the-darkness-ii
The Darkness II Článek The Darkness II

The Darkness II

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

9. 6. 2011 22:44 1
Reklama

První díl hororu The Darkness dodnes platí za jednu z těch nedoceněných her, které se ve své době umísťovaly na předních příčkách hitparád herních časopisů, ale ve skutečnosti si jí jen málokdo koupil. Proto také první otázka na vývojáře, ještě předtím, než začala samotná prezentace, mířila směrem k větší otevřenosti pro většinového hráče. Odpověď od hlavního designéra byla souhlasná, což vyvolalo jak několik povzbudivých tlesknutí, tak pár vzdychnutí od vlasatého a fousatého kroužku v zadní části sálu. Ovšem hned poté, co tester odkliknul nahrávací obrazovku a objevili jsme se přímo ve hře, tak bylo nade vší temnotu jasné, že tohle nebude jen tak nějaká obyčejná střílečka. Tedy, ona by mohla být, kdyby vám nad rameny nečouhaly z těla dvě fialové hlavy s pořádně ostrými zoubky.

Temnota na druhou

Hlavní hrdina Jackie, kterého můžete znát už z jedničky, totiž po celé dva roky od finálního rozuzlení předchozího příběhu nemusel na temnotu „sáhnout“. A žil by si svůj celkem obyčejný život možná i nadále, nebýt toho, že se jeho schopností zachtělo tajemnému bratrstvu. To probudí jeho temnou stránku, jejímž vedlejším efektem jsou právě ony dva roztomilé pařátky. U nich bychom se mohli na chvíli zastavit, protože jejich vzájemné špičkování a popichování Jackieho bylo jedním z nejlepších momentů celé prezentace. Nejednalo se navíc jenom o grafické pumprdlíky, ale obě dvě hlavy se aktivně zapojovaly do hratelnosti. Jak? Společně s každým výstřelem se totiž příslušná hlava natáhnula k nepříteli, a buď ho rovnou sežrala, nebo ho minimálně rozporcovala. Pokud vám amatérská řezničina zrovna nevoní, tak můžete pařátky nechat chňapnout libovolný předmět a vrhnout ho po nepříteli. Jenom nezapomeňte, že hrátky s temnotou nejsou bez protislužby. Své milášky musíte pravidelně krmit lidskými srdečními svaly a pokud nejsou zrovna žádné v dosahu, tak půjdou po tom nejbližším – tedy vašem.

Stylizovaná grafika

Při prozkoumávání okolí si jistě všimnete zbrusu nové grafiky a vysoké úrovně stylizace. Sami autoři se prý snažili, aby jejich hra hodně připomínala komixové příběhy a vzhledem k cell-shadovanému enginu se to celkem daří. I samotné akční pasáže mají ten správný kulometný říz, ne nepodobný několika po sobě jdoucím barevným políčkům na papíře. Kolem vás se neustále něco děje, pořád na vás nabíhají noví a noví nepřátelé plus si musíte dávat bacha na změny světa jako takového. Hlavně tedy na zdroje světla. Jakmile se totiž Jackie dostane z přívětivé temnoty například pod lampu, či do žáru světel ze zaparkovaného auta, všechny jeho nadpřirozené schopnosti rázem zmizí a začne pomalu umírat. Vzájemná symbióza s temnotou je zde řešena velmi nekompromisně a nutí vás aktivně vyhledávat (a likvidovat) všechny možné žárovky, svíčky a ohniště. Vaší jediné viditelné slabosti samozřejmě využívají i vaši nepřátelé a posílají na vás hromotluky s obřími světelnými puškami, či rozsvěcí zrovna tam, kde to nejméně potřebujete.

Hlavní padouch pod světlomety

Na samotný závěr celé hratelné ukázky jsme měli možnost seznámit se s naším úhlavním nepřítelem. Sesílal na nás jednu potvoru za druhou a ani věčně hladová fialová chapadla si s nimi nedokázala poradit. Najednou se ze všech stran vynořily světlomety a Jackie podlehl obrovské přesile. Ještě to však nebyl úplný konec. Najednou otevírá oči a my s úžasem zjišťujeme, že namísto zkrvavané ulice se nacházíme v blázinci, kde se k nám právě blíží doktor s další dávkou sedativ. Tak byla to realita, nebo ne? Obracíme se na hlavního designéra a ten se jenom směje, tohle nám samozřejmě říci nemůže. Prezentace končí a novináři vychází ze sálu trochu rozčarováni. Druhá Darkness totiž bude něco o dost jiného, než jednička. Byť nám vývojáři slibovali i něco víc, kromě akce, tak při hratelné prezentaci řešili naprosto všechny problémy buď střelbou, nebo šviháním fialových hlav. Vymaní se The Darkness z pole her, které všichni uznávají, ale nikdo je nehraje? To byste po nás chtěli odpověď příliš brzy. Jedno je však jisté. Pokud se opravdu bude jednat pouze o čistokrevnou akci s minimálním nádechem nadpřirozena, tak si mohou fanoušci výskat jak chtějí, ale mainstreamový hit z toho asi nebude.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama