Zpět na článek

Diskuze: Monster Hunter Freedom 2

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

norrath
norrath
Level 1 Level 1
23. 10. 2007 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jakej je ten Multiplayer ? jen se o tom cet ale nemam to s kym zkusit tak chci vedet jestli o neco prichazim :)

alespro
alespro
Level 1 Level 1
24. 10. 2007 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@norrath Multiplayer jsem zkousel,především "naživo" pomocí AD-HOC, tak i přes internet pomocí WIFI a programu XKAILINK, pokud nemáš nikoho dalšího s MHF2 ve svém okolí, tak je to jediný způsob jak si zahrát multiplayer. Důvod proč hrát multiplayer je především v znatelně větší zábavě při lovu, především pokud se alespoň trochu sehrajete. Nejtužší potvory prý snad ani v singleplayer modu porazit nejdou! (neověřeno :o) Treasure hunt ve dvou je taky více zábavný, nehledě na to, že nasbíráte větší množství bodů a následuje lepší odměna. Multiplayer doporučuju, počítám, že spíš v pozdější fázi hry přijde vhod.

alespro
alespro
Level 1 Level 1
23. 10. 2007 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hrál jsem první díl, byl těžký ale přesto pohlcující, druhý mě chytl ještě víc, přijde mi jednodušší v získávání základních materiálů (Honey, Machalite ore), jichž jsem měl v jedničce často nedostatek.
Asi mam v sobe japonske geny, protoze me hra neskutecne bavi, v single i v multiplayer modu, problemy s ovladanim jsou dle meho spis dany tím, že trvá delší dobu (desitek hodin) než se s tím hráč sžije a přejde do krve. Na hře je třeba ocenit krásnou grafiku, spoustu filmečků, hlavně renderované jsou povedené. Nevím o hře, která by hráči nabídla tak napínavý souboj/lov draků a dalších oblud, především poměrně velkou komplexnost, kdy se je nutné řádně připravit na nepřízně počasí (vedro v poušti, zima na horách), specifika lovených monster (některá jsou háklivá na světlo, jiná na zvuk, oheň, led, vodu, jed), přichystat si pasti, výbušniny, zásoby jídla, předměty na sběr vzácných brouků, ryb nebo rudy. A pak tu radost, když si konečně můžete poskládat brnění, které má velkou obranu nebo naopak aktivuje některou z desítek speciálních vlastností pomáhající při dalším lovu, sběru, atd.Vyrobené zbraně se také liší v různých přidaných atributech, některé spoléhají pouze na vysokou damage, jiné na přidané zranění z elementů typu jed, oheň atd. Ve hře má vaše alterego k dispozici vlastní dům s truhlou na nasbírané trofeje, věci, kuchyni, kde mu kočky (Japonská hra, co chcete :o) vaří jídla s různými posilňujícími bonusy. Další lokací, kterou navštívíte po každém lovu je farma. Tu si postupně jako odměnu za postup ve hře a speciální body rozšiřujete a dostáváte se jednodušeji k materiálům, ingrediencím, které by jste třeba při lovu jinak těžko scháněli, přičemž některé věci jsou k sehnání pouze na farmě. Na PSP jsem již několik her hrál, ale žádná v sobě neskrývala takovou komplexní zábavu, i když také i obtížnost, která může mnoho hráčů (především také recenzentů) odradit. Rozhodně ten, kdo je zvyklý hrát DIABLO a SACRED klikfest hry si nejspíš na MHF2 zuby vyláme, zde bude muset totiž přemýšlet, jak dosáhnout zdánlivě nemožného vítěztví. Na této hře je nádherně vidět, jak se rozchází názory "odborníků" a hráčů, např. na Gamespot.com mají hodnocení 5/10, zatímco stovky hráčů ji hodnotí na tom samém webu známkou 9/10. Já se k nim rozhodně přidám.Pravděpodobně nejlepší hra na PSP za trochu nervů stojí.

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
23. 10. 2007 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alespro Já se na druhou stranu zase nedomnívám, že by byl MHF2 složitý pro ty, kdo mají rádi "klikfesty". Tedy možná pro ty, kteří jsou schopni opravdu jen roboticky mačkat dvě tlačítka směřujíc kurzorem na cokoliv co se na monitoru pohne:)
Je mi jasné, že pro ty, kdo staví na první místo onu customizaci charakteru skrze equipment je MHF zemí zaslíbenou (což není nic proti nim). Mně bohužel, když pominu ony technické nedostatky, chyběl k vybřednutí z lehkého nadprůměru jakýkoliv zaznamenatelný děj. Asi v sobě mám japonské geny, ale pokud mne příběh v podobně stavěné hře neosloví (což tady skorem nemá co oslovovat), bude v pelotonu kupříkladu za takovou Johankou poměrně vzadu.

Nicméně toto není oponentura, jenom poukázání na to, že právě u MHF jsou subjektivní preference nejvíce určující - ostatně i to se odráží v celém spektru hodnocení pohybujícím se od od průměru až k extatickému vytržení.

alespro
alespro
Level 1 Level 1
23. 10. 2007 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ulrik_ Souhlasím, že příběh tu vpodstatě není, ale kde je psáno, že by být musel? Nutně do všech typů her vkládat příběch vede často ke vzniku příběhových blábolů. Autoři se pravda mohli snažit a ozvláštnit lítý boj s monstry příběhem, místo toho se soustředili na jiný aspekt, který pohání hráče v postupu hrou dál a dál. Touha porazit něco na první pohled neporazitelného, zajistit si vhodnou zbroj a zbraň nutnou k dosažení cíle, vytrénovat sebe v dokonalém ovládnutí zbraně a hlavně pochopit chování nepřítele během boje a využití jeho slabin při něm. I když zbožňuju hry jako Fallout nebo Gothic, kolikrát se vám stalo, aby tam byl souboj s draky tak napínavý jako je právě v MHF2!(poté co si člověk zvykne na herní a ovládací mechanismus MHF2). To bylo snad jediné, co mi na perfektním RPG GOTHIC 2 vadilo, že ti draci byli relativně "lehce" zneškodnitelní, souboj s nimi nic moc. Hráč si prostě pořádný souboj s drakem pořádně ještě neužil. Až v MHF2. A tak mě mrzí, jak poměrně vytrvale evropští a američtí recenzenti tuto hru sestřelují, přičemž ignorují (dle mého názoru) její jedinečnost v zážitku, který hráči nabízí. Kdo by si ostatně představoval, že bude souboj s drakem jednoduchý? Jinak, Johanka mě teprve čeká, koupená by už byla, jen si najít čas, MHF2 je příliš pohlcující, než abych hrál dvě tak výborné hry najednou, počkám, až jedna z nich alespoň trochu omrzí :o) Zda má mít MHF2 otolik horší hodnocení než Johanka je na dlouhou diskuzi, dle mého nabízí tolik zábavy na dlouhatánskou dobu, že většině PSP her se o něčem podobném může jen a jen zdát.

Ulrik_
Ulrik_
Level 1 Level 1
23. 10. 2007 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alespro A v tom je kámen úrazu - mne (a nejen mne) nepoháněl systém MHF dál, já prostě neměl touhu hromadit další výstroj a výzbroj, protože jsem prostě neměl k postavě vztah. Neshledal jsem onu simulaci lovce (ano, pěknou) natolik strhující, abych se těšil na každý další krok a odhalení "co bude dál".
Systém MHF se mi poměrně brzy ohrál, motivace "jak tentokrát dostanu tohohle" prostě spoustě lidí nestačí (a spoustě ano). Naprosto chápu ony motivace a lákadlo pro mnoho hráčů, v němž je klíčovou ona fáze likvidace bosse. Problém je v tom, že často asi oni recenzenti (no, někteří, těžko vytvořit imaginární plémě kritikovo) prostě MHF neshledávají jedinečným zážitkem. Tady nejde o obtížnost, tady jde o to, že pro některé to není dostatečný motiv, "pouhé" zabití draka. Potvora mrtvá, ale co z toho? Kam mě to posunulo? O šupinu a equip dál.
Nicméně když hra baví, nikdo ten zážitek nevezme!:) Ale nejen pro mne holt zůstane MHF jen onou lehce nadprůměrnou hrou (= 6/10 = rozhodně ne nepovedený kousek), kterou ale brzy odvane čas pryč, protože...nezaujala na dost dlouhou dobu.

norrath
norrath
Level 1 Level 1
23. 10. 2007 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@alespro uplne s tebou souhlasim. Pro me je to nej. hra na PSP

Mu.De.Ki.
Mu.De.Ki.
Level 1 Level 1
22. 10. 2007 23:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

souhlasim ze hra ma dost problematickou kameru a pomerne dlouho trva nez se do ni clovek dostane,ale po trose pile (a za pomoci skvelich navodu na gamefaqs :D ) je to kousek u ktereho neni problem stravit prez sto hodin a porad se skvele bavit...hlavne diky neskutecne zbavnemu multiplayeru,ktery neni problem hrat i 11 hodin v kuse (mluvim z vlastni skusenosti)
proto bych ja osobne hru ohodnotil devitkou
a k te kamere...je to celkem krkolomne,ale da se ovladat i pri pohybu hlavnim hrdinou pomoci analogu...staci lehce zalomit ukazovak...ze zacatku trosku nepohodlne,ale za chvilku se na to da zvyknout :D

Reklama
Reklama