Dying Light 2 Recenze Recenze Dying Light 2 Stay Human, dalšího příjemného překvapení

Recenze Dying Light 2 Stay Human, dalšího příjemného překvapení

Miroslav Václavík

Miroslav Václavík

22. 2. 2022 12:15 12

Seznam kapitol

1. SILNÝ ROČNÍK 2. STÁLE V POHYBU 3. CHYBY SE VLOUDÍ

Po letech komplikovaného vývoje konečně vyšel Dying Light 2. S trochu větším odstupem od vydání můžu hodnotit jeho aktuální verzi, obohacenou řadou záplat. Jak si tento polský městský survival vede?

Reklama

Začátek roku 2022 mi zatím hodně sedí. Zatímco mě poslední dva roky dokázala do nějaké míry zklamat řada her, na které jsem se nadšeně těšil, letošek to má zatím přesně naopak. Ve znamení příjemných překvapení totiž přistál nejen Rainbow Six: Extraction, ale teď i Dying Light 2 Stay Human. Jak moc jde ale o to, že člověk dlouhodobě snižoval očekávání od her, a teď mu udělají radost už i průměrné hry? Má v sobě Dying Light 2 tolik dobrého, aby potěšil každého, kdo mu dá šanci? 


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 1849,00 Kč (Microsoft Store)
  • Česká lokalizace: Ano, titulky
  • Faktor znovuhratelnosti: Příběh k tomu vybízí, ale pokud všechno vyzobete, asi už další 500hodinový run nedáte
  • Bude vás bavit: pokud vás baví videohry a nehledáte o moc víc
  • Nebude vás bavit: jestliže hledáte umělecké dílo, které vám změní život

NEMÁTE NĚKDO MOJE BRÝLE? 

Jak už jsem naznačil, do světa Dying Light 2 jsem naskočil prakticky bez očekávání. Projekty, které si v průběhu vývoje projdou tolika problémy a odklady, jsou od začátku odsouzeny k neúspěchu, ne? A pak to obrovské sousto, jež si vývojáři ukousli, když slíbili až 500 hodin obsahu. To snad musí přestat bavit tak po 5 hodinách, že jo? Ale jakmile člověk poprvé hru zapnul, něco bylo jinak! 

Jo, grafika. Do pytle, to není ta pozitivní otočka, na kterou jsem se těšil. Opravdu si mám v roce 2022 na konzolích nové generace vybírat mezi: 

  • 4K rozlišením, ale 30 fps
  • 1080p rozlišením (a to ještě vypadá spíš na 720p) a 60 fps
  • 1080p rozlišením (opakuji, vypadá spíš jako 1080p, když si zapomeneš brýle) a ray-tracingem s 30 fps?

Přičemž vám vývojáři pochopitelně nic konkrétního neřeknou, vy musíte zabrousit na Reddit a hledat, co které grafické nastavení skrývá. To, že jediná hratelná varianta je u parkourového first-person zážitku varianta se 60 snímky za sekundu, snad ani dodávat nemusím. Očekávání, která zpočátku nebyla žádná, se propadla spíš do krajního odporu a člověk od prvních minut litoval, do čeho se zase nechal uvrtat. Zvlášť, jestli má tohle trvat 500 hodin. Jenže oči se po chvíli přizpůsobí, zvyknou si na něco, co ještě před chvílí vypadalo jako hra z Xboxu 360, a ponoří se naplno do postapokalyptického světa. A odteď už je skoro všechno krásné. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama