Zpět na článek

Diskuze: Chris Lewis: "Blu-ray bude brzo minulostí"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesouhlasim. Ne s touto prognozou.
Naznaky by tu byly a takovy Steam ukazuje cestu, jenze je to stale v pocatku. Podle me je Chris Lewis takovym Julesem Vernem moderni doby (kdyz to hodne prezenu :), ma zrejme pravdu, ale ne v tomto casovem horizontu...

busines
busines
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela si fandi.Kdyby rekl do peti let,veril bych,ale ne 12 az 18 mesicu.25 milionu majitelu X360 urcite nebudou vsichni.Radsi disky.Vemte si,podle odhadu na blu-ray.com by Pan prstenu:Navrat krale zabiral v nej kvalite (pritomny 7.1 zvuk) cca 40GB,takze stahujte.Nemluve o tom,az prijde jeste vetsi rozliseni.Stahovani filmu je dobry tak na jedno podivani,takze nic pro me.Mozna,stahnu,podivam,libi,koupim placku.

FrozenDragon
FrozenDragon
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja nechci digitalni distribuci. Mam rad kdyz mam krabicku,kdyz si muzu "osahat" fyzicky predmet jako Hru a ne naky Data na HDD

leco77
leco77
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FrozenDragon Jj hru radsi taky na disku... ale zase kdyby hry byly na HDD tak je nemusis vymenovat a staci porad sedet na gauci a jen prepinat...:)

Mistrchat
Mistrchat
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stahovat 20 GB hry je stále hudba hodně vzdálené budoucnosti... oproti tomu skočit si do obchodu nebo si nechat hru zaslat až do domu je určitě rychlejší a "spolehlivější" cesta... zatím.

deloix
deloix
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky si někdo koupi hru a počítá s tim že ji pak prodá... i na Warhawk jsem si radsi pockal az bude na BD, abych ho popřípadě mohl prodat nebo pujčit.

risix
risix
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A ještě chci napsat že videokazety nebo vinylové desky vypadají asi dnes směšně,ale nahradili je formáty na který si mohu "sáhnout" CD, DVD. A taky zapoměl kdo má v ruce "peněženky" zase střední a starší generace

risix
risix
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak si myslím že panLewis je docela mimo,už vidím jak rodiče nebo prarodiče jako dárek někomu stahují filmy nebo hry.Prostě zapoměl na lidi co jsi jdou produkt radši koupit do krámu.Je většina lidí co to buď neumějí,nechtějí nebo nemají možnost si stahovat filmz ,hry. Myslím si že je to takový výkřik do tmy když prohráli "válku" fomátů. Sám patřím mezi lidi co mají radost ,když si ten disk vybalí z krabičky

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@risix Jasně, i podle mě je mimo - s tím rokem a půl.
Ovšem jinak je to vážně celkem možné. Nezapomeň, tady jde o další generaci. Z vykládání znám, že prarodiče odsuzovali rádio, že je to hrozně technické a že se děti už neumí normálně bavit atd.
A ted' my budeme bojkotovat online distribuci pod tou záminkou, že rádi vybalujeme disky z krabiček ? Já mám taky rád originál balení, ale v zájmu budoucnosti je to velmi logický krok.
Jen si vezmi kolik by se ušetřilo za papír, hmoty, barvy, logistiku a skladování, kdyby se krabičky vůbec nedělaly !

Pokud se na to budeme dívat netechnofobicky, do budoucna se jedná o velmi dobrý krok. Dost možná budou z velké části krmeny online distribucí obě konzole, PS3 i XBox360. Nikdo neříká, že tohle bude jen výhoda dalšího XBoxu...

Navíc jsou točící se média vážně zpátečnická. Sice je BD něco nového, ale pořád stevěného na starém základu. Některé společnosti si budou za placky bojovat, protože na nich vydělávají spousty peněz, ale pokud se tohle podaří překonat, třeba bude distribuce na DVD/BD pro naše děti něco jako pro nás distribuce na disketách.

risix
risix
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Prarodiče sice odsuzovali ty hrozně technické věci to je pravda,ale časem se nechali přesvědčit, protože je to fyzicky začalo"obklopovat" ,mohli si to osahat vyzkoušet a tak.To v případě digitální distribuce nehrozí. Sám vím jak se starší lidi báli mobilů ale když viděli kolem sebe ostatní lidi jak to používají a mohli si to osahat vyzkoušet...,je to prostě něco jiného. Je to pro ně moc velký skok

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@risix A jak víš, že hmatatelná/digitální verze hry není pro nás taky takový skok ? Je by taky nikdo nepřesvědčil ještě předtím, než se např. ty mobily tak masově rozšířili.

spoock
spoock
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já mám rád, když mám něco v ruce a né to, co mám na disku stáhlé z internetu
není nad podstivou krabičku s papírovým manuálem, když si stáhnu originálku z netu a pak si ji vesele vypálím na DVD, tak si připadám jako druhořadej pirát a né jako majitel originální hry

jinak jak tady píšete, kdo si proboha bude stahovat 50GB hry/filmy? na to nám chybí dostatečně rychlá technologie, mám pocit, že mnoho lidí z branže mluví do větru, stejně o všem rozhodujou zákazníci a každý zákazník si rád danou věc koupí, byť mu přijde poštou za nějaký den/dva, ale má něco hmotného v ruce, to že výborně funguje Steam, nevidím v tom problém, parádní alternativa, ale nikdy nelze lidi nutit do toho, aby vše stahovali, při dnešní rychlosti současného internetu vám to přijde mnohdy poštou rychleji než když to stáhnete

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spoock Přeně tak. Ono je vůbec vtipné že tento pán Lewis ještě před nedávnem vyzdvihoval výhody a špičkovou technologii HD-DVD :D

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím že distribuce filmů v nějakém solidním HD formáte je hudba opravdu vzdálené budoucnosti. Už vidím jak někomu pod stromeček nadělím "kupón" na stáhnutí nějakého 50GB filmu z netu :) Fakt krásnej dárek.

Fyzická média tu s námi ještě nějaký čas pobudou.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tragedy 50 GB ?? :D HD film ma tak 3-10 GB

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77 A v jaké kvalitě? Mluvím samozřejmě o 1080p filmu s vysokým bitratem s nějakou solidní - pokud možno nekomprimovanou - zvukovou stopou. Ne o nějakém amatérském HD ripu.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tragedy Aha tak kdyz to potrebujes do kina tak to je jina, ale doma na pousteni si takych detailu ani nevsimnes jestli to ma komprimovany zvuk atd...

essence.of.gore
essence.of.gore
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ano vsichni filmy a hudbu stahuji ale z torentu a zadarmo.podle me blu ray hodne slusne muze konkurovat dvd(sice ne cenou ani dostupnosti)ale poctem prodavanych prehravacu a studii ktere jej podporuji

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@essence.of.gore To sice jo, ale lidi si budou doma dál vypalovat na CD a DVD za pár korun, BluRay za 5 SET korun to asi nemá moc šancí dohnat.
Pár lidí si možná koupí veledrahý BD-RW, ale běžně se užívat nejspíš nebude... myslím lidmi.
Studia na něj nejspíš docela rychle přejdou, to máš pravdu. Proč by vydávali neHD filmy, když už se dnes HD vybavení pohybuje v rozumném cenovém rozmezí ? Celkové náklady na výrobu HD filmu snad ani nemusí být o moc větší než normálně, ne ?

norso
norso
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tomu, ze zas tolik lidi zatim nema ani blue-ray, tak pochybuju, ze by se za rok a pul preslo na stahovani....spousta lidi ma "nekvalitni" net a nekteri ho ani nemaji
btw. i "smesne videokazdety" se stale prodavaji :D
vinylove desky se taky porad pouzivaji...nemluvim teda o poslechu, ale o mixovani hudby....
Takze minimalne u nas nemuze tenhle vyrok platit

"Stale vice lidi si stahuje hudbu a filmy" - nevim jak ostatni, ale ja neznam NIKOHO kdo by si hudbu nebo filmy pres net KOUPIL :))

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@norso Nezapomínej, že jsi v ČR... nikdo se neptá, jaký tu máme stavy my (žalostný).

Bere se v potaz USA, Japonsko, VB, Německo, Francie a pár dalších, ale rozhodně ne státy jako ČR.

norso
norso
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 No to j sice pravda....ale stejne je to nerealny
Uz nekdy pred 3lety nekdo prohlasil, ze do 2 let nikdo nebude znat "hmotne" hry, ale vse se bude stahovat pres net....stejne jako kdyz nejaka firma v roce 2001 prohlasila, ze v roce 2009 budou vylety do vesmiru bezne a pristupne nejen pro nejbohatsi vrstvy...

A jak jsem psal, lide sice stahuji cim dal tim vice hudby a filmu, ale malokdo si to stahuje legalne...pokud by se melo prejit na online distribuci (predevsim hudby a filmu), tak by ty spolecnosti asi moc dlouho neprezili, protoze by si to lidi spis stahli nelegalne, nez aby si to koupili

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@norso To si nemyslím... naopak by víc lidí kupovalo. Dám hned dva důvody :

1. Hry by logicky byly podstatně levnější. ( pokud by nebyly, odírali by nás )
2. Hru dostaneš okamžitě - ono je kliknout na tlačítko koupit a např. poslat sms je daleko snažší, než si hru koupit a dávat za ně peníze na ruku. Možná ti to přijde divné, ale je to o psychice. Lidi si kolikrát ani neuvědomí, že za hru platí, v plné míře. Když platí v hotovosti, vidí ty peníze před sebou, líp si je asocijuje s jejich hodnotou. Kdežto třeba to placení sms je tak snadné a člověka prostě zláká. Kdyby na konci traileru na vaši oblíbenou hru na vás vybafla nabídka "Chcete koupit?" a stačílo by říct "ano", aby se hra objevila u vás na stole, o kolik lidí víc by si hru koupilo ?

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tak rok a půl, to je docela divoký odhad... ale v budoucnosti je to určitě dost možné. Pokud budeme mít všichni 2MB/s+ ( upozorňuji - B, bytů ) připojení, pak to nebude vůbec problém.

FullHD film s H264 kodekem a zvukem bezstrátově zkomprimovaným zabírá cca 12GB, čili dejme tomu 2 hodiny stahování. Nakoupíte si 4 filmy a přes noc je máte. A to chci vidět, kdo by kupoval 4 filmy denně...
Takže si jednou za čas koupíte film a do dvou hodin je u vás.

Hry další generace by mohly mít řekněme kolem 20GB-30GB ( pokud se udrží jakás takás disciplína vývojářů a nebudou se zbytečně roztahovat ), což je dejme tomu 4-6 hodin stahování. Opět, přes noc je u vás doma.

Teď si vezměte, že by byla aspoň větší města protkaná optickými kabely a rychlost v desítkách MB/s by nebyla nereálná. Potom by se jednalo o časy pod půl hodiny.

A ještě jedna věc. Hry by se daly takové distribuci uzpůsobit. Například tím, že by si hráč stáhl maličký balíček, s tím by začal hrát a v průběhu hry by se na pozadí stáhly další potřebná data. Asi jako streamované video - s rychlejším internetem už mezi streamovaným a klasickým nepoznáte rozdíl.

Co se obalů týče - ano, je to pěkné, mít od hry/filmu krabičku. Ovšem co kdyby jste si takovou krabičku opravdu koupili a bylo by v ní vše, kromě disku. Manuál, plakát, cokoliv by bylo uvnitř normálně, tam bude. Místo média tam bude kartička s kódem pro stažení hry. V knihovničce by tedy pěkný obal byl. A kdyby vám o něj nešlo, jen byste si hru stáhli. Obal by stál např. 50,- navíc.
Ještě si myslíte, že by vám to tolik vadilo ?

Ale samozřejmě, tohle je zatím hudba budoucnosti. Rok je moc málo. 3 nebo spíš kolem 5ti let, to už je reálnější.
Podle toho kdy tedy bude další NextGen, je možné, že XBox720 už nebude požírat disky žádné...
Mimochodem bude díky tomu levnější a menší, nezní to fajn ?

P.S. Tato generace přece taky vsadila na něco začínajícího, nebo snad v době vydání XBoxu360 měli všichni HD televize ?

leco77
leco77
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hh ja tomu sice taky verim... ale hry stejne mam radsi na disku... filmy a hudba mi uz nevadi...

leco77
leco77
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77 kdyby to bylo jeste v cesku udelane tak to je taky dobre protoze O2 rusi FUP...

busines
busines
Level 1 Level 1
14. 3. 2008 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

leco77,je videt,ze vubec netusis.Pust si na blu-ray film s nekomprimovanym zvukem a pak klasicky 5.1.To ti potom prijde jako obycejny duneni o nicem.Na nejaky ripy se muzu...Chci HD a ne nahrazku.Je uplne jasny o co tomu panovi jde.PS3 se prodava i jako BR prehravac a i diky tomu je v prodejich pred X360.Eldorado:taky to vidim,az tak za pet let.A to ne,ze to zacne valit,ale vice se to teprve rozjizdet.

Reklama
Reklama