Driver: San Francisco Článek Driver San Francisco

Driver San Francisco

sleepless.

sleepless.

16. 6. 2010 22:36 7
Reklama

Shadow of the Beast, Destruction Derby a Driver. To jsou tři známé série týmu Reflections, který nyní tvoří jedno z interních studií Ubisoftu. Pouze jedna ze tří jmenovaných značek však stále žije a k velkému překvapení všech to je právě Driver. Kultovní hit z roku 1999 ukázal hráčům herní možnosti, které skýtá otevřený svět. Ve druhém díle se podařilo laťku kvality udržet, ale pak následoval sešup dolů. Driver jako značka, by se dala před pár lety prohlásit za mrtvou. A vida, stejně tu máme nový díl. No, nový. Driver San Francisco sice není remake, ale je to tak blízký duchovní nástupce prvního dílu, až to vlastně je remake a pokračování v jednom. Vím to, hru jsem vyzkoušel na vlastní ruce, oči i uši.

Návrat domů

Že po mnoha pokusech tvůrci z Reflections naznali svůj omyl v předešlých dílech a vrátili se k prvnímu, tedy ke kořenům, je věc pěkná. Co však znamená? Hlavním hrdinou je John Tanner, hlavním záporákem je Jericho, hlavní hrací plochou je San Francisco, hlavní herní náplní je ježdění. Nic víc si snad fanda prvního dílu přát ani nemůže, protože tohle všechno si pamatuje ze hry staré a zároveň by to rád viděl ve hře nové. A vývojáři z Reflections mu to umožní.

Přes 200 čtverečních mil herní plochy, to už je úctyhodná rozloha. Prohlédnout si jí můžete na mapě, ke které se dostanete přímo ze hry a bez přerušení. Každá z částí virtuálního Friska má jinou povahu. Někde se bude jezdit velmi rychle po rovných bulvárech, jindy dojde na ježdění v kopečcích v offroadech. K tomu je pak třeba říci, že Driver SA nemá být žádné GTA. Ulice města se sice budou hemžit obyčejným lidem, ale vystoupit a projít se mezi nimi zdá se možné nebude. Dokonce budou krásně uskakovat, kdykoli vjedete na chodník.

A když už návrat domů, tak pořádně, včetně jízdního modelu, který se pohodlně usadil na pomezí arkády a mírně seriózní hry. Jednotlivá autíčka se samozřejmě ovládají trošku jinak, ale celkově se dá říci, že prostě na centimetru nezastavíte ani se neotočíte.

Zvláštnosti

Přestože tvůrci prosazují návrat ke kořenům, neodpustili si řadu drobných změn. Jednou takovou opravu malinkatou jsou licencovaná vozidla, což je pro celou sérii Driver premiéra. No a tím druhým novým prvkem je tzv. Shifting. Kdykoli, v jakýkoli moment má hráč možnost odzoomovat ze hry na jednu ze tří úrovní mapy a přepnout se okamžitě za volant jakéhokoli jiného auta ve městě a pokračovat okamžitě v jízdě. Když Tanner špatně odbočí, nemusí se vracet. Stačí se přepnout do auta, které jede správným směrem, a pokračovat dál ve stíhací jízdě. Když bude Tanner 10 centimetrů od bouračky, stačí se přepnout do auta, které jede o 2 metry dál, a na bouračku se může v klidu dívat. Situací, ve kterých se tohoto prvku dá využít, je nespočet. Samozřejmě lze tohoto systému použít pro bleskurychlý přesun z jednoho koutu města na druhý, nebo k naaranžování parádní bouračky. Hlavní je však skutečnost, že na tomto prvku tvůrci postavili celý single i multiplayer.

V singleplayeru se přes skok do jiného auta můžete a budete dostávat k řadě misí. Skočíte za volant policejního auta, které pronásleduje zločince. Úkol je jasný, dostat ho na lopatky. Můžete pokračovat ve stíhací jízdě, ale když budete chytří, přepnete se do velkého kamiónu jedoucího v protisměru, kterým jede zločinec, a kamión nastavíte tak, aby do něj rabiát prostě narazil. A mise splněna. K misi nebo zajímavé informaci se však můžete dostat i po přepnutí do obyčejného malého vozítka. Řidiči a spolujezdci všech aut ve městě totiž mají nějakou osobnost, nějaké problémy, nějaké mise k rozdávání. Někteří na vás budou jen něco mluvit, jiní vám hned zadají úkol, povinný i nepovinný. V multiplayeru se využití přemisťování z auta do auta přímo nabízí pro zběsilé stíhací jízdy označeného vozidla, nebo pro co nejdelší jízdu v jeho stopě, co je mód, který jsem zkusil na vlastní kůži.

Příběhově je Tannerova schopnost přepínat se mezi auty vysvětlena poněkud zvláštně, ale předpokládejme, že bude dávat smysl v souvislostech, které tvůrci logicky nechtějí prozrazovat. Tanner je po velké bouračce v kómatu, ale tento stav mu dál právě tuto unikátní schopnost, díky níž může dál pokračovat ve své stíhací jízdě za dopadením Jericha, jeho úhlavního nepřítele. Jestli ho dopadne a co bude následovat, to ukáže plná verze, která vyjde letos v říjnu. Do té doby se snad s hrou někde potkám, abych mohl zkontrolovat a otestovat další její aspekty, třeba prozatím trošku slabou grafiku. Ale už samotný fakt, že se budu na další příležitost těšit, je rozhodně pozitivní.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama