Zpět na článek

Diskuze: Diagnóza: samuraj

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
7. 6. 2010 05:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já taky nevím, proč jsou o sbírání předmětů a přidělování bodíků, ale rpg se jim říká kvůli těmto věcem. V Chrono Triggeru jsem si žádného roleplayingu nevšiml, ve Final Fantasy taky ne a ve freeware jrpg už vůbec ne. Hrál jsem s nachlup stejným Cronem jako ty, snad jen může mít jiné jméno.

kywi
kywi
Level 1 Level 1
6. 6. 2010 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HiHi789: HC určitě ano, ale v minulém čase.. Dnes již bohužel hry jako ROA, nebo Dungeon Master neycházejí..
Základní editace charakteru? Ano i ne. Pokud ti to pomůže se ztotožnením se, pak je to určitě dobře, ale kvalitní titul ti přece má nabídnout ztotožnění i bez změny barvy vlasů a velikosti bot. Ty nepovažuješ Ultimu (1-9) za RPG? A jakou kontrolu nad příběhem? Myslíš tím nelinearitu? Aha, máš pravdu, ono je strašně nelineární (a ne, opravdu to v JRPG není, to by přece bylo nemožné :)) vybrat si, jestli pojedu po hlavní linii příběhu, nebo jestli si dokončím nějaké side-questy :) :) :)
A pokud chceš mít opravdovou kontrolu nad příběhem, tak zatni zuby a zkus Chrono Trigger. Neznám moc her, které mají nejen několik konců, ale dokonce je můžeš dokončit bez hlavního hrdiny (!).
JRPG jsou zkrátka více zaměřeny na příběh a jeho vývoj (a X nečekaných zvratů- u opravdu dobrých titulů). Pro mě jsou JRPG svým vyprávěním příběhu (nemyslím délkou cut-scén :)) spíše blížší filmu, než videohrám.. A myslím, že tohle má většina milců JRPG stejné.. Taky jsem JRPG nesnášel.. než jsem si ty možná nejlepší 2 (Chrono Trigger a Final Fantasy VI) nezahrál :)

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
4. 6. 2010 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kywi: Že některá jrpg mají s role playingem společné asi tolik co Diablo ("Ale jrpg mají taktické souboje, takže to musí být rpg!"), je holý fakt. Někdy máš velké štěstí, když si můžeš změnit zbraň. Chutě nechutě. Pořád mi ale do výroku Bioware nepasuje ten pupek světa.

MrSanta78
MrSanta78
Level 1 Level 1
3. 6. 2010 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jRPG a já. Jediné, k čemu jsem se dostal byl Last Remnant a docela jsem se u téhle hry bavil. Ovšem když mi autoři hry zabili mou oblíbenou NPC, tak šla hra bez milosti z disku. Osobně je pro mě dost těžké překousnout ten japonský styl (manga nebo jak se tomu říká odborně), když třeba juknu na videa z FFXIII tak bych to asi hrát nemohl, protože bych musel většině charakterů nakopat:D. Možná proto se mi líbí (podle gameplay videí) hry jako FFVII nebo Xenosaga - tam na mě ty charaktery (díky "zastaralé" grafice) tak pitomě nepůsobí. Lost Odyssey také vypadá zajímavě. Co se mi na jRPG zamlouvá nejvíc jsou tahové souboje - mám je u skupinových RPG rád. Člověk má na všechno dostatek času. Škoda, že je těchto her na PC nedostatek. Nejraději bych byl za nějaké jRPG se "západními" charaktery. To by pro mě bylo ideální. Ovšem na druhou stranu ještě že toho na PC moc není - už takhle nestíhám hrát klasické wRPG (neříkávalo se jim spíše cRPG?)...

Botonek
Botonek
Level 21 Level 21
Hlavní platforma: PlayStation
18. 6. 2010 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak definovat rpg jago zanr? Tady ste si ukousli asi docela velke sousto. To je na hodne dlouhou diskuzi. Pro me osobne musi rpg obsahovat urcity vyvoj postavy a ted mam na mysli spis ty cislicka, bodiky a ruzne schopnosti nez vyvoj ve smyslu pribehu a okolniho sveta. Hrac by urcite mel mit nad svym avatarem urcitou kontrolu, kam jeho vyvoj smerovat. V tom vidim zaklad rpg, vyvoj a zdokonalovani vaseho digitalniho ja. Nekdo tu zminil Zeldu, kde ten vyvoj jde pres ziskavani novych vlastnosti skrz ziskane predmety s jejichz pomoci si pak otevirate cestu do dalsich drive nepristupnych casti herniho sveta (vpodstate to same co Metroid nebo Castlevania). Ja treba Zeldu za rpg nepovazuju, podle me je to vpodstate akcni adventura se spoustou skvelych napadu a ruznych hernich mechanismu. To same se da rict o nedavnych Darksiders, ktere tenhle koncept kopiruji a navic do toho hazi GoW a Portal. Zase to podle me neni rpg stejne jako vyse zmineny God of War, kde ziskavate nove schopnosti a postava se vyviji, a presto tuto hru nikdo za rpg nepovazuje. Uzavrel bych to asi tim, ze rpg je hodne siroky pojem a hranice mezi tim, co za rpg povazovat a co uz ne, je hodne nejasna.

PS. Na Jrpg mam rad hlavne fantazii japonskych vyvojaru. Zatimco wrpg se stale utapi v tolkienovskem stredoveku, japonci michaji vsechny mozne vlivy a umi prekvapit. A to me bavi.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
10. 6. 2010 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kywi: Co máš furt s těm bodíkama? Mohl bys konečně začít reagovat na mé příspěvky a přestat se bavit s nějakou svým vymyšleným oponentem, kterému jsi ani bohové nevědí proč dal jako jméno můj nick? Dík

Fadad
Fadad
Level 1 Level 1
5. 6. 2010 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GraVeGun: Inquisitor třeba? :) Tedy pokud se bavíme o PC hrách.

GraVeGun
GraVeGun
Level 1 Level 1
5. 6. 2010 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja sem hral jenom FF XIII a FFVII a to přes emulátor na pc bo mi to nešlo vypalit abych si to moh zahrat na psx ... jRPG mi nepříde nějáké "ujeté" nebo cokoliv v tom smyslu asi proto že sem fanoušek všelijakých anime a mangy tak sem asi zvyklý ... Co mě na recenzích různých RPG fascinovalo byly věty typu: "Systém přidělování bodu je vyřešen dobře, žádné nechutné tabulky nebo nudná čísla." Prosímvás viděli ste v poslední době nějaké RPG s nějakýma složitýma tabulkama? Ja teda ne ale moc rád bych si nějaké zahrál abych taky viděl jak to vybadá bo neska je všecko až moc zjednodušováno ... nějaké lehce hardcore RPG bych uvítal.

SvatoplukLeMur
SvatoplukLeMur
Level 1 Level 1
3. 6. 2010 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

žádný džejerpégéčko jsem bohužel nikdy nehrál...zajímalo by mě co je na jejich příbězích tak spešl??? Sebeobětování mě nudilo už v Bibli :)

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
24. 6. 2010 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně teda Japonci moc nepřekvapují a většina míchanic "západních" klišé se mi taky moc nelíbí.

kywi
kywi
Level 1 Level 1
7. 6. 2010 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HiHi789: Ok, pokud chceš opravdu HC předmětosbíračské a bodůplné JRPG, pak jednoznačně Pokémon.. Tam je těch statistik docela dost.. Sice ne u hlavního hrdiny (přiznávám), ale každý fujtajblík jich má až až..
Ale pokud se bavíme (a přistoupím-li na to) o bodově přidělujícím systému jako o "RPG", pak souhlasím, že JPRG jsou v absolutní menšíně a tudíž (vycházeje z této teorie) nejsou pravými RPG :D :D :D
howgh :)

Armstrogg
Armstrogg
Level 1 Level 1
6. 6. 2010 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co s tím samurajem všichni maj nechápu,
ale když vyšel Dante Inferno a Halo v anime filmech začal jsem je nenávidět a jsem štastný.

kywi
kywi
Level 1 Level 1
6. 6. 2010 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HiHi789: Stále nechápu, proč jsou JRPG o sbírání předmětů a levelování a NEJSOU roleplaying a WRPG jsou o sbírání předmětů a levelování a JSOU role playing.. Ovlivnitelný vývoj postavy (pokud tím tedy myslíš přerozdělování bodíků) je ale pouze typ herní mechaniky (nebo gamedesignu, jak chceš), nikoli nějaká výsada žánru. Je spousty WRPG kde toto také ovlivnit nemůžeš, a také JRPG kde si můžeš s bodíkama vyhrát do aleluja..
základní rozdíl mezi JRPG a WRPG je zkrátka (většinou) v podání příběhu, atmosféry a také celkové stylizace.. Herní mechanismy bych do toho rozhodně netahal...

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
5. 6. 2010 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kywi: Pro mě je rpg alespoň základní editace charakteru (Ať už na začátku nebo v průběhu hry. Zvolit si jméno a zbraň je málo.) a jeho vývoj v příběhu, na kterým ale musím mít alespoň částečnou kontrolu. V jrpg, které jsem hrál, mi byl přidělen dokonale vyprojektovaný emo týpek bez nějakých možností si ho alespoň částečně přizpůsobit. No vlastně kecám. Mohl jsem mu změnit jméno a vybrat zbraň. :) Horší než Diablo. Právo na přívlastek hardcore ale určitě mají.

Armstrogg
Armstrogg
Level 1 Level 1
6. 6. 2010 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co s tím samurajem všichni maj nechápu,
ale když vyšel Dante Inferno a Halo v anime filmech začal jsem je nenávidět a jsem štastný. A všem se omlouvám že je to tu dvakrat to byl překlep.

kywi
kywi
Level 1 Level 1
4. 6. 2010 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HiHi789: Ano, správně, některá jrpg.. a Diablo není RPG? Ano, akční rubanice, ale ne RPG?
a propos, co je pro tebe definicí roleplayingu? leveling? nacházení zbraní a lepší výzbroje? příběh?
Mnohde se dočteš, že i taková Zelda je RPG.. a to nemá levelig vůbec žádný (s vyjímkou 2. dílu).. Pro každého má zkrátka RPG jiný význam.. Podle mě je to hlavně příběh a vývoj postavy. Ovšem ne ve smyslu nějakého připitomělého přidělování bodů do škatulek.. Spíše o vývoji postavy ve smyslu příběhu..
WPRG fanoušci si hlavně vždycky mysleli jako moc nejsou HC hráči.. Stačí si vzpomenout na zlatou dobu dungeonů (DM1+2, StoneKeep,Ultima Underworld) a je jasné jak je pupek světa myšlen.. (a to jsem vždycky měl dungeony a hlavně Dungeon Master 2 hodně rád.. )

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
6. 6. 2010 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kywi: V Chrono Triggeru jsem se dostal celkem daleko nebo aspoň myslím, že to bylo daleko. Poslední na co jsem si vzpomínám, že jsem porazil bosse Dvojčata, ale určitě jsempotom ještě hrál. Hra mi víc připomínala víc akční adventuru než rpg. :)
Rpg přece není o tom, že se ti postava vyvíjí v průběhu hry automaticky, ale že máš nad tím alespoň částečnou kontrolu. Jrpg dostaly svůj název kvůli tomu, že za souboje získaváš zkušenosti, leveluješ a sbíráš zbraně či předměty, ne kvůli role playingu.

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
3. 6. 2010 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo že si to myslí, že je pupkem světa? Milovníci wrpg by jen rádi, aby jich bylo víc.

Reklama
Reklama