Značka WipEout se po letech vrací v podobě mobilního titulu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Značka WipEout se po letech vrací v podobě mobilního titulu

Značka WipEout se po letech vrací v podobě mobilního titulu

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

16. 9. 2021 17:40

Závodní série spjatá letitou tradicí s konzolemi PlayStation a jménem zaniklého studia Psygnosis nečekaně zamíří na Android a iOS s mobilním pokračováním. WipEout Rush představí hráčům singleplayerovou kampaň, vozidla z předchozích her i nabitý soundtrack.

Reklama

  • Série WipEout se po 4 letech od vydání Omega kolekce dočkává oznámení nástupce
  • Jedná se o karetní hru s podtitulem Rush a očekávaným datem vydání v příštím roce
  • Hra vyjde pouze na Android a iOS a nabídne hratelnost založenou na sbírání karet

Za vývojem mobilního WipEoutu stojí vydavatelství Rogue Games, v jehož jméně k IGN o hře poprvé promluvil CEO společnosti Matt Casamassina. Dle jeho slov je Rush odpovědí na rostoucí poptávku po moderním nástupci, byť souběžně zmiňuje, možná až varuje, že letití fanoušci nemusí nutně obdržet zážitek, na nějž jsou zvyklí z PlayStationu.

První příspěvek od čtyři roky staré Omega kolekce se zatím profiluje jako karetní hra bez závislosti na předchozí zkušenosti se staršími díly série. Více než na tradiční zážitek a oslovení skalního publika cílí proto na svěží hratelnost, skrze kterou patrně chce oslovit i mladší, série neznalé publikum. V pravém slova smyslu nejde tudíž o převedení staromilské hratelnosti série na obrazovku mobilů a tabletů, nýbrž o pokus ozvláštnit více než 25 let existující koncept o novou sadu prvků a mechanismů.

Kromě značně autonomního ovládání, které mnoho puritánů nepochybně nepotěší, přichází Rogue Games s mechanismem power-upů, 60 ikonickými loděmi, 12 šampionáty a pěticí lokací ke konání závodů. K těmto prvkům si dále připočtěte komiksově laděné pasáže při vyprávění příběhu a hudební doprovod od zkušené zvukové designérky Sony, Alastair Lindsay. Závěrem se sluší ještě dodat, že Casamassina ve svém proslovu hráče přesvědčuje, aby ke hře v příštím roce přistupovali s otevřenou myslí a nebránili se – byť výrazně obměněnému – návratu série.

Podle oficiálního vyjádření Sony z letošního dubna a následovně i května plánuje japonský výrobce konzolí převést i další úspěšné série na trh mobilního hraní. Už v rámci těchto zpráv z letošního jara a léta bylo nicméně naznačeno, že řečená transformace AAA značek bude tvořit pouze komplement stávající konzolové produkce PlayStationu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama