Hrej.cz Burnout Paradise Článek

Na vlastní kůži: projekt Natal

luke
Luke
25. 8. 2009 22:26 12 Sdílej:
Reklama
Reklama

Kolínská GamesCom na sebe strhla pozornost médií mimo jiné i tím, že na ní velké firmy uvedly hardwarové novinky (PS3 slim) a oznámily nové díly známých sérií (Fable 3). Producenti tak dali najevo, že berou „evropskou E3“ vážně a téměř čtvrt miliónu návštěvníků řeklo totéž z druhé strany barikády. Kromě Fable 3 se Microsoft snažil, aby se hodně psalo i o jeho dalším projektu. Na rozdíl od E3 bylo v Kolíně mnohem snadnější dostat se k Natalu, připravované novince v oblasti pohybového ovládání. Natal osobně předváděl kreativní ředitel Kudo Tsunoda, který jako by vypadl z oka hlavnímu hrdinovi filmu 99 franků od Jana Kounena: od začátku dával najevo, že jedině díky jeho skvělosti máme možnost stát před novým druhem herního zážitku, a asi by nás ani nepřekvapilo, kdyby řekl, že ryčnou hyperaktivitu podpořil nelegálními látkami.

Vnitřnosti Natalu byly schované v malé nevzhledné krabičce a patřilo mezi ně několik druhů senzorů pro co nejlepší rozlišení pohybů uživatele. Vedle CMOS čipu, který je k nalezení ve webkamerách nebo digitálních fotoaparátech, to je infračervený zářič pro lepší detekci hráče v šeru. Oproti technologiím využívajícím jen webkameru tedy nemusíte rozsvěcet všechna světla v pokoji, aby kamera rozlišila, kde se uživatel nachází oproti pozadí. Rozlišovací schopnost Natalu jde tak daleko, že detekuje pohyby jednotlivých prstů (v optimální vzdálenosti), ale sám Tsunoda přiznal, že u dítěte s malými prstíky to už tak slavné není. Podle pohybů hráče Natal neustále kalibruje nastavení, neměli byste tedy vylítnout „mimo záběr“.

Squash jako odpověď na Wii Sports

První prezentovanou aplikací byla variace na 3D Breakout s názvem Ricochet. Hráč stál několik metrů od Natalu a končetinami odrážel míče na zeď s barevnými bloky podobně, jako když hrajete squash. V závislosti na rychlosti odražení se objevovaly nové bonusové míče a za pár desítek sekund už bylo poměrně těžké vše chytit. Tsunoda podotkl, že během vývoje Ricochet zhubnul o devět kilo, aplikace se tedy dá považovat za odpověď Microsoftu na Wii Sports a určitě nebude jediná, která bude podporovat fyzickou aktivitu. Natal při hraní skenoval podobu uživatele a dokázal ji okamžitě překreslit, pakliže si před něj stoupl další hráč. Zaznamenali jsme nepatrné reakční zpoždění, které vedlo ke ztrátě míčů a novému rozehrání. Ricochet je evidentně testovací software, s nímž inženýři pracovali během vývoje Natalu, a nedá se označit za hlubokou hru. Na pár minut pobaví, ale nečekejte sofistikované sbírání bodů v závislosti na sestřelených barevných blocích. Mnohem zajímavější byla druhá předváděná hra: Burnout Paradise.

Zapalte výfuky!

S Burnout jsme kvůli časovému skluzu strávili pouze několik minut, přesto byl zážitek intenzivnější než v případě Ricochet. Silnice byla viděna z pohledu auta (tedy ne z kamery za autem) a ovládat jí bylo až triviálně jednoduché. Stačilo dát ruce do vzduchu a položit je na neviditelný volant a zatáčet. Krok pravou nohou dopředu znamenal zrychlení, dozadu pak brzdu. Ruční brzda nebyla k dispozici (nebo jsme o ní nevěděli). Reakce na pohyby rukama byly okamžité a Natal celou dobu fokusoval pravou a levou ruku, takže nevadilo odtáhnout je náhle od sebe, nečekaně přiblížit k sobě nebo uhnout celým tělem doprava či doleva. Vedle krabice Xbox 360 jsme si všimli technika, který měl na notebooku výstup infračervené kamery a spoustu jezdců, kterými mohl manuálně dokalibrovat pozici hráče – nedotkl se jich ale ani jednou. Zážitek z hraní byl skvělý. Bez mezičlánku ovladače (gamepad, klávesnice) jsme si přišli jako osmiletá děcka, co dělají „brum brum“ na hřišti s tím, že jsou řidiči formulí. Do hry jsme se díky Natalu vnořili mnohem rychleji a drtivé nárazy skutečně skoro zastavovaly srdce.

Prodejní úspěch Natalu se bude odvíjet od hypeu a launchových her. Implementace pohybového ovládání do stávajících her není prý příliš těžká, jen je nutné zařadit mezi standardní nabídku ovládání možnost Natalu. Podle tiskových prohlášení bude podporována řada trojáčkových her a samozřejmě vyjdou balíky miniher, jako je Ricochet. Těšit se mohou nejen majitelé Xbox 360 – Bill Gates nedávno naznačil, že Natal vyjde i pro operační systém Windows (nespecifikoval však herní využití). Zkušenosti z GamesCom ukázaly, že koncem roku 2010, pakliže se Natal na trh nedostane již na jaře příštího roku, jak zní neoficiální šuškanda, budeme mít o zábavu postaráno.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz