Zpět na článek

Diskuze: Kupujeme Xbox 360 s lepší základní deskou?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

JJ souhlas Mr Božolé je tady jedinej rozumnej člověk... (až na to, že to všechno řeší reklamace a ne nákup nový konzole)

Připadá mi, že tady jsou samý blbci a nechápou text...

Máme 1000 lidí:
900 lidí nemá problém
90 lidem se posere jednou
9 lidem se posere 2x
a pouze 1 se posere 3x

Klidně si to přepočítejte, jestli si myslíte, že to zvládnete s nedodělanou základkou....
10% z 1000 se posere minimálně jednou = 100 lidí (90+9+1)
1% z 1000 se posere minimálně 2x = 10 lidí (9+1)
0,1% z 1000 se posere minimálně 3x = 1 člověk

Kdo mi teď řekne, že to nevychází, tak až si v tejdnu zajede do Prahy o přesdržku, já si na vás ten čas udělám...

hanzz027
hanzz027
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz loool moc pekna posledni veta.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
28. 11. 2008 22:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Tobě nepomůže ani svěcená, ty matematiku. Šance, že hodíš kostkou šestku, je 1:6. Pokud potom uchopíš druhou kostku, tak je šance, že hodíš znovu šestku, 1:6, a ne 1:36. Nehážeš oběma kostkama najednou, a nekupuješ dva Xboxy najednou.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
28. 11. 2008 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Nebo si to představ jinak. Vybíráš z poolu Xboxů, kde je každý desátý pokažený. Jakou máš šanci, že vybereš pokažený? 1:10. Odložíš ho, a vybíráš znovu z polu, kde je 10% pokažených. Jaká je šance, že vytáhneš pokažený? Zcela stejná, opět 1:10, a ne 1:100. Je to ze základů teorie pravděpodobnosti. Nechápeš to, ale vyhrožuješ přesdržkou...

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Jaká je šance, že vytáhneš 2 posraný? 1/100

howgh

Dave12
Dave12
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant to gygant: Nesnaž se, nemá to cenu.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
28. 11. 2008 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Chápu tvou hlubokou myšlenku, ty jsi chtěl takto složitě vyjádřit, že když se rozhodnu koupit Xbox, tak mám V TEN okamžik jen 1% riziko, že mi klekne jak první, tak i posléze druhá konzole; a jen jednopromilové riziko, že mi klekne jak nová, tak vyměněná, tak i třetí konzole. Ta tvá první formulace (19.33) totiž byla chybná - a z toho plyne poučení, že se máš své myšlenky formulovat přesně, pak to dá takovou práci obhájit.

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Si tak blbej nebo co?

Chápeš, že když si jeden z 10 a reklamuješ xbox, tak ti ho opravěj a máš znova šanci 1:10 že se ti posere.
Jaká je šance že se ti poserou oba dva xboxy? 1/10 * 1/10 = 1/100

Kostky: Chceš hodit nějaké číslo, máš teda šanci 1/6. V případě, že jsi ten šťastlivec, tak se ti posral xbox. Jaká je šance, že se ti vrácenej znova posere? dalších 1/6...
Kdyby ti ta předchozí šestka nepadla, tak neházíš znova - chápeš? podmínka 1/6 a v případě že platí, tak ti musí platit i druhá 1/6 = 1/36

Jestli mi nevěříš, tak si vem kostku a počítej si kolikrát si hodil, dokud nehodíš např. 2 pětky. Zopakuj tenhle pokus třeba 100x a výsledky zprůměruj, kvůli chybě...

Garantuju ti, že se dostaneš někam hodně blízko okolo 36 (mezi 30-42) pokusy, než ti padnou dvě pětky po sobě.

Jestli máš pravdu ty, tak ti to v průměru bude ttrvat 6 hodů

Celý to nahrávej na video a pak hoď na youtube pod názvem: Jsem blb a neumim počítat...

mr.bojangles
mr.bojangles
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vy blbci... kdyz si koupim xbox poprve, tak je poruchovost mozna z 10%.. pokud si koupi xbox nekdo jiny, tak ma opet 10%. Pokud si ale ja koupim znovu xbox pote, co se mi prvni rozbil, tak mi sance, ze se mi znovu posere klesne na 1%, protoze stat se mi to dvakrat po sobe je logicky min realna, jako kdyz se mi to stane poprve... Kdyby to bylo jak rikate, tak by se sportka mohla hrat pouze na jedno jediny cislo, protoze tvrdite, ze mam stejnou sanci uhadnout jedno cislo, jako vsech dvacet

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, co je s RROD za problém... Byl jsem někdy v květnu v "opravně Xboxů" na exkurzi... Poruchovost tehdy byla 10%. Reklamovali jste a během týdne jste měli konzoli doma opravenou nebo novou - tzn šance RROD zhruba 1%, při další reklamaci už jenom 1/1000, tak co řešíte...

gygant
gygant
Level 0 Level 0
28. 11. 2008 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Řek' bych, že matematicky to takhle není; takže šance, že druhá konzole skončí RRoDem, neklesá na 1%, ale je stále 10% atd: třetí nemá šanci RROD 0.1%, ale stále 10%.

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant A co asi tím myslím?
šance 2. RROD 1%
šance 3. je 1 promile...

Jinak starej blog http://skace.bloguje.cz/683481-xbox-je-vsude.php?PHPSESSID=e2a3f20feec990a1b0111a1ef74360ca

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Jaká je šance že hodíš 3 šesty po sobě? 6x6x6=216
Jaká je šance že se ti posere 3x xbox? 10x10x10=1000

Úplně to samí.. Doufám, žes to jenom nepochopil, tak jak jsem to napsal, nebo jsi tak natvrdlej....

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz S rolcem není sranda, nikam ho nezaparkuješ a stojí XYkrát víc :)

gygant
gygant
Level 0 Level 0
28. 11. 2008 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Ne, takže znovu: šance zůstává u druhé, třetí, tisící konzole stále 10%, neklesá!!! Je to jako s házením kostkou.

busines
busines
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Proste to furt stoji za pikachu.Z trabanta Rolce neudelas.

neozbyna
neozbyna
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz to si byl tady v cechach ne, no tak matematicky a teoreticky ne-li prakticky je to vysoke cislo, pokud se samozrejme jedna o cisla z cech

hlavacek85@seznam.cz
hlavacek85@seznam.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Aaa, klasicky teoretik... To bys mohl rovnou jit na stadion ze chces od hooligans dostat dvakrat pres drzku abys mel priste bezpecny vstup.

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hlavacek85@seznam.cz Jestli ti to nedošlo, tak řikám, jak je mizivá šance, že se ti něco posere...

hlavacek85@seznam.cz
hlavacek85@seznam.cz
Level 1 Level 1
29. 11. 2008 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz A jestli to tobe nedoslo, tak jak rikam, xbox je porad stejny srot, ikdybys jich mel treba dvacet - u kazdeho je sance, ze se posere, uplne stejne vysoka. Napis znova, at vidim, ze chapes velke kulove.

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
30. 11. 2008 00:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vy jste to fakt nečetli, co jsme psali...
29. 11. 2008 v 00.48
29. 11. 2008 v 00.44

Fakt jak dementi

hlavacek85@seznam.cz
hlavacek85@seznam.cz
Level 1 Level 1
30. 11. 2008 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Ano ano, dokonce i dementi si vsimli ze na tvoji teorii neco nehraje. Co to asi ukazuje o tobe/tvoji teorii...

Lykantrop
Lykantrop
Level 1 Level 1
30. 11. 2008 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Ja vzdycky povazoval za dementy spis takove ty poloopice, ktere se zasadne vyjadruji na urovni 4.cenove skupiny.

LennyK
LennyK
Level 1 Level 1
30. 11. 2008 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Zaklad je to ze jsi nejprve spatne formuloval tvuj prispevek a pak ses do toho este vic zamotaval, ale nakonec jste se z toho vsici nejak vymotali no.... Kazdopande jsi mel davat vetsiho bacha, pak to takhle dopada...

core4@seznam.cz
core4@seznam.cz
Level 1 Level 1
29. 11. 2008 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže hele , dejme tomu ze se me nahodou 3x krat posere za sebou pak uz bude dle "skaceho" rovnice sance na posrani miziva...tzn ze do konce zivota bych kupoval neporouchany Xboxy?? .... trochu blbost ne? ...... tudiz ta rovnice funguje trochu jinak je to procento posrani pri koupeni nekolika xboxu zaraz..a to neni problem kery se tu resi...tudiz pravda je takova ze vzdy pri kazdem novem Xboxu je sance na posrani 10%

Dave12
Dave12
Level 1 Level 1
29. 11. 2008 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@core4@seznam.cz Pokusím se to trochu vysvětlit. Normální člověk, uvažuje, že má 10% šanci, že koupí vadnej Xbox. Když ho fakt koupí vadnej, bude ho reklamovat a zase má šanci 10%, že koupí vadnej.
Ovšem pak tu máme Skace, který již při první koupi Xboxu říká, že má šanci 0,1%, že koupí 3x vadnej Xbox. Co se týče praktičnosti, je tato rovnice zcela na hovno, protože neznám člověka, který by přemýšlel 3 Xboxy dopředu. Vše záleží na tom, kdy si to počítáš. Pokud dostaneš 2. vadný Xbox a budeš ho reklamovat, je šance zase 10%, že se to podělá po 3. Před koupí 1. Xboxu je ale opravdu pravděpodobnost 0,1%, že se to podělá 3x. Chápeš?

Roiser
Roiser
Level 1 Level 1
29. 11. 2008 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@core4@seznam.cz Tak to je, ta skaceho teorie je fakt blbost.

LennyK
LennyK
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sance hodit sestku na kostce je 1/6 stejne jako hodit trojku nebo jiny cislo na kostce... hodit sestku dvakrat po sobe je 1/36 a trikrat po sobe je 1/216 stejne jako u trojky nebo jinyho cisla. To ze se ti xbox posere 3x po sobe je mensi pravdepodobnost nez 10% ale to ze se ti posere je vzdycky 10% jako to ze sance ze ti padne jakykoliv cislo na kostce je vzdycky 1/6....

essence.of.gore
essence.of.gore
Level 1 Level 1
30. 11. 2008 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nevim co tu resite.neco jako rovnice poruchovosti neexistuje!budto se to proste posere a nebo ne.

thurgaus
thurgaus
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jediný koho štve RROD jsou piráti

DJexo
DJexo
Level 1 Level 1
29. 11. 2008 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je jako by jsi chtěl sčitat pravděpodobnost života ve vesmiru.Spisovatel jmenem Daniken to udělal a vyšla mu téměř tutovka že je na nějake planetě život,ale on u jednotlivych planet sčital pravděpodobnosti,ale u každe by se měla spiše pravděpodobnost přepočitat.Je to jako s tou kostkou.Kostka si nepamatuje co padlo,vždy je šance jen 1:6 že vam padne zvolene čislo

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobře, dneska mám náladu se hádat:
Máme poruchovost 10%
Jaká je šance, že se to posere 3x PO SOBĚ?

Já říkám 1/10 * 1/10 * 1/10 = 1/1000

gygant
gygant
Level 0 Level 0
28. 11. 2008 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Postnu to ještě jednou sem. Zásadní je, jestli počítáš pravděpodobnost od začátku celého děje (tedy od koupě prvního Xboxu, od prvního hodu kostkou), nebo jestli počítáme pravděpodobnost jednotlivých dílčích dějů (hod druhou kostkou, koupě druhého Xboxu).
Jak jsem psal níže:
Chápu tvou hlubokou myšlenku, ty jsi chtěl takto složitě vyjádřit, že když se rozhodnu koupit Xbox, tak mám V TEN okamžik jen 1% riziko, že mi klekne jak první, tak i posléze druhá konzole; a jen jednopromilové riziko, že mi klekne jak nová, tak vyměněná, tak i třetí konzole. Ta tvá první formulace (19.33) totiž byla chybná - a z toho plyne poučení, že se máš své myšlenky formulovat přesně, pak to dá takovou práci obhájit.
Nevím, co je na tom tak těžkého, a už je pozdě, tak dobrou.

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant No uznávám, že je to trošku kostrbatější, ale aspoň trošku inteligentnějším jedincům mohlo dojít, o co mi šlo. Každopádně do týhle podoby jsi to roztahal ty a ne já :) Nazdar

hlavacek85@seznam.cz
hlavacek85@seznam.cz
Level 1 Level 1
29. 11. 2008 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Ano ano, inteligentnejsi jedinci dotahli tvoji uvahu do podoby kdy je pravdiva. Skoda ze jsi to jako spravny inteligent formulvoat nedokazal. Nazdar

Dave12
Dave12
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@www.SKACE.cz Takže: Je poměrně dost velký rozdíl jestli ted házíš třema kostkama a snažíš se hodit 3 šestky (platí tvoje rovnice) nebo jesli hodíš s kostkou, dáš šestku, a ted když házíš znovu, tak máš zase pravděpodobnost 1:6, že hodíš šestku. Kostka (ani Xbox) si NEPAMATUJE co padlo předtím. My máme ten druhý příklad. My "házíme" 3x a ne najednou.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
28. 11. 2008 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave12 Je to tak

Dave12
Dave12
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave12 Ještě jedna věc. Vlastně máme pravdu oba. Ty k tomu ale přistupuješ tak, že ještě před výběrem Xboxu si vlastně řekneš " pravděpodobnost, že si mi to 3x podělá je 1:1000" zatímco já si řeknu "ted je pravděpodobnost 1:10, že se mi to podělá" a když se mi to podělá tak jdu zase znovu a jelikož v tuto chvíli je úplně jedno, že se mi to už jednou podělalo tak je pravděpodobnost zase 1:10

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave12 No konečně - viz příspěvek nahoře... doufám, že si ho lidi přečtou, než to znova roztočej tu hádku...

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave12 Hele řeknu to takhle... na začátku jsem něco řekl (to si každý dohledá, co byl první komentář) a tam jsem řekl to a to, na to zareagoval, někdo, že nemám pravdu a tudíž má pravdu on, a o tomhle je celá diskuze.

Můžeš si dohledat, kdo plácnul tu blbost a kolik dalších lidí tu blbost rozvedlo dál...

Počítá se s předpokladem, že se ti první hod povede, tudíž padne šance 1/6, pokud padne tak teprve poté házíš podruhý a musíš hodit znova to samí 1/6. A nakonec když se ti to povede i podruhý, tak musíš hodit i potřetí.

TZN ŠANCE ŽE SE TI TO POVEDE JEDNOU JE 1/6
DVAKRÁT 1/36
TŘIKRÁT 1/216

Když to převedu na ten xbox, tak se ti nemže posrat třikrát, když se ti neposere dvakrát, což nemůže nastat pokud se ti vůbec neposere ten první - proto platí ten odstavec velkejma písmenama....

Jasně že platí i to, co říkáš, ale celkově platí, to co říkám já. To že Gygant v první reakci na můj první příspěvek řekl, že nemám pravdu, řekl blbě a tím vznikla tahle nesmyslná diskuze.

Zkrátka nemůže se posrat reklamovaný xbox, když si ho vůbec nereklamoval, proto platí celkově těch 1/216

Dave12
Dave12
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to www.SKACE.cz :No s tou kostkou to není zrovna dobrej výpočet. Vlastně tím říkáš, že mám daleko větší šanci 3x hodit trojku než šetsku. 3x3x3=27 6x6x6=216 Takhle se to asi fakt nepočítá.
A řekl bych, že Gygant má pravdu. Jelikož je poruchovost 10%, takže i když dostanu nový třeba po sté, tak je znovu šance 10%, že bude vadnej.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave12 No nevim, podle me mas u prvniho 10% sanci, ale to ze se ti pokazi podruhe, se uz snizuje procentnost... ikdyz bude mit taky 10%... No nevim taky, ale jiste je ze u prvniho mas 10% sanci ze se ti zkazi ;)

Dave12
Dave12
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77 Docela dobře se to představuje na hodu kostkou. Když hodíš 5x za sebou orla, tak si člověk řekne, že ted už nemůže padnout znovu, ale každej hod je unikátní a znovu je pravděpodobnost 1:2, že padne. Samozřejmé neřikám, že mám pravdu. To je pouze má úvaha.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave12 No ale kdyz to je za sebou tak to je o nahode, to nejde spocitat :D

Dave12
Dave12
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave12 teda s mincí samozřejmě, ne s kostkou

www.SKACE.cz
www.SKACE.cz
Level 1 Level 1
28. 11. 2008 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dave12 Pro kostku to platí taky... čím víckrát ten test provedeš a výsledky pak zprůměruješ, tak tím přesnější to je... U mince by mohlo stačit něco kolem 20-30 úspěšnejch pokusů a u kostky něco kolem tisíce a máš přesnost větší, než bys chtěl :)

Reklama
Reklama