Company of Heroes 2 Článek Company of Heroes 2

Company of Heroes 2

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

14. 8. 2012 22:29 1
Reklama

Před malou chvílí jsme si mohli jako jedni z prvních na celém Gamescomu zahrát druhý díl úspěšné strategie Company of Heroes 2. Prezentace sestávala z dvou hratelných misí, na kterých nám chtěli vývojáři předvést co nejvíce nových prvků, kolem kterých byla hra vybudována. A nutno přiznat, že se jim to povedlo.

Hlavní novinkou je zaměření na sovětskou armádu, která je dle vývojářů ve hrách až příliš opomíjena, nebo podceňována. Na paměti ale musíme mít, že právě Sověti dokázali zadržet postup německých vojsk, znatelně Říši oslabili a stali se hodně podstatným strůjcem vítězství. Na druhou stranu jim v tom pomohlo zejména počasí, s čímž počítají i vývojáři. „Kvůli obávané ruské zimě jsme strávili desítky hodin při simulaci nejrůznějších situací a přišli jsme s ColdTech enginem,“ prozradil jeden z vývojářů a pustil se do vysvětlování toho, co nás za pár minut čekalo. „Díky novému systému nemůžete nikdy dopředu odhadnout, jak se příroda rozhodne.

Pokud na vás spustí sněhovou vánici, postup vašich jednotek se zastaví a hlavně, při minus 40°C daleko nedojdou.“ Ve výsledku to znamená, že musíte bedlivě sledovat ukazatel teploměru, který se kolem vaší jednotky může a nemusí objevit, a případně se rychle běžet schovat do budovy či vozidla, anebo se postavit kolem některého z ohňů. Se sněhem a mrazem se pak váže ještě trocha grafických vychytávek, jako je tání bílé peřiny po zásahu plamenometem a podobně. „K detailům jsme přistupovali jako k vrstvám dortu,“ vysvětlovali vývojáři a naznačili, že se snažili v detailech jít stále hlouběji a hlouběji.

Druhým, neméně podstatným prvkem CoH 2, je přepracovaná umělá inteligence, která kašle na jakékoliv skripty a snaží se vás za každou cenu něčím překvapit. Vzhledem k tomu, že jsme hráli alfa verzi, nebylo vše ještě dotažené do konce, pravdou ale zůstává, že jsme se nejednou nechali vlákat do pasti a jako malí kluci nechali zahynout několik jednotek v křížné palbě uprostřed vesnice. Napodruhé už to bylo mnohem lepší, také s přihlédnutím k možnostem upraveného způsobu odkrývání mapy. Zatímco v jiných hrách se používá klasický „fog of war“, kdy jednotka před sebou odkrývá prostor tak nějak genericky, vývojáři z Relicu přistoupili k realističtějšímu řešení. Podle toho, jakým směrem jednotka jde, a kam je schopná dohlédnout, se mapa odkrývá v nesourodých úsecích, čímž vzniká prostor pro přepady a již zmíněná obklíčení. Nám se podařilo s dvojicí tanků nahnat německá vojska jako husy do jednoho z koutů mapy a následný masakr bychom vám přáli vidět.

Bohužel, nic z toho, co se odehrávalo na monitorech, jsme natáčet nemohli. Musíte se tedy spokojit s tím, že nové Company of Heroes vypadají skvěle a ještě lépe se hrají. Sluší se také podotknout, že úroveň obtížnosti příjemně vzrostla, a i když je 90 minut sakra málo na nějaký podrobnější soud, tady to vypadá hodně nadějně.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama