Zpět na článek

Diskuze: Arcania: A Gothic Tale

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 00:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zjednodušit ? Proboha , při tomhle slově my vytane na mysli FPS jménem Fallout3 ... ten byl tak jednoduchý , až se nedal nazvat RPGčkem . Vážně si nemyslím že tudy vede cesta . Gothic jak jsem jej poznal byl hrou, která byla vždy mimo hlavní proud a v technickém zpracování měla dost mezer . Ale současně přinášela kouzlo dávno zapomenutého a v nových hrách už nevídaného . Soubojový systém byl flustrující ale vyražení zbraně z rukou ... vždyt´i to se v reálu stane . Hlavně se lišil od standartního klikfestu . S jakým bojovým, systémem by měli přijít ? S obdobou Daggerfalu ? - to by dnešní hráči nevydýchali i když na Wiii by to sedlo . S tahovým systémem ? - To by bylo nejlepší ale sám tomu nevěřím . S klikáním jako v každé jiné hře ? - nejpravděpodobnější . Nemusí se u toho myslet a klikat dokáže i tříleté dítě . Možná že ponechají komba a celý systém pojmenují nějakým vznešeným jménem , jak je to dnes v kurzu .
Vážně si nemyslím , že by přidávání zjednodušení a konzolových berliček jakémukoli RPG hranému na PC dodalo nádech dokonalosti . Jinak na to že hra má vyjít do roka (víme jak to chodí ) jsem zatím v těch přesvícených exteriérech neviděl víc než jednoho mrtváčka . Takže se nezlobte , ale nyní mnohem víc věřím v Risen. I když nevypadá jako nějaký revoluční pokrok v žánru , přinese osvědčenou hratelnost a to je to oč ve hrách běží .

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 05:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy jo, máš pravdu.....je to nějaký divný.......

Radar007
Radar007
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy no me stačilo když sem slyšel že ze zviřat nedostanete žadne trofeje,prý že nechcou myt ve hře mnoho zbytečnych veci a volnost co neni volnosti no to už fakt s gotikem nemá nic společného

reikoma
reikoma
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 05:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy Gothic mě nikdy nebavil a myslím si, že ani Arcania mě nepřesvědčí k tomu, abych si to někdy zahrál.... Jo a nepíše se FLUStrující ale FRUStrující - to jen tak na okraj :-D

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
4. 8. 2009 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@reikoma No jo, však jsem se cíti tím klikáním popliván ....

Radar007
Radar007
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gothic 3 byla špatná hra protože se špatně prodavala v Americe kde ti dementi nebyly schopni vyřešit ukoly protože jim na mapě neblikala tečka. :)......no jak je vidět v novem gotiku se jim to nestane

MikeFreedom
MikeFreedom
Level 1 Level 1
15. 8. 2009 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radar007 tos řek naprosto správně :D

gygant
gygant
Level 0 Level 0
3. 8. 2009 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už začátek tohoto článku: spousty neviditelných zdí v Gothicu3? - nenarazil jsem na ŽÁDNOU. Polovina věcí nefunguje? - to bude asi nějaká spisovatelská finta, nějaká hyperbola či jak se tomu říká, prostě mizerně vyznívající přehánění. Rekordy v pádech? - nestal se mi snad ani jeden! A druhá zmínka o nevideitelných zdech to doráží. Hlavně autor tyhle bláboly předkládá jako fakta, jako neoddiskutovatelné vlastnosti komentované hry. Kdyby napsal, že řada hráčů si stěžovala na to či ono, tak by to bylo přijatelnější.

Já ten článek dočet'. Se sebezapřením. Stylisticky chabý, informační hodnoty mizivé, nic, co bych už dříve nevěděl, jsem se taky nedozvěděl. Popis předcházejícího dílu snad opsaný z hráčských fór, ale ne z hraní hry. Autor člnáku je tu asi nový, a nepotěšil mne (škoda, že tu není hodnocení autorů, takhle nemůžeme ani kladně, ani záporně hodnotit články či samotné autory, jak je na jiných webech běžné).

Gothic 3 byl velmi dobrým dílem; jistě, i podle mne byly první dva díly lepší (jednička!!), ale i u trojky jsem se bavil výborně. Pověry o neskutečné HW náročnosti byly přehnané, bugů zdaleka nebylo tolik, jak řada hráčů nadávala (stejně si myslím, že nejvíce ukřičení jsou v tomhle piráti), a po patchích to bylo ještět lepší.

Pokud jde o Risen, je to Gothic 3 jak vyšitý, co do vzhledu, a nedělám si velké iluze, že bude bez jediné chybičky, přesto se na něj těším, a více než na G4/Arcania.

Co byla skutečná tragédie, byl datadisk ke G3, ten si skutečně nezaslouží ani 50%. Jestli to je známka toho, jak chtějí se sérií nakládat v Jowoodu, tak potěš pánbůh. Screeny G4 se mi nelíbí, prapodivný efekt slunce, nehezký screen s tím podivným skalním mostem, a na jednom screenu je - magická bariéra nad městem? - už zase? Zjednodušování gameplaye nás PC-čkáře těžko potěší. Navíc neznám nějaký hit od Spellboundu (no jistě jsou lepoší než Trine Games u Forsaken Gods, ale i tak), tak se obávám, že restrat série skončí fiaskem. A jestli ne, tak to bude jen dobře.

Radar007
Radar007
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant jediny co mě nefungovalo byla výroba jedů jinak máš naprostou pravdu
s nejnovějsim comuniti pachem je to best hra

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant gyant: chápu tvoje okouzlení RPG....nejsi sám koho fascinuje kvalitní RPG...určitě jsi dohrál jako já spoustu RPG..a to i těch těžších jako je třeba Icewind Dale....ALE....vrátím se ještě ke Gothicu 3....zkoušel sem jej snad 8x začít hrát...ale prostě NIKDY sem nevydržel víc než pár minut, jelikož tě hra hned vrhla do vesnice kterou přepadli a ty, hráč vržený do této bitvy máš něco hned dělat.....jak sem psal..HODNĚ sem toho odehrál a dohrál a tak nepotřebuju tutorial..ale když tě hra hned hodí do výru boje, ani nevím čím so co ovládá, kde mám inventář, jestli mlůžu dělat nějaké speiální udery, kouzla komba...prostě NIC!!!! a tohle mě od hraní odradilo...a znovu opakuju, nejsem rozmazlený hráč, dohrál sem Wizardry 7 bez návodu...a mnoho dalších RPG..ale tohle na mě bylo prostě moc....hru si totiž má člověk užít a ne u ní trpět.....naposledy sem G3 zkoušel je to pár dní z5 a výsledek byl stejný jako předtím, přežil sem sice první přepadení ale ztratil sem zbran (vyrazil mi ji z ruky hned PRVNÍ utok a zvednout ji v tom zmatku prostě nešlo), neměl sem šípy(vypotřeboval sem věšechny na ostatní enemy) a ve vesnici se potuloval osamělej skřet kterej mě pak zabil......tohle není zábava :( bohužel..... a tak je aspoň pro mě Gothic 3 jedním z největších zklamání vůbec.....

gygant
gygant
Level 0 Level 0
3. 8. 2009 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lupulin Hm, já nevím, mně Gothic 3 přišel hodně snadný. Možná té trojce ještě dej šanci, přežij prvních pár hodin, a pak už to půjde :)
A Icewind Dale? To víš že jo, celou sérii! (jedničku, Heart of Winter, Trial of Luremaster a dvojku)

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant už ne....šancí měl dost...proto hru nesoudím, jen říkám že pro mě to bylo z těšchto důvodů zklamání...jinak Icewind Dale 1 byla bomba...dvojka mě už tak nenadchla jako jednička ale byla pořád slušná (a mě se celkově ID líbilo víc než Baldurs Gate)

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
4. 8. 2009 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Mě hra poprvé taky nefungovala - to ale proto, že jsem ji hrál an svém stařičkém Celeronu 1.3 GHz, Teď s dvoujádrem a ATI HD Saphire 3870 jede úplně pohádkově a s aplikací community patche - prostě paráda. Měl a má samozřejmě svoje mouchy, ale označit ho za paskvil???? Tak to pardon, ale autor článku hooodně ustřelil vedle. Naprostý souhlas s tebou.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
4. 8. 2009 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@McJabbo Já ho hrál taky na obstarožní sestavě, a nemůžu si nějak stěžovat.

Autor je opičák. Třeba i s tím, že se údajně nedalo vlízt do lesa v odlehlejších částech mapy? Hm, tak to v RPG chodívá, že začínáme v lokacích s lehčími potvorami, a dále jsou těžší oblasti s těžšími příšerami. A to bych nevíc řekl, že právě v Gothicu 3 tomu až tak nebylo, to spíše v jedničce. Asi by nás nebavilo, kdyby po celé mapě byly jenom krysy.

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
5. 8. 2009 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant No mě se právě naopak zdá, že Gothic byl v tomhle daleko za většinou RPG - většinou jste byli v oblasti na tkerou jste měli úroveň, takže vás vlastně nemohlo nic překvapit. Nebo (což je podle mě největší zlo RPG) se síla nepřátel přizůsobovala vaší úrovni. Nikdy nezapomenu na okamžik kdy jsem v Ghotic 1 vběhl skoro ze začátku na orčí území, tam mě jeprve napadl ještěr, tak jsem utíkal dál a tam grupa orků - jeden z nich nejdřív jedním úderem zabil ještěra, který se mi zdál nezničitelný a druhým úderem poslal mě k zemi. Tak jsem di řikal "A dop****e, tak na tohle fakt nemám ... A to je na sérii Ghotic nejlepší - nikdo vás nevodí za ručičku a nikdy nevíte co vás potká.

Honza677
Honza677
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tahle hra už bude mít s Gothicem společný pouze název, JoWood je mistrem v ničení dobrého jména celé série. Risen sice nebude mít ultra realistickou grafiku, ale o tom Gothic nikdy nebyl. Risen u mě povede na plné čáře, ne maximálně zjednodušená Arcania.

teclado
teclado
Level 1 Level 1
15. 8. 2009 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nepsal to nějakej konzolista ?

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
15. 8. 2009 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado Asi jo, pro ně je moc složitý plnit normální úkoly, jim stačí bušit do čtverečků a trojůhelníčků. To je jejich zábava :D

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
15. 8. 2009 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten autor mele takový sra*ky, že se mi z toho chce blít. Neviditelné zdi? polovina věcí nefunguje? a prý že to patche nezpraví? Autor tohoto čánku (teda jestli se tomu dá říct článek, a ne jenom házení špíny na G3) vůbec neví co říká. Vlna kritiky byla především v USA (ale za to piraně nemůžou, že amíci jsou hloupý, nechápaví a každý je musí vodit za ručičku). Ale v Evropě, hra dostávala hodcení kolem 80% jako tady na hrej.cz. Soubojový systém mě sedl, žádné frustrace se nikdo bát nemusel, pokud to teda nebyl nějaký nýmand který v druhém levelu šel vybít celý Nordmar. Gothic 3 není žádný paskvil a autor článku by si měl nejprve tuto skvělou hru zahrát a pak něco napsat.

Paul_cz
Paul_cz
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sorry ale ten začátek článku je tak odporně ulhanej, že jsem nemohl číst dál.Odpad.

Spellsword
Spellsword
Level 1 Level 1
3. 8. 2009 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Žádný Gothic jsem nikdy nehrál, proto si chci zkusit tenhle. Jen ta grafika mi připadá přílišpočitačová....

teclado
teclado
Level 1 Level 1
15. 8. 2009 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spellsword začni s dvojkou.

Vojtzech
Vojtzech
Level 1 Level 1
4. 8. 2009 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spellsword To rozhodně nezačneš tím nejlepším...

Reklama
Reklama