The Witcher 2: Assassins of Kings Článek Zaklínač 2 přichází na Xbox 360

Zaklínač 2 přichází na Xbox 360

pavel.dobrovsky

pavel.dobrovsky

7. 6. 2011 22:31 9
Reklama

Král je mrtvý, ať žije král – tak jednoduchými slovy se dá popsat dopad Zaklínače 2 na herní trh. Od data vydání před několika týdny se prodalo přes čtyři sta tisíc kusů hry. Čísla z posledních dní ještě nedorazila, prý ale nebudou špatná. To alespoň triumfálně oznámil Tomasz Gop z CD Projektu RED na prezentaci nové – vlastně očekávané – konzolové verze Geraltových dobrodružství pro Xbox 360. Po prvním nepodařeném pokusu před několika lety je na místě přemýšlet, zda se vše vydaří k všeobecné spokojenosti.

Na konzolové verzi se pracuje od roku 2008

Hned v úvodu prezentace Gop kategoricky odsoudil všechny pochybovače, kteří by mohli polemizovat o kvalitě připravované hry. „Na kódu pracujeme paralelně s vývojem PC verze od roku 2008 a neustále ho testujeme. Hra dopadne na zem v plné rychlosti,“ řekl. „A navíc do ní budou zabudovány všechny připomínky od hráčů PC verze a všechna vyšlá DLC.“

Xboxáři tedy podle všeho dostanou hru, kterou jim otestovaly sta tisíce PC hráčů, a návdavkem si hned od zahájení prodeje budou užívat dodatečného obsahu. Proč ne – konzolový trh potřebuje RPG jako sůl a je zcela legitimní lákat všemi dostupnými prostředky. V samotném jádru hry se ale nic nezměnilo a zážitek bude tedy srovnatelný s graficky bohatší PC verzí.

Na změny není místo

Už při dvaceti minutové ukázce Geraltova útěku ze žaláře bylo jasné, že i když je Xbox 360 odladěný a schopný stroj, tak museli vývojáři sáhnout po kompromisech v oblasti grafické prezentace. Zejména detailní pozadí a jemné textury ustoupily poněkud hrubším materiálům a i samotná postava Geralta byla na pohled nepříjemně „vyřezaná“ z prostoru. Gop upozornil, že se díváme na pre-alpha verzi, tedy na velmi raný prototyp herního klienta, který bude ještě mnohokrát upravován.

Změny nejsou vítané – tak alespoň zněly odpovědi na všechny palčivé otázky ohledně nepřehledného inventáře nebo těžkých soubojů. „Souboje jsou předmětem neustálého ladění, ale nechceme zasahovat do jejich tempa, aby působily více konzolově,“ tvrdil jeden z vývojářů. Stejně tak se nebude zasahovat do proslavené vulgárnosti a obnažených bradavek, protože mají ve hře své odůvodnitelné místo a autoři se s nimi odmítají rozloučit. Není divu.

Engine byl od počátku multiplatformní

O kvalitě příběhu a herního zážitku již určitě víte z recenzí – co ale vyráží dech jsou schopnosti RED enginu, který byl od počátku programován jako multiplatformní a projevuje se na všech přístrojích shodně. Konzolová verze tedy nebude oplývat nahrávacími obrazovkami, ale bude celý svět většinu času streamovat přímo na televizi. Nebudete se tedy cítit podobně, jako u Mass Effect, kde loadingy dokázaly rozbořit pěkně vystavěnou atmosféru. „RED engine je speciálně napsaný pro RPG hry s bohatým větvením příběhu a můžeme ho podle libosti neustále upravovat – i prodávat,“ tvrdil Gop. Zatím ale nikdo jiný, než domácí Poláci, schopnosti enginu neocenil. Několik zájemců sice je, ale Gop je odmítl jmenovat a stejně tak vyvrátil zprávy o připravované PS3 verzi.

Se samotným ovládáním nebudou problémy. Už na původní verzi je vidět příklon k intuitivnějšímu bojování a pohybu světem a na gamepadu je dostatek tlačítek, aby na ně byly namapovány všechny další funkce. Bylo vtipné pozorovat hrající vývojáře, kteří mají více zkušeností s bojem na PC než na konzoli – neustále dostávali výprasky a průchod vězením jim šel jen ztuha. Jenže to je to poslední, s čím by konzoloví hráči uvyklí na rychlé hry měli problém, a řada novinářů to hlasitým komentováním potvrzovala. A kupodivu řada z nich o Zaklínači slyšela jen z druhé ruky. Gop jim proto osudy Geralta detailně vysvětlil, včetně objasnění příběhové struktury a celé vývojářské filozofie. S jistým potěšením konstatujeme, že z toho byli tak trochu na větvi. Proč? Protože byli z Ameriky. A právě tu hodlá CD Projekt dobýt.

Portování Zaklínače 2 na Xbox 360 se dá číst i jinak, než jako snaha zaujmout americký region proslavený svojí inklinací ke konzolové scéně. Pakliže se by se CD Projektu podařilo hru úspěšně vydat do konce roku – jak ostatně vývojáři doufají – stala by se jednou z mála hardcore RPG na konzolích a tím pádem by se k ní obracelo mnohem více lidí, než například k nové generické střílečce. Dostane-li se CD Projekt na tak exkluzivní bod, hned po bok Elder Scrolls a Dragon Age, bude mít budoucnost zajištěnou. Samozřejmě tu budoucnost, ve které chceme všichni vidět třetí díl ságy o Geraltovi z Rivie. Držme proto Polákům palce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama