Zaklínač 3: Divoký hon Článek Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

12. 6. 2013 22:41 6
Reklama

Polské studio CD Projekt RED prožívá novou kapitolu svého příběhu o vzestupu. Tým sympatický českému publiku nejen díky územnímu sousedství, ale zejména svou filozofií vývoje na PC, komunikace s fanoušky a absence DRM u vydávaných titulů, se pouští do svého dosud nejambicióznějšího projektu. Zaklínač 3 si má na jednu stranu udržet silný příběh, dospělé dialogy, zajímavé postavy, na jejichž osudu hráči záleží. A na stranu druhou přinést bezprecedentně rozlehlý otevřený svět s možnostmi plnit nepovinné questy, cestovat rozmanitými krajinami, ostrovy, pláněmi, horami i městy a živit se jako poctivý vědmák zabíjením monster za odměnu. Srdce fanouška příběhů z pera Andrzeje Sapkowského se tetelí blahem a oči i uši hltají každý nový obrázek, trailer či vývojářský deníček. Zaklínač 3: Divoký hon bude v každém případě významnou herní událostí roku 2014. Ale opravdu si bude CD Projekt RED vědět rady se všemi úskalími, jakými jsou přechod na konzole nové generace, nový engine pohánějící celou hru a zejména propojení všech úrovní hry do uceleného a odzbrojujícího zážitku?

Během E3 se Zaklínač 3 stal jednou z hvězd tiskové konference společnosti Microsoft, a to přestože hra je potvrzena i pro PlayStation 4 (a samozřejmě také pro PC). Na Xboxu One nevyjde podle dosavadních informací ani s žádnou časovou exkluzivitou, využije nicméně možností SmartGlass k listování inventářem či zobrazování herní mapy, aniž by se HUD objevoval ve velkém výhledu na televizi. Vedle gameplay traileru se objevil také první vývojářský deníček a novináři absolvovali prezentaci zaměřenou na zdůraznění velikosti a otevřenosti herního světa. Dostupné informace předvádějí třetího Zaklínače jako sebevědomou a skvěle vypadající RPG nové generace.

Gameplay trailer: Geralt jako Kevin Costner

Minutu a půl dlouhý gameplay trailer, jímž se Zaklínač 3 prezentoval tiskové konferenci Microsoftu, nabídl nejen velkolepou podívanou, ale i řadu podprahově sdělených informací a perliček. Co všechno odhalil pohled drobnohledem?

- ano, Zaklínač 3 bude fakt hodně podobný Skyrimu. Jen s trochu větším podílem šermování...
- kombinace nápisu "král žánru RPG" a prsaté najády, jež se asi vteřinu nato vynoří zpod zbouřené hladiny, může působit jako nechtěný humor. Zajímavé ovšem je, že mořská víla má zakryté bradavky; jako by si polští tvůrci začali více hlídat rating. To se ale nejspíše bude týkat pouze traileru.
- Geraltovi narostly vousy a prošedivělý knír. Až trochu připomíná Kevina Costnera.
- krátce po 25. vteřině traileru se hovoří o "osamělém vlku" putujícím válkou stiženými kraji – záběr však přitom míří na dvojici jezdců.
- ve 40. vteřině je k vidění "upgradovaná" verze zaklínačského meče se zubatou vnitřní stranou.
- v čase 1:41 zanechali autoři tajnou zprávu. Říká se v ní, že během tvorby tohoto videa nebyl zraněn žádný vývojář, ale zato všichni dali do své práce srdíčko. Těší se tedy na zpětnou vazbu od fanoušků, například na Twitteru s hashtagem #e3witcher či na diskusním fóru. Pátrat můžeme po čtyřech CGI pasážích videa, které jsou součástí "něčeho většího" – více najdeme na adrese witcher.com/KillingMonsters. Závěr tajné zprávy upozorňuje na vydání video-deníčku a končí P. S. s rozjařeným výkřikem: "Hell Yeah!" ;-)

"Jak je v sérii zvykem, rozplývá se hranice mezi zlem a dobrem; a čtenáři Sapkowského dobře vědí, že vůbec nejtěžší je zůstat neutrální... "

CD Projekt RED deklaruje, že svět Zaklínače 3 bude 35x větší než Zaklínač 2. To je ohromující rozloha, do níž se vejdou velká města jako na screenshotech odhalený Novigrad, ostrovy Skellige či horské průsmyky; zkrátka severní království po čase opět stíhaná invazí vojsk nilfgaardské říše a mnohdy po královraždách v nebezpečném bezvládí. Autoři tvrdí, že otevřenost světa nebude na obtíž a nebude rozmělňovat příběh, naopak pomůže zdůraznit aspekt Geraltových rozhodnutí. Velký svět znamená širší pavučinu rozhodnutí ovlivňujících osud jednotlivců, rodin, vesnic i měst – a jak je v sérii zvykem, rozplývá se hranice mezi zlem a dobrem; a čtenáři Sapkowského dobře vědí, že vůbec nejtěžší je zůstat neutrální...

Tvůrci se budou snažit hráče k prozkoumávání světa přimět přirozeným způsobem – vytvořením neodolatelných krajin s dominantami jako horské štíty, vodopády a další místa přímo volající po tom, aby se na ně Geralt podíval zblízka. A nejrůznější trosky a více či méně rozpadlé památky budou pochopitelně příbytkem monster, úkrytem tajemství či příležitostí začít nějaký ten side-quest.

E3 demo předvedlo živost Geraltova světa. Během plnění příběhového úkolu se totiž v blízkosti zjevil tvor se sobími parohy, pařáty pterodaktyla a tělem minotaura. Speciální útok tohoto monstra vycházel právě z jeho sobí podstaty – temnota šířící se z rozrostlého paroží zakryla scénu a zaklínači nezbylo, než se orientovat podle sobotauřího čumáku. U příležitosti souboje zmínili prezentující rozšíření bojových mechanismů: Geralt by měl odemykat větší počet bojových pohybů, vylepšovat účinek svých znamení a celkově by se měly souboje v průběhu hry stávat výrazně pestřejšími a neutopit se v nekonečném (a navíc nerealistickém) uskakování.

Deníček vývojářů: dudy a vlčí mláďata

Pětiminutový vývojářský deníček nese název "začátek" a nabízí první pohled do kuchyně vývojářů. Co všechno se v něm z úst scenáristy Boryse Pugcze-Muraszkiewicze dozvíme?

- úvodní minutu videa charakterizují naprosto plynulé střihy mezi reálným pobřežím a herními scenériemi.
- v obecné rovině deníček popisuje velikost a mnohotvárnost světa třetího Zaklínače s jeho rozdílnými kulturami, klimatickými podmínkami a ekosystémy.
- "splněný sen RPG fanouška" – tak zní stručná charakteristika očekávaného vyvrcholení zaklínačské ságy.
- skotské dudy provázejí průlety nad krajinou a pomáhají navodit dojem rozlehlosti
- podle gameplay producenta Marka Ziemaka by příběh měl být přístupný i těm, kdo neznají předchozí díly
- ve 2:30 mohou fanoušci vidět krátký gameplay záběr na jedoucí armádu, který nebyl součástí oficiálního traileru
- grafik Jonas Mattsson popisuje postavu Geralta, protřelého, zkušeného a výjimečného bojovníka, který se ve třetím dílu postaví nadpřirozenému zlu – Divokému honu.
- marketinková kampaň Zaklínače 3 bude stát 25 milionů dolarů. Nákladné helikoptérové záběry a velkorysé pojetí prvního deníčku naznačují, kde tyto prostředky budou také "utopeny"...

"Vedle střídání dne a noci dojde i na prudké změny, a za zuřící bouře samozřejmě nebude možné třeba vyplout na otevřené moře."

Mezi next-gen prvky prezentované v rámci E3 dema patřila ukázka počasí ovlivňujícího hratelnost. Vedle střídání dne a noci dojde i na prudké změny, a za zuřící bouře samozřejmě nebude možné třeba vyplout na otevřené moře. Předvedeny byly také možnosti cestování – Geralt si dosyta zajezdí na koni, popluje na lodi a pro překonávání větších vzdáleností bude dostupná i možnost automatického přesunu.

Je bez debaty, že Zaklínač 3 vypadá fantasticky po audiovizuální stránce. A tak je-li někde opravdu nutné hledat možné slabiny, lze to v tuto chvíli snad jen v oblasti přizpůsobení novým konzolím – CD Projekt si už zkusil vývoj pro Xbox 360, ale jiná věc je vydávat se zpožděním port, a jiná zvládnutí souběžného startu na třech platformách. Otazník pak visí i nad formami DRM: polští tvůrci se zatím nechali slyšet, že k nim nedorazily oficiální podmínky od Microsoftu ani Sony. Jejich oficiální stanovisko je tedy následující: "V případě konzolí budou muset hráči akceptovat politiku jejich výrobců, ale pokud chtějí zážitek stoprocentně bez DRM, je tu pro ně verze na PC." Slova Marcina Iwiňského na E3, kde se vše okolo konzolí točí, znějí jako z jiného světa – ale o to více těší.

Zaklínač 3: Divoký hon vyjde v roce 2014 pro PC, Xbox One a PS4. A ať mi sama Yennefer připálí moudí termošokem, jestli to nebude nejlepší RPG a dost možná i nejlepší hra roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama