Assassin's Creed: Brotherhood Článek Assassin's Creed: Brotherhood

Assassin's Creed: Brotherhood

sleepless.

sleepless.

17. 6. 2010 22:52 3
Reklama

Věřili byste, že většina hráčů si pro další Assassin's Creed hru přála víc multiplayer, než třeba nové exotické lokace nebo rozšíření herních prvků? Já rozhodně ne, i když jeho oznámení nebylo tak překvapivé, jako zjištění, že bude Brotherhood navazovat na příběh ACII. Pomyšlení na ďábelské plány Ubisoftu vytřískat z popularity ACII co nejrychleji další penízky se však po zhlédnutí E3 prezentace a vyzkoušení multiplayeru změnila ve víru, že Brotherhood bude regulérní pokračování se vším, co tohle označení v případě AC her obnáší: zajímavý příběh v nových lokacích, nové herní prvky a dobře naaranžované scény s filmovým přesahem. Všechno výše jmenované totiž ukázala už první prezentace, takže moje víra má opodstatněný základ a navíc se tu rýsuje možnost, že vývojáři ještě něčím dalším překvapí.

Pilíře zmaru

Ezio Auditore da Firenze se jako asasín osvědčil, to všichni víme. Srazil Rodrigo Borgiu na kolena a sebral mu zlaté jablko. Svého soupeře, potažmo jeho syna Cesara však hrubě podcenil a nechal se srazit na kolena. Hra začíná velkou scénou, ve které Cesare zaútočí a zničí Eziovo sídlo Monteriggioni, zabije jeho strýčka Maria, sebere zlaté jablko a doslova srazí Ezia na kolena. A už v této první, zhruba desetiminutové scéně, se snaží vývojáři v praxi předvést novinky, kterými by chtěli hráče oslnit. První z nich jsou koně a možnost jezdit na nich i ve městě, což je vlastně nezbytné kvůli rozhodnutí, zasadit celou hru do ulic Říma. Na první pohled je to naprosto zbytečná nová funkce, ale na rovinu vám řeknu, že honička na koních v úzkých uličkách je dosti adrenalinovým sportem a rozhodně to není prvek zbytečný, přestože je vzhledem ke zbytku hry relativně marginální.

Mnohem větší potenciál ke zpestření hratelnosti mají akční vsuvky jako střelba ze stacionární zbraně, konkrétně kanónu, kterým Ezio ostřeluje dřevěné věže nepřátelské armády při obléhání Monteriggioni. Jak se vyjádřil producent hry, podobných a samozřejmě i jiných momentů, bude ve hře spousta, a jejich účelem je vyhodit hráče z tradičního herního rytmu, který s sebou často přináší i monotónnost. A přesně ten samý důvod, jen v trošku jiném kontextu, má i úprava soubojového systému.

Úskok, útok, výpad

Hned jak Ezio rozseká několika přesně namířenými dělovými koulemi nepřátelské obléhací věže na třísky, tak seskočí z hradeb a čelí první vlně vojáků papežovy gardy. Na první pohled probíhá souboj stejně, ale brzy začnou napovrch vyplouvat odlišnosti. Ve snaze odnaučit hráče přílišnému používání protiútoků zvýšili tvůrci agresivitu nepřátel, kteří teď v mnohem větší míře útočí třeba uprostřed Eziova komba. A aby se s tím hráč mohl vypořádat, přidali mu tvůrci do vínku možnost nepustit soupeře vůbec k tomu, aby zaútočil. Při správně načasovaném spojení několika fatálních úderů se Ezio dostane do bojového rauše, ve kterém může na jeden výpad po sobě zabít třeba 20 nepřátel, kdyby taková situace ve hře nastala. Je sice možné bojovat starým způsobem, ale bude to těžší, přestože si vývojáři dávají záležet na tom, aby byla ACB stejně přístupná jako předchozí díly. Ezio má navíc k dispozici novinky v podobě střelných zbraní, které lze dobře kombinovat s tradičním uměním meče, hlavně v situaci, kdy s někým Ezio bojuje a zároveň na něj útočí někdo další z boku či druhé strany.

Kamarádi

Určitě ne poslední, ale zato výraznou inovací je systém spolubojovníků. Poté, co Ezio jen tak tak unikne řádění Cesare Borgii v Monteriggioni a dá se neznámým způsobem dohromady, mu nezbude nic jiného, než improvizovat. Jeho základna a všechny prostředky jsou v háji, musí se znovu postavit a vybudovat si organizaci. Ale už trošku zestárl a potřebuje pomoc, kterou mu poskytnou nejenom staří známí z Florencie (Leonardo Da Vinci) a jiných měst, ale i obyčejní lidé. Ezio se usadí v Římě, aby měl Cesare Borgiu na dohled, bude moci najímat obyčejné lidi, posílat je na mise do měst po celé Evropě a když uspějí, bude je moci zařadit do svého pohotovostního týmu. Tato skupinka vybraných asasínů bude plnit rozličné role od bojové podpory n a dálku i na blízko, až po odvádění pozornosti, aby Ezio mohl daný úkol. Jednotlivé akce už by tedy neměly být jen o vyhledání cíle, jeho zabití a útěku. Zřejmě nás čeká větší plánování a taktický postup, což by nemělo být na škodu pokud to prospěje hratelnosti.

Můj dům, můj hrad, moje město

O svoji vilu Ezio samozřejmě přišel, takže vlastně nemá co opravovat a vylepšovat. Proto se v záchvatu altruismu rozhodne zvelebovat Řím. Za utržené peníze (jejich získání by nemělo být tak lehké, jako v ACII) bude vylepšovat, opravovat a zvelebovat jednotlivé části města a kdo ví, možná tím získá místní oblibu, podporu a úkryt, když bude potřeba. Tento jemně strategický prvek tedy zůstane, což je dobře. Naopak Řím k jeho uplatnění poskytuje mnohem lepší prostředí, protože je prostě větší a těch zbořenin vyžadujících opravu je tam mnoho. No a pokud vám připadá, že soustředit tak rozmáchlou hru s tolika herními koncepty na plochu jediného města je blbost, tak nad tím chvilku přemýšlejte. Řím má být zhruba 3x tak rozlehlý jako Florencie z ACII. Venkovských a mimoměstských lokací obecně bude samozřejmě méně, ale nezmizí úplně. Jinak je použití jedné středověké metropole spíše plusem. Tvůrcům to umožní jedno město pořádně rozpracovat a vypilovat k relativní dokonalosti vizuálně i architektonicky a hráč se také bude moci s herním prostředím mnohem lépe sžít a následně jej využívat.

Multiplayer

Hra pro více hráčů bude mít vlastní příběhovou linku i příběhové opodstatnění a bude vázána na události v Abstrego Industries. V zásadě jde o to, že Abstrego do animusu nažene několik nešťastníků, aby bojovali proti Desmondu Milesovi v simulaci bitvy mezi Templáři a Asasíny. Od tohoto základu se pak odvíjí souboje ve hře, které nabídnou jak variace klasických herních módů upravené pro koncept AC, ale i několik módů nových. Vyzkoušet jsem si mohl variantu Wanted, ve které hra dynamicky určuje, po kom má člověk jít. Nejde však jen o samotný akt zabití, ale o celý proces alokování a přiblížení se k oběti. Multiplayer ACB totiž funguje na bází zkušenostních bodů a levelů. Nejvíce bodů je za nenápadné přiblížení se a opravení nepřítele, nejméně jich dostanete za to, když se vykašlete na schovávání v davu a půjdete po soupeři rovnou a na férovku. A když ho ještě před samotným aktem zabití trošku poškádlíte a vystrašíte, tak se bodíky pohrnou několikanásobně. Za takto získané body získáte schopnosti a kupříkladu převleky, které vzájemné nahánění ulicemi Říma ještě více zpestří. Jak převleky, tak schopnosti však nejsou permanentní, po jejich použití musíte počkat, než to půjde znovu, což do hry vnese další vrstvu taktiky a strategie.

Závěr

Přestože první informace kreslily hru jako rychle uplácený datadisk a zdálo se, že se AC série začíná ubírat směrem ročních updatů jako u sportovních her, nakonec se začíná ukazovat, že tomu bude trošku jinak.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama