Life is Strange: True Colors Recenze Recenze Life is Strange: True Colors, nejempatičtějšího dílu série

Recenze Life is Strange: True Colors, nejempatičtějšího dílu série

15. 9. 2021 11:15

1. VZPOMÍNKY NA MINULÉ 2. CÍTÍŠ, CÍTÍME 3. ZASE TO SAMÉ, ALE TROCHU JINÉ

Stačil jediný díl, aby se z Life is Strange stala kultovní značka. Jenže... zatím ten jediný díl vybočuje z toho, co nabídly další hry ze série nebo od studia Dontnodu. True Colors přicházejí s ambicí tento stav změnit a ukázat, že autoři - byť tentokrát ne přímo ti, kteří světu nabídli Life is Strange poprvé - vědí, jak se dělá pořádná příběhová adventura.

Ještě dřív, než jsem se k Life is Strange: True Colors dostal, rychlostí blesku jsem prolétl světová média, abych viděl, jak zhruba dopadla jedna z pro mě nejočekávanějších her letošního roku. Viděl jsem devítky. Viděl jsem i osmičky, ale i desítky. Viděl jsem jednoduše, že se nejnovější přírůstek do série povedl. A já se těšil, že po relativně slabších dílech prožiju zase příběh podobného ražení, jaký jsem si užíval před lety s Max a Chloe. Je to trochu obehraná písnička, ale právě jejich dobrodružství považuji za určitou laťku, které by se nový díl měl chtít vyrovnat. Zatím se to žádné další hře od Dontnodu ani Deck Nine nepovedlo. Všechny však spojuje jedna stříbrná linka, která je v každé další hře po té první výraznější a výraznější. Ať už jde o druhé Life is Strange, nesouvisející Tell Me Why nebo aktuální True Colors, všechny hry se soustředí na lidskou stránku věci. A nesnaží se být za každou cenu epické.

JÁ, MY A TI OSTATNÍ

Dovolte mi ještě kratičkou odbočku k prvnímu Life is Strange, díky níž možná lépe pochopíte můj přístup k True Colors. Jakkoliv se příběh hry točil okolo Max a Chloe, na pozadí se odehrávalo něco, co dalece přesahovalo i ústřední dvojici. Náplní hry nebylo jen osobní dobrodružství, ale i snaha rozklíčovat, co se vlastně v městečku Arcadia Bay děje. Nejsem schopný zpětně rozpoznat náladu ve společnosti a odpovědět si tak, co koho zajímalo víc, nicméně faktem je, že šlo o další rovinu, po níž jste se v Life is Strange pohybovali. Max, Chloe, ale také nadpřirozené schopnosti, které mají nějaký projev i ve světě kolem, a které mohou být v případě Arcadie poměrně devastující. Life is Strange 2 ale přineslo jiný úhel pohledu. Sean s Danielem prožívali svoji cestu. Žili svoje osudy. Ostatní? Ostatní je prakticky nezajímali. Schopnosti malého Daniela neměly dopad na nějakou komunitu lidí, alespoň ne v podobě nějaké katastrofy, kterou by svým chováním a jednáním snad i nepřímo způsobil. Příběh nebyl o moci a následcích jejího používání, příběh byl o bratrské lásce, sounáležitosti, možná i závisti, a v neposlední řadě o dospívání.