WRC 10 Recenze Recenze WRC 10, plně licencovaného rallye plného vzpomínek

Recenze WRC 10, plně licencovaného rallye plného vzpomínek

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

20. 9. 2021 14:00

Seznam kapitol

1. BRZO KONČÍ ÉRA 2. OBSAHOVÁ BOMBA 3. RADŠI PÍCHNOUT

Licenci WRC sice od roku 2023 přebírají Codemasters, francouzské studio KT Racing pod vedením vydavatelství Nacon ale nehází sekvenční řadičku do žita. S desátým dílem série WRC láká na závody legend i obrovskou porci moderního licencovaného obsahu. Stojí za to?

Reklama

Vyvíjet každý rok nový ročník rallye série WRC, to je panečku řehole. Studio Kylotonn, dnes známé spíše pod názvem KT Racing, si vytáhlo tuhle nejkratší sirku na přelomu předposledních dvou konzolových generací. Tedy, abychom byli přesní, tehdy nešlo o nejkratší sirku. Francouzské studio dostalo do ruky královskou licenci, na kterou řada hráčů slyší, zabalenou do fólie pošpiněné nevalnou reputací Italů z Milestone. Už pátým rokem tak poctivě budují nadějný projekt a každý rok hráčům připomínají “ne ne ne, to už nevyrábějí v Itálii, tohle už jsou dobré závody”. A to jen proto, aby jim od roku 2023 licenci zase vyfoukli největší konkurenti - britští Codemasters.


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 1099 korun na starších konzolích a PC, 1249 korun na Xbox Series a PS5
  • Česká lokalizace: Ne, ale znalost angličtiny v zásadě není potřeba
  • České a slovenské zastoupení: Martin Prokop a Viktor Chytka, Martin Koči a Petr Těšínský, Škoda Fabia Rally2
  • A co legendy?: Například Sébastien Loeb, Ari Vatanen nebo Stig Blomqvist
  • Nabídka podniků: V současnosti 12, přibyde ještě Belgie a Řecko
  • Subjektivně největší zábava: Keňa, Švédsko
  • Subjektivně největší nuda: Chorvatsko, Wales

Nedělám si iluze, KT Racing určitě i v roce 2023 vydá svou vlastní rallye, jen holt bez puncu šampionátu WRC. Nyní ale dostává poslední dvě šance ukázat, že za to opravdu umí vzít a terénní královně motorsportu nedělá ostudu. S WRC 10 se navíc snaží slavit padesáté výročí skutečné soutěže, a vzpomínání na minulost? To fanouškům motorsportu, rallye (a Formule 1) obzvlášť, jde snad ještě lépe, než sledování současných trendů.

PODESÁTÉ V SEDAČCE

K WRC 10 jsem musel přistupovat krajně obezřetně. Redakční matador série David totiž pohrdl nabídnutou PC verzí se slovy “na to já nemám čas woe, já hraju jenom na plejstejšnu” a raději šel recenzovat jiných šest her najednou. Naštěstí se nedá říct, že bych byl značkou úplně nepolíbený, navíc můžu hru alespoň dopodrobna srovnat s mými milovanými Dirt a Dirt Rally. Bohužel? Bohudík?

Ve své podstatě ale WRC 10 je dalším ročníkem série. Pokud jste tedy hráli devítku, možná i osmičku, sedmičku nebo snad pětku, víte zhruba, na čem jste. Autoři si pro virtuální závodníky připravili poměrně bohatě licencované závodění v kategoriích WRC Junior, WRC 3, 2, v královské kubatuře WRC, pár speciálních bonusových strojů a řadu retro vehiklů. Nabídku tak tvoří přes 50 skutečných týmů se skutečnými posádkami. Fanoušky šampionátu jistě potěší největší hvězdy v čele s Ogierem, Tanakem nebo supertalentovaným benjamínkem Rovanperou, patrioti můžou vyhlížet lokálního veterána Martina Prokopa. Vzhledem k implementaci historického režimu pak nechybí ani řada posádek z různých etap rallyové historie.

Vedle toho desítka nabízí nové podniky v podobě Estonské a Chorvatské rallye, navrátivší Španělsko, zatím jen slibovanou Belgii a historické soutěže v Řecku, na Novém Zélandu nebo třeba Německu. Dohromady tak ve hře najdete 12 současných lokalit, později s Belgií a moderním Řeckem celkem 14. Díky změnám ve skutečném kalendáři se tak autorům vlastně povedlo zabrat kompletní sezónu WRC, což je celkem úctyhodný výkon.

Erzety jsou poslepované z charakteristických nebo zajímavých prvků svých předloh, každá trať je tak velmi zajímavá, členitá, dramatická, plná skvělých detailů a překvapivých překážek.

Každá rallye samozřejmě nenabízí plnou porci závodů, jednotlivé lokality nabízejí čtyři erzety, jejich otočené variace a kratší shakedowny. I tak jde ale o velmi slušnou nadílku závodění. Navíc rovnou můžu vypálit asi největší pochvalu na hru jako takovou. Design jednotlivých rychlostních zkoušek je totiž naprosto famózní. Autoři se nesnažili striktně držet předlohy nebo mantinelů realistických tratí. Erzety jsou poslepované z charakteristických nebo zajímavých prvků svých předloh, každá trať je tak velmi zajímavá, členitá, dramatická, plná skvělých detailů a překvapivých překážek. Milovníci hardcore simulace a autentičnosti možná pozérsky ohrnou nos, pro průměrně zdatného závodníka jde však o naprosto skvělé, efektní hřiště, skutečně si připadáte, jako kdybyste hoblovali hřebeny někde v portugalských horách.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama