Na internetu se po letech objevil koncept trailer zrušeného prequelu Duke Nukem Begins
V souvislosti s akvizicí společnosti 3D Realms ze strany holdingu Embracer se v posledních dnech více mluví o kultovní, ale prokleté sérii Duke Nukem. Dost možná proto nyní animátor Gregor Punchatz nahrál na YouTube letitý animovaný trailer, který měl v roce 2008 ukazovat koncept Duke Nukem Begins. Prequel série vyvíjený 3D Realms chtěl ukazovat, kde se vlastně zrodila legenda Duke.
- Animátor sdílí třináct let starý vertical slice zrušené hry Duke Nukem Begins
- Prequel měl ukázat, jak Duke začínal svou kariéru zachránce světa
- Mělo jít o third-person kooperativní střílečku kde nechyběly šílené zbraně
Konkrétně jde o “vertical slice”, tedy animovaný snímek, který má uvodit atmosféru a základní myšlenku hratelnosti titulu. Zhruba dvouminutové video je dost vypovídající. Duke Nukem Begins měla být third-person střílečka s kooperací pro až čtyři hráče. Chybět neměl klasický drsný humor, legendární praštěné zbraně včetně zmrazovacího a smršťovacího paprsku i divoké akční scény s v té době velmi populárními skriptovanými honičkami/přestřelkami v ulicích měst (které zprofanovala třeba série Call of Duty).
Zajímavé je, že Duke zřejmě měl mít k dispozici dvojici pistolí, která mohla nějakým způsobem nezávisle na sobě mířit dvěma směry.
Titul měl být vyvíjen od roku 2007 do roku 2009, kdy společně s nechvalně proslulým sourozencem Forever přešel plně do režie Gearboxu. Ten zřejmě kvůli problémům s licencováním hru zrušil a nadobro pohřbil. Duke Nukem Forever nakonec po čtrnácti letech vývoje vyšel v roce 2011 a hráče i kritiky dost zklamal. O pokračování vydavatel zřejmě (celkem pochopitelně) nejeví zájem, navíc až dosud panoval problém s autorskými právy.
Punchatz tvrdí, že byl tým Janimation na výsledek velmi pyšný a když se dozvěděl, že projekt zanikl, hodně smutnil. I po třinácti letech považuje trailer za to nejlepší, co v jejich kancelářích kdy vzniklo a proto jej sdílí.