Zpět na článek

Diskuze: Sony se hájí ohledně úniku osobních dat

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bob_Saint-Clair
Bob_Saint-Clair
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Né, to píšu, ale neopisuju to furt dokola. To už mi přijde jako to co se schodou okolností v obouch podcastech ted řešilo, to že někteří posílají jedny a ty samé dotazy. Prostě divný a není to jen můj názor.
To že Sony vlastně ukradla údaje je vážně smíchu. Vedli a vedou různé soudní spory, ostatně jako většina velkých společností. Většinou patentové. Někdy vyhrajou a někdy zase ne. Dokonce i ty s mnohem menšíma firmama. Můžou se mi některá rozhodnutí líbit nebo nemusí, ale těžko je může normální člověk bez právního vzdělání fundovaně posuzovat. Viz. Pirate Bay, také byli přesvědčeni že nemohou niky prohrát a přesto... Tak se odvolali a dopadlo to stejně, vlastně hůře pro ně. A to se dá říct že za nima stála i veřejnost.
Na konci února podnikli zloději do té doby nejrozsáhlejší elektronický útok na společnost Epsilon Data Managment, která rozesílá jménem velkých světových firem jako Citigroup, JP Morgan Chase, McKinsey či Best Buy reklamní a informační sdělení milionům lidí na celém světě.
Čím se provinili? Nevím, možná spolupracovali se Sony, protože zloději útočí vždy jen proti těm zlým.
Tyhlety útoky jsou dnes a denně. Bezpečností experti už začátkem roku varovali před masivními útoky těchto organizovaných skupin, ale za to zřejmě nese vinu také Sony.
Kdyby si četl pořádně DF, tak by ses dozvěděl že podobným způsobem shromažduje data Microsoft. A to dokonce i ty o kterých uživatelé dost možná nemají tušení, co má kdo připojeno ke konzoly, typ TV atd.
Upřímně za ty dny jsem četl z těch stovek a tisíců jediný rozumný příspěvek jednoho pisatele. Ten se nestavěl na stranu Sony ani proti ni. Ale čistě se zabýval útoky hackerů. A to je pro mě ten největší problém do budoucna. Jediná možnost přestat používat veškeré moderní technologie, internet i telefon. Ale ono to dost dobře v dnešní době nejde.

wlkoso
wlkoso
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co se týče tohodle incidentu -
Kdybychom žili v utopii, mohli bychom klidně mít číslo svojí karty na bilboardu před domem, abychom ho měli neustále k dispozici a nemuseli pořád lovit v peněženkách.
Bohužel žijeme ve světě, kde jsou zlí lidé. A ti se prostě rozhodli, že udělají to co udělali, čímž sony dostli o patové situace, kdy musejí vybírat mezi měnším zlem, které je ale stejně zlo a tak zákazníci budou nadávat, hanit, proklínat,....

Přeci jenom by nebylo vhodné fungovat tímto způsobem - "hele, ASI nám někdo napadá síť, zhoď to a ať všichni uživatelé hned odpojí ps3 a pro jistotu ji vyhodí z okna a letí do banky zrušit si karty a účty" "OK".... o tři dny později...."Byl to planý poplach - nechte si založit v bance nový účet a v nejbližším elekrtocentru si kupte novou PS3"

Tím chci jen říct že nikdo z vás nemá absolutně všechny informace a mohl zde, nebo kdekoliv jinde vynášet nějaké soudy.

Na druhou stranu nadávat...nadávat se může, protože je to naprd a mě to sere taky, protože nemůžu pařit :-D

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Deadmann: To nevim, ale mělo to být provázaný, ne? Lépe řečeno snad i možnost hrát coop, případně koupit hru na jednom systému a klidně ji pak hrát na druhém. Nevim jak přesně STEAM měl fungovat nebo funguje na PS3 či jak je to propojený. Nemám PS3. Jenom prostě nápad.

DUKEM
DUKEM
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@silverback: Myslim ze o tom kto sa ako zachoval som uviedol nizsie v pomerne zrozuminelnych piatich bodoch. Hadzat vinu len na hackerov (ktory to riadne prehnali a nie v dobrom) aby sa odviedla pozornost od neschopnosti a zlej informovanosti zo strany spolocnosti vobec nie je riesenie a nevytvara to vo mne vobec pocit dovery do novej spoluprace s touto spolocnostou.
SONY zkratka bude musiet nielen zmenit svoje firewally, ale hlavne premysliet ake udaje moze mat ulozene na serveri a ci ich dokaze prikladne ochranit a v pripade ich odcudzenia podat vcasne varovanie(nie az po necelom tyzdni). Hraci si to odnasaju a taktiez firmy, ktore na PSN predavaju svoje produkty. Nikto z tochto netazi a SONY nestrati mozno len nejakych zopar zakaznikov, ale moze to byt poriadne velke cislo, pretoze byt clovekom ktoremu vdaka -SONY bezpecnosti a nedostatocnej informovanosti a arogantnosti- niekto slohne cislo kreditky a aby som teraz bol v strese a rychlo vybavoval zakazy a nove cisla a pod. tak k takej firme uz nikdy viac.

VojNov
VojNov
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu offtopic ale musím poznamenat že je tato diskuze celkem klidná. To na bonuswebu, tam to dost pěkně vře :)

DUKEM
DUKEM
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SONY nie je ziadna banka a preto mi ostava zahadou ako si mohli dovolit mat na serveroch ulozene udaje ohladne cisiel kreditnych kariet. Ked uz takuto "vymozenost" maju tak by sa patrilo vziat rozum a zabezpecenie poriadne do hrsti, aby sa k nim nedalo dostat. Pripadne mat metodu na skoru detekciu takychto prienikov a v tom pripade sa ihned odpojit od siete a taktiez urychlene informovat ostatnych ludi o moznosti uniku tychto informacii. SONY si vsak povolala tym "expertov", ktorym trvalo skoro tyzden kym prisli na to, ze su odcudzene aj cisla kreditnych kariet. A az teraz vydala o tom spravu a ludia mozu len dufat ze im na uctoch nic nechyba. BRAVO SONY.

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě by jenom zajímalo, jestli za tím opravdu není Anonymus - vždyť nedávno sami přímo informovali, že se chystá další útok a omlouvali se dokonce všem uživatelům PSN dopředu. Možná co se týče těch ukradených dat, tak jde o nějakou separovanou část Anonymus, ale nechce se mi věřit, že by s tím neměli nic společnýho. Jestli ne, tak se někdo velmi inspiroval. A s těmi daty jednoznačně nesouhlasím - ať už je Sony jakkoli špatná společnost, tohle jsou data normálních lidí, kteří s její politikou nemají nic společného.

DUKEM: A jako co to má být za demonstraci - čeho? Když Sony může krást IP adresy tak my ... hmmm, my vám k domu ještě ukradneme čísla kreditních karet? Hmmm, to fakt dává smysl.

Proč neukradnou účty jenom zaměstnancům Sony? Nevyberou jim konta? Co s tím mají společnýho normální hráči? Ten jednorázovej a chvilkovej výpadek PSN beru - bylo to krátký a jako jakási demonstrace to posloužilo. Ale tohle je už zhovadilost.

Formelin
Formelin
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto je extrémní prasárna a sony si utržila pořádnou ostudu.je to hrozná doba když se nedokáží postarat o naše data snad se mi to nestane i někdy v budoucnu na Xbox ale Microsoft není sony ze :-)))

Heykal
Heykal
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omlouvám se za vulgarismus, ale musím : Sony ste čůrácí!!

wlkoso
wlkoso
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Collins: "Jediná možnost přestat používat veškeré moderní technologie, internet i telefon."
- napadl mě námět na kreslený vtip - bussinesman v obleku do kamenné dsky kladivem mlátí dopis a pořád dokola u toho říká: "zasraní hekři, zasraní hekří,..."

DUKEM
DUKEM
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Collins: To ze som napisal svoj nazor az na dva weby dokopy nie je nic zvlastne. Citam nazory aj na ostatnych weboch a ak ma nieco donuti reagovat tak odpisem tiez. Ty si zrejme vynimka, ktora pise len na jeden jediny a na ostatne nie - v tom pripade GRATULUJEM.

Bob_Saint-Clair
Bob_Saint-Clair
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 06:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DUKEM: No ty tvoje moudra, to je fakt něco. Ještě že máš potřebu je psát na vícero webů :D Alespon si mně pobavil. Ale doporučuji ti si přečíst poslední Digital Foundry.

Deadmann
Deadmann
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Počkej a ps3 verze Portalu běží přes klasický STEAM ui? Přece ostatní hry si stejně na ps3 lidi přes steam nezahrají? Nechápu jak to tam je..

_TeO_
_TeO_
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velmi souhlasím s Dukem. Ač nemám PS3 ani Xbox, je mi jasný, že tohle Sony podělala. Vždyť si vemte, že jde o stejnou situaci, jako kdyby výrobce aut zapomněl namontovat do auta zámek. Auto vám ukradnou a automobilka začně všechnu vinu svalovat na zloděje. A teď si vemte, že by po vás auto před každou jízdou vyžadovalo údaje z občanky, řidičáku, kreditky. Zloděj by si odnesl i tohle. Ale je přece chybou výrobce, že vás nutí dávat osobní údaje tam, kde nejsou bezpečný. Sony to prostě podělala a hackeři jsou důsledkem její nezodpovědnosti, nikoli příčinou. Jenže spousta lidí tyhle dvě věci dost často zaměňuje.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
27. 4. 2011 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a uz je to u soudu
http://www.thesixthaxis.com/2011/04/27/first-lawsuit-filed-over-psn-losses/?utm_source=TheSixthAxis&utm_medium=facebook

Klucina
Klucina
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jardo,doufám,že to bude téma na Hpod.Konzolím nerozumím,ale rád si poslechnu vaše názory.Jen tak mimochodem,to PS3 jede jen s přihlášeným účtem?to nelze hrát off?

DUKEM
DUKEM
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PRVA MEGA BOTA SONY - vyziadanie si IP adries ludi, ktory nemali nic spolocne s hacknutim PS3(len pozerali videa alebo pisali prispevky).
DRUHA MEGA BOTA - mame ulozene na serveroch cisla kreditiek -ukradni nas- mame slabe zabezpecenie, pretoze nie sme bankovy subjekt.
TRETIA MEGA BOTA - pozvime tym "expertov", ktory po necelom tyzdni zistia najdolezitejsiu informaciu, ktoru mali kontrolovat okamzite - tj. boli odcudzene cisla kreditiek.
STVRTA MEGA BOTA - dajme to vediet ludom az teraz aby "mali cas podniknut kroky na zabezpecenie svojich bankovych kont", ktore hadam po necelom tyzdni budu stale nedotknute.
PIATA MEGA BOTA - nepriznajme si poriadne zodpovednost za svoje nedomyslene a unahlene kroky a hadzme vinu na kade koho (PRVE MIESTO SUVERENNE ZABERAJU HACKERI). Vsak nas ludia budu mat aj tak radi a uveria len a len nam.
BRAVOOOOO.

DUKEM
DUKEM
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@silverback: 1. Nadseny som myslel v uvodzovkach.
2. Nemoznost mat ulozene tieto cisla na serveroch by bola jedna z moznych rieseni.

MarekLucin
MarekLucin
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nezlob se na mě DUKEME, ale jestli má a nebo nemá SONY mojí IP adresu je mi naprosto jedno.V tom nevidim sebemenší problém.Průser je, že hackeři dokázali, že SONY absolutně nezvládají zabezpečit tak citlivé informace, jako jsou údaje o kreditkách, ale pohnutky těch hackerů stejně nemůžu schvalovat a ani chápat.SONY je vlstníkem veškerých práv na svoje produkty včetně provozu PSN a nevim, proč by se měli zodpovídat nějakým hackerům.A to, že s nima bojují a snaží se PS3 udržet naživu nehacknutou je naprosto v pořádku.

coolman2009@seznam.cz
coolman2009@seznam.cz
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je v prdeli sony konecne vyrobte PS4 s nejlepsi ochranou a bez jakekoliv moznosti hacknuti ci nejaky patch a ty zmrdy co to udelali poslete na dozivoti do lochu nechapu jak to nejaky picus mohl tohle udelat (PS:omlouvam se za vulgarismy ale sere me to)

vojtik666@atlas.cz
vojtik666@atlas.cz
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jak tak ,, nikdo asi neví jak dlouho to ještě nepojede a to je ten problém.. nebo to někdo ví -? :D

_TeO_
_TeO_
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wlkoso: A co takhle kreslený vtip, jak GeoHot přijde za managmentem Sony, že o nich chce natočit film?:)

reikoma
reikoma
Level 1 Level 1
28. 4. 2011 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rád bych si tu přečetl i nějaké pozitivní zprávy. Například, kdy se plánuje znova rozjet PSN, nebo jak Sony hodlá zlepšit ochranu osobních údajů - jenže nikde si nic takového nemůžu přečíst, protože to prostě nikdo neví. Mám vztek na hackery a svým způsobem i na Sony, že moje data pořádně nezabezpečila...

LojZza
LojZza
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0NECZ: Hele, to je hodne zajimava myslenka. Sam jsem se k procesu sparovani nedostal, ale jestli je k tomu potreba jak jmeno, tak heslo na Steam, tak to muze byt jeste hodne, hodne, hodne zly...

DUKEM
DUKEM
Level 1 Level 1
27. 4. 2011 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TeO: Dakujem za pochopenie. Veta - Sony to prostě podělala a hackeři jsou důsledkem její nezodpovědnosti, nikoli příčinou. - jednoznacne pravda. Je fajn ze pisu aj ludia, ktory slepo nehladaju len vinnikov ale predovsetkym rozmyslaju co tomu predchadzalo a ako sa dana strana(v tomto pripade SONY) k tomu stavia pred utokom a po nom. To vypoveda vela o serioznosti a postoju k ludom, ktory jej tvoria nemaly zisk a dobre meno.

Reklama
Reklama