battlefield-4
Battlefield 4 Článek Battlefield 4

Battlefield 4

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

13. 6. 2013 22:22 2
Reklama

E3 za námi a s ní i další prezentace čtvrtého Battlefieldu. Ač se nedá tak docela mluvit o stejném wow efektu, jaký měla před lety ukázka enginu Frostbite 2, tak i přesto hra po technické stránce opět příjemně překvapila. A nejen to, na výstavě se tentokrát prezentoval především multiplayer až pro 64 hráčů – akurátní počet (možný pouze v případě next-gen konzolí a PC) pro destruktivní zábavu v režii švédského studia DICE.

Pro řádné doplnění informačního nášupu vás odkážeme na naše dubnové preview vydané u příležitosti vypuštění chutné gameplay ukázky zaměřené na singleplayer složku hry. Předešlou ukázku však nechme stranou a pojďme si posvítit na dojmy z herního svátku nás všech a města Los Angeles obzvláště.

Kapitán opouští loď poslední

Kapitán možná, ale hráčova velící role nechť je rozebrána později, v režimu jednoho hráče jste pouze v roli pěšáka. A jako takoví nebudete chtít spát s rybami a po vzoru rivala se vydáváte v rytmu explozí a za sténání ohýbané oceli ven – úprk z letadlové lodi je sice možná ve finále pro příběh důležitý (ostatně, bez zdařilého úniku by ani další vyprávění nebylo dost dobře možné), ale my se opít rohlíkem jen tak nenecháme.

Battlefield je stále ta stejná akce, jen o technologicky krůček dále. Grafika opět doznala méně či více výrazných změn. Zvuková stránka je opět o kousek dále také, a podtrhuje tak všemocný atak na hráčovy smysly a emoce.

Ale zanechme potápějící se loď lodí a posviťme si na představený multiplayer. Předvedena nám byla mapa v Šanghaji a na ní mód conquest (pro sérii tolik známé dobývání a bránění kontrolních pozic). Ta fungovala jako perfektní ukázka všeho, čím Battlefield disponuje – prostory poskytovaly uvnitř budov úzké koridory pro boj jeden na jednoho a vně se nacházely bulváry dost prostorné pro tankové bitvy mnoha hráčů najednou.

Vedle toho Šanghaj názorně představovala fyzikální (a především likvidační) engine v praxi – zničit se dalo skutečně leccos. Probořit v domě patro umí leckdo, ale Battlefield 4 jde dále. Zapomeňte na posílání k zemi jedno či dvoupatrových budov jako v případě třetího dílu. V DICE tentokrát míří výš, málem až do nebes.

Vývojáři názorně hraná ukázka nejdřív taktně naznačovala, a pak i prvoplánově poslala k zemi rovnou celý mrakodrap – akce nově spuštěná vlastní akcí hráčů, nikoli postupem mapou jako v případě dílu minulého. Změny mapy v průběhu boje dostávají zcela nový rozměr a otevírají dříve nevídaným taktickým možnostem. Mapy nově připomínají obrovské pískoviště v tom nejlepším slova smyslu – a jistě si s námi mnozí zavzpomínáte na vzpurná dětská léta, kdy jsme mnohem raději bořili než budovali!

Velitelem snadno a rychle

Jak jsme již předtím nenápadně a neověřeně avizovali, návrat do série hlásí se vší pompou mód komandéra. Z pozice tohoto informacemi obohaceného mága dohlížejícího na celé bojiště budete moci zásadně měnit vše, co se na herním poli děje. Povolávat posily, rozdávat rozkazy, sesílat munici i artilerii – to vše v závislosti na tom, jak si velitelův tým momentálně stojí a které pozice na mapě ovládá. Zírat na bojiště pak bude takový velitel v top-down pohledu a dokonce bude mít možnost odpoutat se od konzole či počítače a komandovat všechny z tabletu a s banánem v ruce.

Velitel mění pohyb jednotek, jednotky pohyb budov, ale jinak budou ovlivnitelné změny ve hře spíše skromné – opět mámesmutnou zprávou pro modařskou komunitu. Podpora se nekoná. Karl-Magnus Troedsson z DICE absenci podpory komunitou vytvářených modifikací vysvětluje tím, že nic nechtějí dělat na méně než sto procent. V tomto kontextu zmiňuje, že bez správných nástrojů a důvěryhodného zabezpečení modifikovatelných částí enginu se nehodlají do vod moddingu pro dobro všech zúčastněných pouštět. Škoda, DICE by na to sice jistě kapacity měli, ale toto zkrátka není prioritou.

Co prioritou však je, je povšechně bombastický zážitek, vyvážený multiplayer a divoká zábava neustávajícího tempa. Věříme a doufáme, na druhé straně však máme obavy nad délkou hry pro jednoho hráče a kvalitou jeho příběhu. U síťové hry pak máme strach z provedení implementace módu komandéra a celkové vyváženosti a u hry jako celku se vlastně bojíme, že se dočkáme pouze Battlefieldu verze 3.1. Tak jako tak, tento říjen máme na co být zvědaví!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama