Kinect Sports Článek Vyzkoušeli jsme Kinect

Vyzkoušeli jsme Kinect

sleepless.

sleepless.

15. 6. 2010 22:32 5
Reklama

Vidět, je něco jiného, než zažít. U sady miniher pro chystaný pohybový senzor Kinect to platí dvojnásob. First party tituly od Microsoftu jsem v podstatě viděl už dvakrát. Jednou na spektáklu zvaném Natal Experience, podruhé na tiskovce Microsoftu. Ale až ve chvíli, kdy jsem si na poněkud nechutně luxusní party v klubu uprostřed centra LA mohl minihry vyzkoušet v praxi, začal můj názor dostávat ostřejších kontur. Od pojmů se mohu přenést k dojmům bez ohledu na to, že jsem se na party, která se konala i na střeše, dostal malinkatým podvodem. Účel světí prostředky.

Na úvod

Pro všechny zatím představené hry platí, že pro svou hratelnost nepoužívají snímaný pohyb hráče v plném rozměru, a to je škoda, protože Kinect to hardwarově zjevně umožňuje. Všechny hry přebírají pohyb hráče před kamerkou a nasazují ho na animační systém, což je zřejmé podle omezené škály animací, které jsou pak ve hrách k vidění.

Další podstatný poznatek se týká charakteru Kinect titulů. S výjimkou cvičební hry Your Shape Fitness Evolved od Ubisoftu a taneční hry Dance Central od Harmonixu, jsou všechny ostatní ve skutečnosti jen hříčky určené k zabití pár minut času, nebo pro vzájemné soupeření.

Kinect Adventures

Ježdění na raftech a vozících, sbírání puntíků, vyhýbání se překážkám a spolupráce se spoluskokanem. Tolik ve stručnosti k herní náplni této hříčky, která byla ze všech prezentovaných technicky nejslabší. Animace postaviček ve hře odpovídají pohybům hráče do značné míry, ale pořád jen rámcově. Pro jednoduchou hratelnost tohoto kousku to sice stačí, ale viditelně kostrbaté navazování pohybů postavičky je stejně rušivé. Naštěstí je to hopsání, krčení, pózování při sbírání bodovaných puntíků a zrychlování alespoň krátkodobě zábavné. Holt to není hra pro hráče s velkým H, ale pro publikum hostující momentálně u konzole Wii.

K herní náplni: Snažíte se posbírat více bodů, než váš spoluhráč, zároveň s ním však musíte spolupracovat na načasování skoků, při bourání překážek, při určování směru a tak dále. Prostě několik minut hopsáte a provádíte podezřelé výpady rukama i nohama, a když dojedete nakonec, tak vlastně zapomenete, co jste uplynulých pár minut dělali. Je to ideální hra pro večírky, kde se dva přiopilí hosté mohou na chvilku pobavit, a pak jít pryč. Jakékoli dlouhodobější plány s hraním Kinect Adventures jsou však zbytečné. Na to hra nemá a spadá tak do nevděčné role titulu, který musí být primitivní, aby mohl dostatečně srozumitelně hráči říci, o čem vlastně Kinect je.

Joy Ride

Normální autíčková hra, která vyniká tím, že nic nedržíte v ruce. Bez pořádného výcviku a zvyknutí si je zatáčení nepřesné, a když si do ruky vezmete třebas umělý volantík od Wiička, hnedka to půjde lépe. Standardně samozřejmě plyn nepřibíráte ani neubíráte, občas po nasbírání dostatečného množství puntíků použijete nitro, při velkých skocích děláte úchylnými pohyby akrobatické prvky a snažíte se dojet první, druzí, nebo jen dojet dříve než soupeř. Navzdory několika dalším módům, které hra nabízí, je to opět chvilková zábava. Ve více lidech, posilněných alkoholem snad i docela slušná. V takovém stavu se stejně na ježdění po dráze a mimo ni nehledí. Nicméně už po druhé, a zřejmě ne naposledy, se musím uchýlit k tomu samému názoru, že je Joy Ride slušná startovní aplikace pro Kinect, která ale možností tohoto HW využívá prvoplánově a vlastně je pouze naznačuje.

Kinect Sports

Příšerně vypadající fotbálek v hratelné prezentaci chyběl, asi záměrně a dobře mu tak. Bohužel chyběl i zábavně se tvářící hod oštěpem, a abych to zkrátil, zaběhal jsem si překážky, trošku poškádlil obecenstvo a hodil pár koulí v bowlingu. Běhání je jako stvořené pro hraní bez ovladače, respektive bez podložky, jako u Wii Fit. Prostě běžíte na místě, docela se potíte a ve správnou chvíli vyskočíte, abyste se ladným skokem přenesli plavmo přes překážu. Žádné strachy, hra vám zeleně zbarvenou překážkou sama řekne, kdy je správný čas ke skoku. Jestliže není na běhání takřka co zkazit, na bowlingu toho je hodně. K tomu ale naštěstí nedošlo – prostě napřáhnete ctěnou ručku doprava, vezmete kouli a míříte. Dva, tři hody si budete zvykat na míření bez čehokoli naznačujícího skutečnou kouli v ruce, a pak vás to začne bavit. Uprostřed dráhy je navíc nepříliš výrazný ukazatel směru, abyste se měli podle čeho orientovat. Síla hodu, směr, rotace a další věci už jsou na vás, potažmo na vaší ruce. Ale nedávejte do toho moc síly, jinak kouli nepošlete, ale hodíte a rozflákáte dráhu, jako se to mně podařilo hned několikrát.

Sečteno, podtrženo, ještě jednou podtrženo. Přestože jsem z balíku her vyzkoušel jen dvě a v tom zbytku je ještě ten nevábně zapáchající fotbálek, dokážu si Kinect Sports představit jako ideální sadu miniher pro přibalení ke Kinectu. Soudruzi z Nintenda také moc dobře věděli, proč to samé udělali u Wii. Sport, jako fyzická aktivita, se totiž nejlépe hodí pro podobný druh ovládání. Pohybovat se holt umíme už od útlého mládí, řídit ne…

Dance Central

Pokud bych měl ze všech prezentovaných her, chystaných pro Kinect, vybrat jednu, která je opravdu hrou s dlouhodobějším zábavním potenciálem, bude to tahle. Jednak kvůli široké nabídce hudby, ale hlavně kvůli zpracování. Nejde jen o to, křepčit a kroutit se podle probíhajících ikonek. Jde o to kroutit se správně, na což ostřížím zrakem dohlíží právě Kinect. A když někdo taneční kreace ovládne, opravdu to vypadá jako tanec a ne postižení nemocí Sv. Víta. Nováčkům naopak hra vychází vstříc a hlavně plynulost animací postaviček naznačuje, že Kinect opravdu k něčemu je a pro určitý druh her bude vážně tím nejlepším možným ovládáním.

Závěrem

Minihry od Microsoftu a několika partnerů jsou fajn, ale bude záležet hlavně na tom, jak Kinect dokáží vývojáři použít ve hrách, jak to říci a nikoho neurazit, normálních. Na to si musíme zatím počkat, stejně jako na samotný Kinect. Do podzimu snad v Microsoftu ještě provedou nějakou kvalitativní selekci her a dá-li bůh, snad připraví nějaké další a hlavně lepší, zajímavější, trvanlivější. Prostě takové, které opravu ukážou potenciál Kinectu. Zatím se totiž jeví jako vylepšená verze EyeToye.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama