Star Wars Jedi: Survivor vyjde i na PS4 a Xbox One
Přesně jak stojí v titulku, tak se i stalo. Electronic Arts nově oznámilo, že jeho letošní rozšíření příběhu Cala Kestise vyjde vedle PS5 a Xbox Series také na minulou generaci. Informaci přinesl nejnovější firemní hovor s investory, kam došel i CEO firmy Andrew Wilson. Ten na místě již uvedl, že hra je nyní ve vývoji pro PS4 i Xbox One, ač dále neupřesnil, kdy nové verze můžeme čekat.
- Společnost Electronic Arts ohlásila, že Respawn pracuje na nových verzích Star Wars Jedi: Survivor
- Podobně jako Hogwarts Legacy hra zpětně dorazí i na minulou generaci
- Dočkáme se jí na Xbox One a PS4, a to zatím upřesnění bez data vydání
„Star Wars Jedi: Survivor je ryzí blockbusterová zábava s kořeny v nadčasové, kulturu definující značce," řekl Wilson během hovoru s investory.
„Náš tým ve studiu Respawn hrdě uvedl titul na trh a sklidil uznání od kritiků i komerční úspěch. Do hry se již také zapojily miliony hráčů, díky čemuž se jedná o jednu z největších událostí v galaxii Star Wars v tomto roce.“
„Díky síle této legendární série a poptávce komunity se tak nakonec náš tým [z Respawn] zavázal přinést tento zážitek s Jedii i na PS4 a Xbox One.“
Původní „next-gen“ verze, které Wilson popisuje, vyšly už v dubnu. Přesně 28. dne dorazily tehdy jen několik dní před novou Zeldou, kdy přímo v recenzích sklízely spíše kladné hodnocení, ač hlavně na PC vše trochu srážel technický stav.
Ten se však postupně zlepšoval, až hra si nakonec vedla lépe. Studio Respawn se totiž v tom, co se spíše zdálo jako nekončící příval oprav, povedlo zatím vychytat alespoň to nejhorší – nebo minimálně většinu, jak vidíme nyní.
Jak totiž dokládají další slova Wilsona, tvorba patchů bude pokračovat. I když tedy Respawn musí nyní fakticky žonglovat s ještě více verzemi, v popisu jejich práce dál trvá i to, aby hra běžela ještě lépe i na této generaci – a to zejména na PC, kde byl největší problém.
Z toho vyplývá, že nové oznámení je zároveň trochu překvapivé, ale současně ani moc ne. Podobně jako u letos vydaného Hogwarts Legacy, které si rovněž zažilo totéž, je přenesení na last-gen očividně dáno tím, že si EA spočítalo, že se jim to vyplatí – což dokládá i tvrzení, že šlo o jeden z nejsilnějších titulů tohoto roku.
Dále je tu ovšem i to, že pro samotné vývojáře může jít o poměrný oříšek. Jak už je totiž přirozené, takřka vždy jsou konzole určité generace z povahy slabší než generace následné (kromě mezigeneračních modelů). A tedy, když se uváží vše, co doteď sužovalo Survivora, lze očekávat, že nový port bude pro autory velkou výzvou – tím spíše na Xbox One.
V únoru ředitel hry Stig Asmussen ostatně řekl, že právě to byl i jeden z důvodů, proč jsme se last-gen verze prvně nedočkali. Podle jeho slov byl tehdy vývoj pro PS4 a Xbox One „obětován“, aby tým mohlo plně využít technických výhod této generace; tedy hlavně paměti, SSD a rychlejších procesorů.
Asmussen také uvedl, že Respawn doufal, že s hrou dosáhne "skutečného next-genu" – a to hlavně po stránce grafiky. Ačkoli je tak na každém, aby si zhodnotil, zda se jim to i povedlo, zdá se už nevyhnutelné, že zážitek dále dostanou i hráči na minulé generaci. Nyní už jen doufejme, že možných ústupků nebude příliš.