Kena: Bridge of Spirits Recenze Recenze Kena: Bridge of Spirits, překrásného interaktivního animáku s nezajímavým příběhem

Recenze Kena: Bridge of Spirits, překrásného interaktivního animáku s nezajímavým příběhem

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

22. 9. 2021 16:45

1. VZHŮRU DO LESA 2. SPLAŠENÝ TRIGGER 3. ZA TY PRACHY...

Na konzole PlayStation 5, PlayStation 4 a na PC zamířila prvotina od studia Ember Lab, které se doposud specializovalo především na krátké animované filmečky. Z ukázek je jasné, že Kena: Bridge of Spirits po grafické stránce exceluje, jak se ale hře daří v dalších ohledech?

Když se podíváte na portfolio studia Ember Lab, zjistíte, že se dlouhá léta věnovalo především produkci krátkých filmečků a dalšího digitálního obsahu. Mike Grier spolu s bratrem Joshem uměli svou práci nabídnout velkým firmám a přetavit ji tak v komerční projekty, spolupracovali třeba s Coca-Colou. Inspiraci často hledali i ve světě videoher, o čemž svědčí třeba snímek Majora's Mask - Terrible Fate, kraťoučká adaptace kultovní Zeldy.

• Doporučená cena: 1049 korun (PlayStation Store), 940 korun (Epic Games Store)
  • Faktor znovuhratelnosti: střední
  • Česká lokalizace: Ne
  • Základní herní doba: 10 - 12 hodin
  • Kolik malých parťáků můžete najít? 100
  • Je ve hře grappling hook? Ne, ale Kena se umí podobně přitáhnout, když trefí speciální květinu

Věřte nebo ne, ale i Kena měla být původně animovaným filmem. Plány překazily až malé bytosti zvané Rot, které autory přivedly k myšlence, že by protentokrát mohli zkusit udělat videohru. A tak ji tady máme. Obstojí Bridge of Spirits také u zmlsaných hráčů, nebo měli autoři raději zůstat u původního řemesla?

TERAPIE ÚDEREM HOLÍ

Pojďme si nejprve představit hlavní hrdinku. Kena přijala poslání duchovního průvodce. Cestuje po světě a hledá duše, které z nějakého důvodu nemohou odejít na zasloužený odpočinek. Trpí nejčastěji na těžké životní trauma, Kenu bychom tedy mohli označit jako mladou terapeutku vyznávající neortodoxní metody léčení. Ty totiž zahrnují například údery dřevěnou holí, duševní nerovnováhu ze svých “klientů” jednoduše velmi rychle vymlátí.

Zatím se může zdát, že je Kena pořádně ostrá žena! Tak to ale ve skutečnosti vůbec není. První malé zklamání bohužel způsobuje osobnost mladé bojovnice, která je velmi nevýrazná. Na první pohled sice působí zajímavě, chybí jí ale zápal pro věc, odhodlání, chuť do života. Rozhodně nepatří mezi pamětihodné postavy, pokud by se její jméno neobjevilo v názvu, patrně by se na ni velmi rychle zapomnělo, což je samozřejmě trochu škoda.

S tím jde ruku v ruce celý příběh. S Kenou se vydáte na záchranu dvou ztracených duší, přičemž se zároveň snažíte očistit okolní svět od jedovatého hnusu, který je součástí většího problému. Produktem negativní energie jsou i zmínění prckové, ty si zřejmě můžeme představit jako hnilobu. S Kenou jsou ale z nějakého důvodu zadobře, jsou dokonce ochotni doprovodit ji na dlouhé cestě a sem tam přiložit ruku k dílu. Dění se dělí na tři akty, tři samostatné kapitoly. Samy o sobě sice jakž takž fungují, dohromady ale netvoří nic navíc.

Hra byla často přirovnávána k pohádkám od Pixaru, to ale platí pouze pro vizuální styl a obdivuhodnou úroveň animací. Snímky od studia s ikonickou lampičkou v logu se vyznačují prvotřídní dramaturgií, drží se osvědčeného příběhového oblouku a dalších principů, které z nich ve finále dělají kvalitní podívanou. A to se Ember Lab vůbec nedaří. Kena by jako pohádka naprosto pohořela, jediné štěstí, že jde o videohru.

INTERAKTIVNÍ ANIMÁK

Po grafické stránce zase naopak musím jen a jen chválit. Líbí se mi paleta barev a zpracování kouzelného světa, designéry inspirovala východní kultura typická pro Japonsko nebo ostrov Bali, což se promítá i do zvuků a hudby. Velmi rád jsem se zastavoval kvůli pořízení screenshotu, a to je zřejmě ten největší důkaz toho, že jsem byl z vizuálů opravdu nadšený. Na konzoli PlayStation 5 jsem měl na výběr ze dvou režimů, upřednostnil jsem 60 FPS za cenu upscalovaného 4K rozlišení. Vzhledem k nutnosti rychle reagovat bych řekl, že se takto rozhodne naprostá většina.

Ano, v jistém slova smyslu jde skutečně o rozpohybovanou pohádku.

Na hře je také vidět, v čem je studio Ember Lab nejzkušenější. Animace jsou zkrátka prvotřídní, pouze mi trochu neseděl lip sync hlavní hrdinky, ale to je možná dáno tím, že pusu během mluvení otevírá opravdu málo.

Pochválit musím i zpracování různých efektů, třeba ochranné bubliny, do níž se Kena uzavírá před hrozícím nebezpečím. Ta se působením příliš velké síly efektně rozprskne, zároveň skvěle reaguje na další živly, třeba na oheň. Takže ano, v jistém slova smyslu jde skutečně o rozpohybovanou pohádku.