Daň za svobodu. Bethesda obhajuje nedostatky a chyby ve Starfieldu
Hry od Bethesdy jsou známé tím, že v den vydání nejsou v nejlepším stavu, byť zrovna Starfield dorazil v celkem slušné formě. Nějaké ty chybky se ale i tak najdou.
- Pete Hines vnímá chyby ve Starfieldu jako daň za obrovskou svobodu, kterou hra poskytuje
- Nedostatky podle něj výrazně nenarušují herní zážitek
K tématu se vyjádřil Pete Hines v rozhovoru pro magazín GamesIndustry.biz. Podle šéfa marketingu jde o naprosto přirozenou věc, přítomnost chyb vnímá jako daň za obrovskou míru svobody, kterou hra nabízí.
„Přijímáme chaos,” prohlásil, přičemž dodal, že sice mohli hrát na jistotu, pokud by vytvořili svázanější, a tím pádem také méně zabugovanou hru. Místo toho se ale rozhodli jít do jistého rizika. „To, o co se snažíme opřít, je svoboda hráčů. Ano, tu a tam se vyskytne nějaká drobnost, kdy váš společník může stát někdy až příliš blízko vás, nicméně svobodu, kterou získáte, a věci, které se díky tomu stanou, naprosto milujeme a přijímáme.”
Pro Hinese je důležité, že nedostatky nenarušují celkový dojem, jenž je pozitivní. „Samozřejmě, že jsou tu chyby. Ale ubírá vám to na zážitku? Nebo máte konzistentní a zábavnou hru, kterou prostě nemůžete přestat hrát?”
Na otázku celkem jasně odpovídají recenze, z nichž vyplývá, že Starfield i přes jisté problémy nabízí slušný zážitek. Na serveru Metacritic se v rámci PC verze dostal na 88 bodů, průměrná známka v případě konzole Xbox Series X dosahuje na číslo 87.