Microsoft Flight Simulator Recenze Recenze Microsoft Flight Simulator na Xbox Series X, technického zázraku, který se nevyhnul problémům

Recenze Microsoft Flight Simulator na Xbox Series X, technického zázraku, který se nevyhnul problémům

26. 7. 2021 21:00 2

1. VZHŮRU DO OBLAK 2. ALE BACHA NA MOUCHY 3. LETNÍ HIT

Jeden z technicky nejpokročilejších titulů loňského roku se konečně dostává i na konzole Xbox Series. Jde o nejlepší způsob, jak procestovat svět, nebo hardware prostě nestačí?

Když na předloňské E3 Microsoft s pompou představil Microsoft Flight Simulator, byli jsme bez přehánění unešeni. Splněný sen každého virtuálního letce, ale vlastně i většiny hráčů, kteří se někdy ve virtuálním světě chtěli podívat… inu kamkoliv se pomalu stával skutečností. A co víc, měl vyjít i na konzolích. Mýtické verze pro Xbox One (která nakonec asi poběží v cloudu) jsme se zatím nedočkali, do kokpitů ale můžou usednout majitelé Xbox Series X nebo Series S. Jak na konzolích jeden z největších technický zázraků moderní herní historie vypadá?

• Doporučená cena: 1799 Kč
  • Česká lokalizace: Ne
  • Faktor znovuhratelnosti: Dokud neobletíte celý svět
  • Je hra vhodná pro laiky i znalce?: Pro laiky rozhodně, znalci asi raději sáhnou po PC verzi
  • Základní spotřeba místa na disku: 102 gigabajtů v době psaní recenze

V prvé řadě bych chtěl upozornit, že nejsem příliš zdatný virtuální letec, respektive mám se simulátory létání pramalé zkušenosti. Pokud vás zajímá skutečně podrobná analýza nejnovějšího Flight Simulatoru i z hlediska ovládání, simulace a fyzikálního modelu, rovnou vás odkážu na recenzi původní PC verze od kolegy Adama, který se naopak narodil s kniplem v ruce. Následující text se bude věnovat především technickému stavu a hraní jako takovému. Ostatně mířím především na podobné hráče jako jsem já sám. Ty, kteří chtějí jen objevovat svět a zkoušet technické limity hraní na konzolích. Předpokládám, že skuteční fajnšmekři mají doma pořádnou leteckou výbavu a ve Flight Simu už dávno tráví hodiny skrze PC verzi.

MOTORY NAŽHAVIT

Flight Simulator v loňském roce konkurenci doslova vypálil rybník technickou stránkou. Ano, takové The Last of Us Part 2 vypadalo fantasticky, kousek rozbořeného amerického města se ale nemůže rovnat s celým světem, po kterém vás autoři ze studia Asobo nechali svobodně létat. Když jsem se v den vydání poprvé vznesl z ruzyňského letiště a kroužil nad centrem Prahy, tak trochu jsem tomu nemohl uvěřit. Až později jsem si začal všímat ústupků a o tak neuvěřitelnou záležitost ve výsledku nejde, iluze však byla dokonalá. Jenže to hra běžela na moderní herní sestavě v hodnotě zhruba čtyř Xboxů Series X (nemluvě o levnějších Series S). Je vůbec možné aby v nějaké rozumné podobě běžela i na konzolích?

Inu, autoři to dokázali. Na Xbox Series X skutečně můžete létat dle libosti a až na výjimky jde o naprosto bezproblémový zážitek. Klíčem k úspěchu, jak už to tak v dnešní době bývá, je využití cloudu. Velká část toho, co v praxi vidíte na obrazovce, teče odněkud ze vzdálených serverů. To nicméně neznamená, že by hra samotná byla nějakou kapesní záležitostí. Úplně základní verze zabere zhruba čtyřicet gigabajtů, rozumným základem je však přiinstalovat i šedesátigigabajtový balíček ostřejšího světa. Dále počítejte s aktualizacemi jednotlivých regionů (zatím jich je pět), které ukousnou dalších zhruba dvacet gigabajtů a samotným streamováním detailních mapových podkladů. To během pár hodin létání, z čehož velkou část tvořilo moře, schroustalo zhruba pět gigabajtů dat.

- -
Srovnání hraní bez online služeb (vlevo) a s nimi (vpravo)

S pomalejším nebo nestabilním internetovým připojením tedy bude hraní trochu bolestivé. O efektu online služeb se můžete přesvědčit v jedné z přiložených srovnávaček. Ano, výsledek není kdovíjak propastný, ale připojená hra nabízí, subjektivně, výrazně pestřejší a uvěřitelnější zpracování Manhattanu.