Starfield pokořil další milník. Počet hráčů už dorovnal obyvatelstvo v České republice
Naměřený počet hráčů Starfieldu dále nezadržitelně roste. Bethesda už sice s vydáním hry dala najevo, že se pro ně stala oním titulem se zatím nejúspěšnějším uvedením na trh a že jen při vydání měla přes 1 milion souběžných hráčů, nicméně ani to není vše. Po několika týdnech, které nyní rychle vyplnily nové recenze kritiků a také dojmy samotných hráčů, přichází překonání další mety, tentokrát s celkovým počtem hráčů.
- Bethesda oznámila další poraženou metu v počtu hráčů Starfieldu
- Hru si od jejího vydání (a předběžného přístupu) vyzkoušelo už 10 milionů hráčů
- I nadále jsou v plánu DLC a oficiální podpora modifikací
Vývojářské studio Bethesda Game Studios se o celkový počet hráčů hry podělilo v rámci sociální sítě X, dříve známé jako Twitter. V oficiální infografice, kterou tu sdílelo na oficiálním účtu samotného titulu, řeklo, že hru včetně Xbox Series i PC zkusilo už 10 milionů hráčů – což je o 4 miliony více než týden po předběžném přístupu, kdy to bylo přes 6 milionů hráčů.
Za tento úspěch vděčí hra pochopitelně mnoha dílčím vlivům, které fungovaly v tandemu a také za vzájemné podpory. Do celého počtu hráčů tedy, jak už patrně sami tušíte, nejhlasitěji promluvil právě Day One Game Pass, který zde odstranil nutnost nákupu hry, a pak také jméno Bethesdy, které je samo garancí jisté míry očekávání.
Předplatitelská služba Microsoftu, jejíž vlastní potenciál stojí na tom lákat hráče na nižší pořizovací cenu, fungoval v tomto ohledu zvlášť efektivně díky 2 vlivům. Prvním z nich bylo to, že sám Microsoft ve velkém dotoval nejen vývoj titulu, ale i jeho marketing, což se pozitivně projevilo na finálním dosahu mezi hráči; a dále i to, že hra sbírala nadprůměrná hodnocení, a to specificky při dni vydání.
Dalším vlivem, který se u hry výrazně podepsal na jejím úspěchu, bylo to, jak sám Starfield zafungoval v portfoliu Bethesdy, resp. u Bethesda Game Studios. Zde je samozřejmě myšleno to, jakou roli plnil Starfield v jinak konzervativním systému vydávání titulů Bethesda Game Studios, kdy vedle Falloutu a The Elder Scrolls byl první novou IP, kterou firma vydala po více než 20 letech. V neposlední řadě je tu pak třeba zvážit i to, že podobnou roli plnila i pro Xbox, čímž dále podpořila nyní pozorovanou zvědavost hráčů.