Recenze High on Life, koncentrovaného humoru Ricka a Mortyho, který by měl radši být seriálem
High on Life Recenze Recenze High on Life, koncentrovaného humoru Ricka a Mortyho, který by měl radši být seriálem

Recenze High on Life, koncentrovaného humoru Ricka a Mortyho, který by měl radši být seriálem | Kapitola 3

Radek Raudenský

Radek Raudenský

23. 12. 2022 09:00

1. TOHLE JE RICK A MORTY 2. KONCETROVANÝ JAK KONCENTRÁT 3. HRA JAKO SERIÁL

Na Xbox & Bethesda Games Showcase se v létě ukázalo několik zajímavých kousků, a jedním z těch asi nejtrhlejších bylo rozhodně High on Life. Hra, která hned dala najevo, čím bude – bláznivou střílečkou, které propůjčil hlas Justin Roiland, dabér Ricka a Mortyho. To slibovalo také velice specifický koktejl humoru a zasazení.

HRA JAKO SERIÁL

A právě v ten moment jsem poznal, že je nutné si High on Life dávkovat – nejlépe ho brát jako seriál. Protože nejspíše po vzoru seriálů, kde se na obrazovce musí na ploše pár desítek minut udát co nejvíc děje, se tvůrci snažili humorné scénky tlačit do hry opravdu maximálně a nutně nehledali balanc, který by si mohli užít všichni hráči, ať rádi hrají hry po delší dobu, nebo raději sjedou celou kampaň na jeden zátah.

Když jsem si totiž od High on Life dával pauzy, vždycky mě  humor začal zase bavit, pousmál jsem se nad ním a jakmile jsem cítil, že je toho moc, jednoduše jsem hru vypnul. Začnete pak zase vnímat jednotlivé narážky a humoresky o něco víc, více je procítíte a máte podle ze hry lepší pocit. Zatímco při dlouhých seancích mě začal otravovat nejen vtipy, ale i zmíněná jednoduchá a repetitivní hratelnost, při kratších hrátkách jsem je bral jako překlenutí k dalšímu příběhu nebo vtípkům.

Když jsem nasedl na tenhle styl a porazil posledního bosse, odnáším si ze hry vlastně příjemné pocity. High on Life si upřímně nezaslouží nějaké vysoké známky. Už kvůli své jednoduché hratelnosti, repetitivnímu omílání stejných herních mechanismů a veskrze příliš velkému důrazu na příběh. Také postupem času zjistíte, že má neustále opakující design úrovní, které využívají naprosto primitivní základy. Ale rozhodně nejde o špatnou hru a dle mého rozhodně nejde ani o průměr, protože jestli můžu dát High on Life nějaké přídavné jméno, tak rozhodně unikátní. A to se dnes cení více, než kdy jindy. Tím nejzásadnějším je podle mě jedno - když jste recenzenti, hrajete hru a snažíte se jí hodnotit. Hledáte co se vám líbí a co vás štve. Ve výsledku si často gameplay ani pořádně neužíváte, protože v každé minutě hraní zvažujete a hodnottíe. To je taky důvod, proč vám tady vykládám, co je na hře špatně. Ale upřímně? Myslím si, že pokud bych se do hry pustil jako klasický hráč, který si jí chce užít, tak pro mě humor a stylizace dokáží převážit zápory. A i proto vám doporučuju, pokud máte rádi Ricka a Mortyho, zaplaťte si Game Pass a High on Life si prostě zahrajte. Nekoukejte na hodnocení. Tady více než kdy jindy záleží na vašem vkusu.

High on Life
Xbox Xbox Series X/S

High on Life má mnohé chyby, velice jednoduchou hratelnost a možná až otravný příběh. Ale pokud si hru budete dobře dávkovat, bude vás to bavit. Je to opravdu koncentrovaný zážitek, kde pokud se soustředíte na ty klady, dokážete prominout zápory.

Intenzivní palba humoru, dabing
Stylizace
Repetitivní a jednoduchá hratelnost