Company of Heroes 2 Článek Company of Heroes 2

Company of Heroes 2

Vilém Koubek

Vilém Koubek

21. 5. 2012 22:00 2
Reklama

Vyrábět pokračování skvělé hry není vůbec snadná záležitost. Obzvláště pak, když je řeč o realtimové strategii Company of Heroes, kterou dokázali docenit nejen kritici, ale i hráči. Kudy šla, tam jí byla v patách sláva a stáda nadšených druhoválečníků. Jak na něco takového navázat? Ve studiu Relic mají jasno: dvojka musí být větší, hezčí a lepší!

Bez obav

Samozřejmě ale mluvíme o studiu, které má na svědomí Dawn of War 2, což by mohlo leckomu nahánět husí kůži. Přece jen to byl odklon od původní strategie docela drastický, a kdo ví, jak by dopadl v případě CoH. Obavy však nejsou nutné. Sami vývojáři uznávají, že Dawn of War 2 sice nebyla špatná hra, ale spousta věcí v ní nefungovala tak, jak by bylo záhodno. V CoH 2 se tedy nebudou pouštět do kdovíjak drastických experimentů či změn, ale zapracují na rozvíjení zajetých mechanik – a také zvětšování bitev.

Dvojka se totiž odklání od trestuhodně provařených soubojů Němců s Američany a namísto nich vás vezme na výlet na východní frontu, do Ruska. Prostřednictvím vyprávění válečného zpravodaje si prý prožijeme pravou ruskou zimu zalitou krví německých vojáků. A když budeme mít dostatek odvahy a bojové masy, ubráníme Moskvu, pak se postupně probijeme zpět do srdce Evropy a odpočineme si až v dýmajících ruinách Berlína, pěkně pod některou z nově vyvěšených rudých vlajek.

Možnosti, kam oko dohlédne

Prožijeme přitom dle Relicu mimo jiné třináct z patnácti nejkrvavějších bitev, které se kdy odehrály na východní frontě, svedeme boj s mrazivým prostředím, jež se nakonec naučíme využívat ve svůj prospěch, a zkusíme si také, jak se na hratelnosti projeví nechvalně známý rozkaz 227, který Rusům zakazoval jakoukoliv formu ústupu. Vzhledem k zasazení do Ruska se také trochu změní počty vojáků a celková masovost bitev. Jinak se ale v jádru bude jednat o Company of Heroes takový, jaký znáte a milujete.

Bude-li vám stát v cestě dům a vy si zrovna povezete zadky v tanku, můžete jím projet. Chcete-li takticky proniknout do budovy, jednoduše si uděláte díru do zdi. Pokud se vám nelíbí nepřátelské kulometné hnízdo ukryté ve stodole a náhodou nesete plamenomet, pronikněte k ní a jednoduše ji zapalte... Vojáci se nově budou chytřeji krýt a i přesto, že se občas neubráníte jejich předhazování před hlavně těžkých kulometů (však ono jich je hodně tam, odkud přicházejí), budou inteligentní a efektivní. Přidaná fyzika sněhu, který bude v Rusku takřka všudypřítomný, navíc dává bojišti zcela nové možnosti, protože se nejedná o pouhou bílou texturu, ale o v podstatě plnohodnotnou simulaci.

Sníh

V hlubokém sněhu můžete zapadnout, vojáci se v něm budou brodit, nebo se v něm naopak ukryjí atd. Nové taktické možnosti či spíš výzvy budou pramenit také ze změny pole viditelnosti, kdy ve dvojce nově uvidíte pouze to, co by měli vidět vaši vojáci. Takže zapomeňte na to, že ze svého ptačího pohledu budete nakukovat za zdi a plánovat. Obzvláště obezřetní pak budete muset být například při jízdě v tanku, kdy nepřítel vás samozřejmě může obejít, zezadu vám provést nějakou nestoudnost a vy ho při tom jednoduše neuvidíte. Nebo dokonce při házení kouřových granátů, které budou samozřejmě zhoršovat viditelnost i vám...

Datum vydání je naplánováno až na příští rok, takže autoři prozatím neprozrazují žádné další změny nebo novinky. I tak je ale potěšující vědět, že se nepouštějí do drastických experimentů a pokud možno by chtěli udělat radost nejen fanouškům novým, ale hlavně těm stávajícím. Doufejme tedy, že se jim to podaří a ruská zima nakonec nebude to jediné, co se nám zažere až do morku kostí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama