jak se ukazuje, tak uz puvodni Mass effekt na 360, nema casto ani tech 25 FPS, ale klesa k 20, 15 FPS chudaci konzolisti, drevaci z Bioware a Epicu.

Jinak vzhledem k tomu, jak dlouho se obvykle virtualizace ladi a neustale zrychluje, prostor tu je. Vmware se zrychluje v poslednich 5 letech kontinualne a QEMU taky, takze opravdu pochybuju, ze by v MS ted byly ve stavu, kdy uz to o moc zrychlit nepujde, muzu se plest, ale spis ne.

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
22. 6. 2015 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bavi me jak vsichni papouskuji co si nekde slyseli, bez premysleni -Ten problem s vice diskovama hrama, je nakolik trivialni, ze kod si troufam tvrdit by napsal prumerny koder, pravdepodobne se ze se k tomu jeste nikdo nedostal, na 100% to fungovat bude.

Pokud jde o tu rychlost, nemyslim si, ze jsou tak hloupi, ze by slibovali neco, co nemaj vyzkouseny, aspon doufam, spis maj ted nejakej prototyp a vi jak to zrychlit.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
22. 6. 2015 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: zrovna na gtaV zapomen, tak narocny hry nepojedou s dostatecnym fps, aby se z toho neudelala spis ostuda... podle lidi co to videli na vlastni oci je emulace zatim v mizerne fazi a i fps by melo byt horsi nez u x360 v realnym chodu.. navic v tom neni logika, aby ti to stahlo na xone x360 verzi, kdyz tam je xone verze ve storu ...

podle lidi co hrali a testovali, jede treba mass effect i 10 fps na xone ... nevim jestli tohle je neco, co chci :(
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-vs-backwards-compatibility-on-xbox-one

"As it stands, during both exploration and combat sequences, the game runs upwards of 30 per cent slower on Xbox One with a deviation ranging between 5-10fps at any random point. What was already a sluggish experience on original hardware becomes nearly unplayable at points on Xbox One. During an explosive encounter during the train sequence in the first mission, we encountered dips as low as 10fps."

leco77
leco77
Level 1 Level 1
23. 6. 2015 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gabriel I. Veliký Pravdomluvný: Until dawn vypadá jako Céčkovy hororovy film, everybody je nějaká Indie menší hra...

Raději si zahraju velké kvalitní hry, než hru jako Untul Dawn, která vypadá dementne i přesto, ze se jedna o novou značku :D jestli ti tak záleží na nových značkách, tak to je tvůj problém, me jde hlavně o hry

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
23. 6. 2015 01:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem se jeste docet, ze to bezi na HyperV virtualizaci, ktera je uz soucasti Windows 10, jejihz mod ma na Xbonu v budoucnu bezet, tim padem by se Sony musela hodne snazit, aby neco takovyho nabidla, protoze oni zadnou virtualizaci inhouse nemaj.

Gabča II. Šílená
Gabča II. Šílená
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: bohužel Xbox neukázal vůbec nic. Nepřivezl na E3 nic, takže splácl tady tu zpětnou podporu, která ani nefunguje pořádně, a když funguje, je to u minima her jako Ass Deffect a to ještě při mizerných FPS. Většina hráčů nemá čas hrát staré hry, chtějí hrát nové hry a hlavně nové IP. Sony taky nic extra, to si přiznejme, ale mají Last Guardian a Horizon. Aspoň dvě nové IP, žádné pokračovaní zaběhnutých titulů. Jinak kolika nových IP jsme se dočkali na E3? Tak bych to viděl, že půlka jich je od Sony.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
22. 6. 2015 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luk83: Pořád toho na Xbox ukázali a mají více, než na konkurecnich platformách, tak na co si stěžovat? Me by se třeba GTA V hodilo na XO, protože kupovat znova GTA V na XO mi přijde jako vyhozené prachy, když tu hru mam doma... A celkově plno her bych si raději zahrál na XO se ZK, kdyz můžu použít lepší ovladač a celkově konzoli...

Jediná nevýhoda je, že 100 her není moc, chce to podporu všech

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
22. 6. 2015 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z těch PR xichtů a kraváťáků je Phil mnou nejméně neoblíbený, je fajn že kolem toho zbytečně nekličkuje.

Dokonce jsem i dříve odhadnul správně, že půjde o emulátor. Což je skvělé, protože z toho vyplýva řada zajímavých faktů:

1) Pokud je to 1 ku 1 emulátor, tak půjde přeportovat fakt všechno, možná kromě nějakých extrémně výkonově náročných her (GTA V), na které možn8 Xbone nebude stačit. Ikdyž, pokud běží Mass Effect, tak je to důkaz, že s výkonem by problém být nemusel vůbec.

2) Dokazuje se tím i to, že tvrzení velké části emulátor komunity, že současná PC jsou příliš slabá k emulaci Xbox360 / PS3 nebyla pravda, výkon je, ale jsou potřeba znalosti architektury, skill a hromada práce (zase práce, to se chce jednomu bleed).

3) Pokud by konečně některý z výrobců ARM procáků sebral odvadu a udělal aspoň 50+ W procák (zatim jsou jen slabší Tegra K1 má asi 20W), tak by na měl bylo možné také po HW stránce emulovat PS3 a Xbox360 a co je ještě lepší, tak i Wokna a na nich 8 let a straší PC hry.
Samozřejmě opět je to hlavně o tom, že by někdo musel napsat příslušný SW pro Linux nebo Android OSes. A pak by se řešili jen detaily - jestli by to běželo na Wine, jen v nějakém emulátoru instrukcí alá QEMU, kam by se se Wokna doinstalovaly nebo pod nějakým virtualizerem ala HyperV, Vmware.

Reklama
Reklama