AI vytvořila během 4 dní kopii Pac-Mana
Různé formy softwaru a hardwaru, které jsou nazývány jako “umělá inteligence”, jsou schopny stále pozoruhodnějších výkonů. Hardwarová společnost NVIDIA k čtyřicátému výročí vydání automatové verze legendárního Pac-Mana nechala titul zreplikovat umělou inteligencí GameGAN.
A to pouze na základě sledování samotného gameplaye. Klasického Pac-Mana tak hrála odlišná umělá inteligence, zatímco GameGAN “sledoval” pohyb na obrazovce a postupně hru “chápal”. K fungování používá dvě spárované neurální sítě, generátor a diskriminátor. Generátor na základě databáze příkladů generuje obrázky a diskriminátor následně dle datasetu obrázky srovnává. AI se tak postupně učí vytvářet stále realističtější výsledky.
GameGAN konkrétně během čtyř dnů vytvořil plně hratelnou kopii Pac-Mana na základě 50 000 průchodů. Výpočetní výkon poskytla čtveřice grafických karet NVIDIA Quadro GP100. A NVIDIA se dušuje, že program neměl k dispozici žádná podpůrná data ani součásti kódu.
Zajímavé je například praktické využití, v ideálním případě by se umělá inteligence mohla učit například ze záběrů z kamery palubní desky vozidla a následně generovat velmi realistické mapy.
Hratelnou verzi “generovaného” Pac-Mana uvolní společnost někdy během léta.
Tento příspěvek není nijak sponzorován společností NVIDIA.