World of Warcraft: Shadowlands Článek World of Warcraft: Shadowlands - dojmy z pre-patche

World of Warcraft: Shadowlands - dojmy z pre-patche

Lukáš Černohorský

Lukáš Černohorský

2. 11. 2020 11:55 7
Reklama

Padoušice (ženský rod od padoucha?) Sylvanas rozervala Korunu Dominance a tím otevřela (doslova!) nebe do jiného světa. A sice – Shadowlands jsou konečně tady! Zatím tedy ne jako kompletní datadisk, ale konečně máme k dispozici pre-patch, který řadu věcí upravuje a připravuje nás, hráče, na příchod dalšího rozšíření. Onehdy jsem v podcastu vyprávěl, že po natáčení utíkám domů, abych si otevřel energetický nápoj, ženu poslal spát a sám se uvelebil od večera do rána u počítače. První ránu jsem ale dostal hned, jakmile jsem se pokusil přihlásit na Battlenet. Fronta s pořadníkem, která na mě vyskočila, zdánlivě neměla konce. Bylo přede mnou doslova několik tisíc lidí a přístup mi prý bude umožněn zhruba za čtyři hodiny…. No. Nakonec jsem se po dvou a půl hodinách dočkal, a ještě před půlnocí se s chutí vyrazil prozkoumat všechny změny, které nám Blizzard nachystal.

Známé úvodní menu vystřídal mrazivý Northrend s výhledem na Icecrown Citadel. Úvodní hudba je taky trošku upravená, ale ne natolik abych znělku nepoznal. Hra mě upozornila, že moje postavy na levelcapu 120 hra zkrouhne na úroveň 50 a zbytek se poníží procentuálně. Nuže dobrá.

Bylo tedy potřeba vyzkoušet, nakolik se tvůrci pohrabali v našich oblíbených herních třídách. Začneme například Shamanem, u kterého autoři odstranili jeden totem a nahradili ho několika spelly. Jako Elemental jsem uvítal návrat léčivého totemu a další léčivé kouzlo navíc. Nejvíc teď asi potěší schopnost, která mi na omezenou dobu umožňuje sesílat útočná kouzla i za běhu.

Nyní hráče vede šipka úkolů, která rovnou ukazuje kde se úkol, potvora, truhla nebo zadavatel nachází.

Jelikož se všem postavám automaticky vyresetovaly talentové stromy, můžete se do jejich studia pustit znovu. Změn není tolik abyste se neorientovali, ale je příjemně po letech trošku obměnit útočnou lištu. Vzhledem k tomu, že Elemental Shaman patřil k nejslabším útočným povoláním (a stejně ho mám nejraději) v posledním datadisku, jsem rád, jaké se mu dostalo péče a těším se na novou maximální úroveň. U Frost Mágů se toho moc nezměnilo. Přibyla jim dvě kouzla z konkurenčních talentových větví, jedno Arcane a jedno Fire, neptejte se mě proč. Ale rotace kouzel může být prakticky stejná. Z běžného testování můžu konstatovat, že Demon Hunter se také prakticky ani funkčně nezměnil. Snad je jen hraní za něj zase krapet jednodušší než předtím. U Paladinů se vrátily oblíbené aury a u Warlocků oslavujeme návrat kleteb.

VIDÍŠ MĚ, VIDÍM TEBE

V rámci testování novinek jsem dočasně odinstaloval veškeré addony a podíval se, co je nového. Nyní hráče vede šipka úkolů, která rovnou ukazuje kde se úkol, potvora, truhla nebo zadavatel nachází. Tím, že se vám šipka ukazuje přímo v prostoru, nemusíte bloudit a přemýšlet, jestli se cíl nachází nahoře, dole nebo jinde. Velmi šikovné.

Další vylepšení využijí především lovci pokladů a trofejí, protože se nově na mapě ukazuje každý dungeon a raid v okolí. Stačí tedy zmáčknout M a hned vidíte, kam se za dobrodružstvím vydat.

Hráče, kteří si neodemkli létání na starších kontinentech určitě potěší to, že mohou bez problémů cestovat po kontinentech Draenor a Broken Isles. Už není potřeba ani zkoumání oblasti, ani žádná reputace. Pokud máte navíc odemčený poslední token létání, lze jednoduše vyrazit do dané oblasti a už můžete letět. Ale pozor! Svět se tím velmi výrazně zmenší. Věřte mi.

Také už jsou k dispozici achievementy, můžete do nich letmo nakouknout. Lze z nich odvodit, že bude k dispozici osm dungeonů. A mounti sloužící jako odměny, které si již teď můžete prohlédnout, vypadají naprosto skvěle.

DOHOLA PROSÍM!

Hráči se dočkali i předělaného menu vytváření nové postavy. Což kvituji, protože vypadá hezky moderně. Navíc přibyla řada zajímavých doplňků – i když například modré blýskavé oči Nočních elfů a krvavé tetování Orků mě moc nevytrhnou. Příjemná změna nastala u kadeřníků, kteří nově mohou měnit pohlaví hrdiny. Škoda však že nelze změnit i vaši přezdívku, protože v případě, že se jmenujete „PrinceznaBoruvka“, bude změna na muže přinejmenším podivná. Ovšem takový „Mlyneknamaso“ to vyhrál v obou případech. U srdéčka mě zahřála úprava druidích forem, za drobný poplatek si můžete vybrat jakou formu chcete a není už potřeba žádná artefaktní zbraň. Můj Druid se tak může pyšnit opravdu perfektní vizuální proměnou a stále mít svoji hůl z nerezové oceli. Pardon – ze starodávného buku. Teda Stromu života!

DO ZBRANĚ!

Až se vyblbnete u kadeřníka, zkuste si založit novou postavu (ale no tak, já vím že chcete!). I když mám altů nepočítaně (a vím, že někteří jich mají klidně dvakrát tolik), stejně jsem neodolal začít znovu. Nováčkovská lokace Exile Reach mě lákala. Ovšem! Zatímco u Allied Race odpadla nutnost farmit reputaci, je určitě potřeba zmínit, že spojenecké rasy začínají na úrovni 10 a tudíž se do nové lokace ani nepodívají. Holt se už počítá s tím, že tutoriál nepotřebujete. Demon Hunter a Death Knight začínají na levelu 8 a hra vás jen upozorní, že nejsou pro začátečníky (prosím?!). Takže jsem sáhl po osvědčeném krvavém elfovi Paladinovi.

World of Warcraft: Shadowlands - dojmy z pre-patche
i Zdroj: Hrej.cz

Úvodní lokace, kde projdete prvních deset levelů vám zabere asi hodinku. Začínáte na lodi a rozbouřeném moři, abyste se seznámili s ovládáním a následně ztroskotali na nezmapovaném ostrově. Tentokrát to však není mlhou zahalená Pandarie, ani invazí zpustošené Broken Isles. Je to zkrátka Exile Reach, který obývají všemožné i nemožné potvory. Úkolů není zase tolik a jen jeden počítá s pomocí ostatních hráčů. Za Paladina však nebyl problém ubít elitní potvoru sám. Anebo to už mám těmi odehranými léty prostě v ruce, co já vím. Celá lokace končí dungeonen. Ovšem neradoval bych se předčasně, protože v této instanci není potřeba ani tank a celý zabere jen pár minut, včetně dvou bossů. V zásadě jím projedete jako nůž máslem, vedený NPC postavou. Vše končí zdárným návratem do hlavního města frakce. Celkově se mi líbí nápad vytvořit něco nového, navíc nováčkům skutečně ukáže vše potřebné v zábavné formě.

A TEĎ ZA AZEROTH!

Co říct na závěr? Tenhle pomalý vstup do nového datadisku vypadá šťavnatě. Drobnosti zapadají dohromady vcelku příjemně a některé změny jsou skutečně povedené. Přihlašování do hry se snad zrychlí a ustálí a nebude potřeba čekat dlouhé minuty, než se budete moci rozběhnout za dobrodružstvím. A určitě doporučuji přesunou hru na SSD disk – přihlašování se tím sice neurychlí, ale načítací obrazovky ano. Tím, že se tvůrci nebáli a SSD disk zařadili do základních hardwarových požadavků si sice trochu zavařili a spustili tím vlnu nevole, nicméně i já nakonec hru přeinstaloval. A rozdíl je opravdu vidět, už bych rozhodně neměnil.

Pokud vás Svět Warcraftu dlouho lákal, možná je teď vcelku vhodná doba začít. A pro nás veterány je dobrou zprávou to, že zase můžeme začít hrát něco trošku jiného, nového a přesto zábavného. Zkrátka, že je zase co hrát. Tak na další dobrodružství!

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama