Zpět na článek

Diskuze: Nový Quake je PC exkluzivní kvůli výkonu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
6. 7. 2016 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@degu_nator: potřebuješ 5 propojenejch PS4. :-D

degu_nator
degu_nator
Level 1 Level 1
4. 7. 2016 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co potřebuju za počítač abych to rozjel aspoň na 288 FPS? tedy standart pro kompetetivní fps gámky

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: Doutam že to video myslíš jenom jako vtip, jinak by to bylo fakt dost smutný. :-D Ale smajlík tam ňákej máš, tak budu předpokládat že to byl vtip. :-D

Ale i když pominu tu hovadinu se 120 FPS tak i tak je to video zajímavý, protože krásně ukazuje jak se 30 FPS příšerně seká, zvlášť když se nastaví rychlost přehrávání na 0,5 tak je to fakt brutus.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Většina z nás, mě nevyjímaje, ten rozdíl nedokáže postřehnout."

Tak to neni, každej normální zdravej člověk cejtí rozdíl mezi 30 a 60 FPS a cejtil by i rozdíl mezi 60 a 120 kdyby měl 120 Hz monitor, jde ale o to že už to pro nás obyčejný hráče nestojí za tu brutální investici do HW, neni o tom že bysme to nepoznali, prostě nám nestojí za tu cenu HW.
Určitě se tu najde zas někdo kdo bude tvrdit že nepozná rozdíl mezi 30 a 60 FPS, takovýmu člověku se předem směju, nejspíš hraje na notebooku a hru ve stabilních 60 FPS v životě neviděl že může tvrdit takový kraviny. ;-)

A ten rozdíl 60 vs 120 neni primárně o snímcích za sekundu ale hlavně o input lagu a tohle platí i pokud máte jenom 60Hz monitor, proto se vyplatí hrát mulťák s maximálnim FPS i když máme jenom 60Hz LCD. U 60FPS je v dnešních hrách opoždění ještě dost citelný, v singlu to člověk překousne a neřeší, v mulťáku už to ale je otravný.

@CoreCZ: Myslim že v progamingu už má GTX1080 asi tak 90% hráčů. :-D A zbytek na ní čeká protože neni skladem.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 7. 2016 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47: Hej tak to je paráda ten SVP, asi si koupim tu plnou verzi aby to jelo i ve VLCčku který normálně používam. Snad by to pak šlo i na TV, používam na TV dvbviewer. Jako ne že by to bylo uplně dokonalý, občas tam je vidět něco podivnýho, ale nedá se to srovnat s tim humusem ve 24 FPS, to vypadá jak slideshow proti 60 FPS přes SVP.
Funguje to dokonce i u videí z her, když se zakáže motion blur a dof tak to funguje pěkně, tyhle efekty mam ale vypnutý standardně v každý hře. To by se dalo využít na dopočítání na 60 FPS u herních videí, kde často neni výkon na natáčení v 60 FPS. Při tý kompresi na youtubu (humus) stejně ňáký artefakty nejsou vidět.
U těch her to vypadá tak ňák podivně, hejbe se to jakože plynule, ale přesto cejtim že něco neni uplně v pořádku. Rozhodně to ale vypadá líp než originální 30 FPS video.
Vypadá to že čim vyšší je kvalita toho videa, tim efektivnější je to dopočítávání snímků, což je asi celkem logický. Ten Hobit kterýho mam v 16GB verzi vypadá fakt luxusně.
Ale dopočítat chybějící střely u videa ze střelby to bohužel neumí. :-D Střílim z předovek a nabíjim klasický olověný kule, při ráži .45 a hmotnosti tý střely to lítá tak pomalu že je občas ňáká na videu vidět jako rozmazaná čára po výstřelu. Jsou teda vidět jenom ty kule co se zrovna náhodou trefily do snímku při těch 30 FPS. To by byl masakr to mít natočený opravdu v 60FPS.

Náročnost na HW je sice celkem vysoká, ale furt menší než ve hrách. Mam procesor na 50% a grafika chvílema vyskočí až na 70%.
Zajímavý je že u procesoru to nejvíc vytěžuje 4. jádro. Asi to počítá s tim že bude volný, protože většina softu využívá první, maximálně trochu druhý jádro.

PS: V některejch scénách jsou artefakty v místech kde je propojený CGI s živy hercem, to je ten jejich zasranej postprocessing, s těma všema umělejma rozmazáníma a podobnejma kravinama si to neporadí. Ale je to tam fakt jenom občas a dá se to překousnout, ta plynulost za to stojí.

PS2: Když dam v nastavení optimalizovat pro animovaný filmy tak je to mnohem lepší ty artefakty v CGI ale nevim jestli se to neprojeví zas někde jinde, budu to testovat.
Další postřeh je že ve větru vlající vlajka vypadá fakt divně. Chtělo by to prostě aby to fakt v těch 60FPS točili.

Ale ty rychlý scény fakt stojej za to, to je masakr!! Ve 24 FPS musim často odvracet pohled jinam při těhle scénách, protože mě z toho bolí hlava jak se to seká, v těch dopočítanejch 60FPS jsou ty rychlý přelety kamery uplně ostrý že můžu během toho pohybu klidně sledovat jeden objekt a vidim ho celou dobu krásně ostře, to je luxus.

A filmy kde neni CGI vypadaj naprosto luxusně, zkoušel jsem třeba Vetřelce jedničku kterýho mam taky v plný kvalitě.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: A do té doby jde jako nouzovka použít interpolaci. =) Sám si říkám, jak by bylo krásné, kdyby filmy byly běžně v HFR. Už nějakou dobu používám přetaktování monitoru na 75 Hz a interpolaci na 75 fps, při přechodu na základních 24 fps mám šok z té trhanice. Program na to je SVP, ale žádá si to celkem dost výkonu, jednodušší je to mít aktivovaný v televizi.

OnlyCORE
OnlyCORE
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Nemyslím konkrétně ty hráče v progamingu, myslím všechny co by měli zájem hrát, ale kvůli náročnosti nebo vysoké ceně by nemohli.

OnlyCORE
OnlyCORE
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak a teď jen doufat že tou hrou zasáhnou veliký publikum. V progamingu moc nezabodujou jestli budeme na 100+ fps potřebovat GTX 1080 (to jsem trochu přehnal, ale je to tak, csgo je taky populární kvůli tomu že ho rozjede skoro každá mašina a stojí do 10€) a cenovka bude jako u AAA hry

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
1. 7. 2016 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ať je to dobrý jak Doom. :)

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Tak si pusť Hobita v 1080p na monitoru a odpověď svou................. nalezneš :-D

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rested: @Pidalin: "Samozřejmě si u videa nastavte 60 FPS, rozdíl mezi 60 a 120 ve videu není žádný" (logicky)

Původně jsem tam chtěl dát tohle, ale nechtěl jsem linkovat něco s takovým jménem. :)
http://www.geeksaresexy.net/2015/06/10/15fps-vs-30fps-vs-60fps-animated-gif/

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.youtube.com/watch?v=pfiHFqnPLZ4 Samozřejmě si u videa nastavte 60 FPS, rozdíl mezi 60 a 120 ve videu není žádný.

Už je ten rozdíl vidět? Už to vidíš, Wilitsi? Zkusil ses na to jednou v životě zaměřit?

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 7. 2016 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: To klidně můžu, stažený to mam v 16 GB verzi. Bohužel těch 24 FPS celej film dost zabíjí, zvlášť ve scénách s lítajícim drakem a podobně.

@RomanK47: To vyuzkoušim, vim že dopočítávání snímků na lepších TV funguje docela dobře a eliminuje to ten efekt sekání při rychlejch pohybech. Nechápu že někoho ještě nenapadlo takovou funkci implementovat přímo do ovladačů ke grafice nebo do ňákýho přehrávače, nebo o tom nevim.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: No my reagujeme právě na směšnost těch 120 FPS v 60 FPS videu. Jinak samozřejmě rozdíl mezi 30 a 60 je tam vidět perfektně. ;-)

PS: Nedávno jsem byl na Warcraftu a byl to opět epileptickej zážitek, stejně jako Hobit. Neřikejte mi že ten Hobit fakt jel ve 48FPS!! Při švenkování kamery se to sekalo uplně stejně šíleně jako ten Warcraft. Nemůže to bejt ňáká vada konkrétního kina? Chodim většinou do Galaxie na Hájích v Práglu. Dokonce i ségra, která je totální BFU na to nadávala jak jsou rozmazaný a zalagovaný ty rychlý přejezdy a otáčení kamery. Podle mě na velkym plátně je ten rozdíl mezi FPS ještě mnohem víc brutální a 24 FPS je na velkym plátně prostě ultra brutálně pekelná sekanice. Snad se těch 60FPS filmů jednou dožiju.

Rested
Rested
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: Mluví z perspektivy pro gamingu. V CSku maj hráči 600+ fps, aby se jim to netrhalo na 144hz monitoru. Do hry přichází Gsync a další nástroje pro zajištění frame-perfect reakcí. Ve starém Quake byly jumpy které šly udělat jen pokud měl člověk určitý počet fps. To samé v COD, na některá místa se dalo dostat jen s určitým počtem FPS(engine byl navázaný na framerate, přečti si něco o delta timingu). Framerate na vysokém levelu progamingu v FPS je hodně důležitá věc a rozhodnutí tvůrců chápu a podporuji, hře chtějí dát co nejvíc, na konzolích by opravdu museli dělat kompromisy.

To video je úsměvné, snažit se na 60hz monitoru v 60fps ukázat jak vypadá 120/144fps je jako snažit se vysvětlit slepýmu jak vypadaj barvy :)

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
30. 6. 2016 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak vzhledem k tomu, ze tam nebude singl, tak to nebudu kupovat ani na PC :D jinak 60 fps MP na konzoli snad uz dneska taky sou normalka ne? tak co zas vymejslej ;) (doom se stejnym enginem jede na konzolich 60 fps)

Smith6Wesson
Smith6Wesson
Level 1 Level 1
30. 6. 2016 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U týhle hry mě trošku mrzí, že to bude hero shooter, ale uvidíme jak to bude fungovat.

Reklama
Reklama