Zhruba dvacet bývalých zaměstnanců Striking Distance prý úplně chybí v titulcích The Callisto Protocol
Hororový hit The Callisto Protocol z konce loňského roku provází další kontroverze. Podle pěti bývalých zaměstnanců studia Striking Distance totiž v titulcích hry chybí zhruba dvacet autorů, kteří se na hře z velké míry podíleli, a to včetně velmi významných rolí.
- Skupina bývalých zaměstnanců Striking Distance si pro Gamesindustry.biz postěžovala, že v titulcích The Callisto Protocol chybí téměř 20 důležitých autorů
- Pracovali i ve významných rolích
- Ve firmě údajně nepanují příliš zdravé podmínky
Vývojáři promluvili pro magazín GamesIndustry.biz a přístupem jejich bývalého zaměstnavatele jsou zaražení. Namítají, že je sice normální, že z titulků často vypadnou externí pracovníci, kteří jen vypomáhali pár dnů, v tomto případě je ale řeč o seniorních vývojářích z různých oddělení, kteří často do hry zainvestovali více než rok tvrdé práce.
Přítomnost v titulcích velkých her přitom není jen kosmetickou záležitostí (a otázkou cti). Často se tento záznam hodí při dalším kariérním postupu.
Zároveň není úplně vyloučeno, aby studio z titulků vyškrtalo autory, kteří v něm nevydrží až do vydání, Striking Distance ale dle dostupných informací žádnou takovou podmínku nemá. Dotčení vývojáři jsou tak patřičně naštvaní. Někteří z nich prý dokonce i pracovali se zakladatelem Glenem Schofieldem ještě v Sledgehammer Games nebo pomáhali Striking Distance vybudovat. Musí to tedy být dobře známá jména.
Dvacetiminutové titulky mají vůbec být velmi podivným výtvorem. Vývojáři, kteří měli štěstí a byli zahrnuti, jsou údajně velmi chaoticky rozmístění. Občas jsou označeni jako výpomoc, i když byli klíčovou součástí daného oddělení, nebo jejich jméno najdeme na konci seznamu v kolonce Různé. Jeden ze zdrojů Gamesindustry odhaduje, že si vedení studia vybíralo, koho v titulcích zvýrazní podle toho, jak moc velcí byli s daným autorem kamarádi.
Situaci nepřidává ani to, že už v loňském roce byl kritizován intenzivní crunch, doprovázející vydání hry. Sám Glen Schofield se na sociálních sítích chlubil tím, že vývojáři pracují dlouhé přesčasy i sedm dní v týdnu. Zdroje zpětně kritizují firemní kulturu i velmi netaktní chování k odchozím. Zajímavé je třeba to, že v Striking Distance dle všeho neexistuje nic jako rozlučkové emaily, tedy vzkazy odcházejících zaměstnanců. Ty jsou přitom jinde standardem.
Faktem ale je, že emoce zdrojů původního článku nejsou jen negativní. Jeden z respondentů namítá, že si práci na hře užíval a v Striking Distance se cítil jako doma. Údajně také považoval Glena Schofielda a zbytek vedení za přátele, přičemž samotného zakladatele označuje za úžasného člověka. Vyřazení z titulků ho ale i tak nepříjemně překvapilo.
Studio zatím na žádost o vyjádření magazínu nereagovalo.