Za akvizicí Activision Blizzard stojí i snaha dostat se na mobily. Microsoft chce nabízet Overwatch či Diablo v Game Passu
i Zdroj: Hrej.cz
Diablo Novinka Za akvizicí Activision Blizzard stojí i snaha dostat se na mobily. Microsoft chce nabízet Overwatch či Diablo v Game Passu

Za akvizicí Activision Blizzard stojí i snaha dostat se na mobily. Microsoft chce nabízet Overwatch či Diablo v Game Passu

Radek Raudenský

Radek Raudenský

20. 1. 2022 16:09

Z pohledu konzolového a počítačového hráče je cíl akvizice Activision Blizzard poměrně jasný - napumpovat nabídku Game Pass dalšími silnými tituly a zajistit si své exkluzivity. Jenže, jak ukazuje analytik Daniel Ahmad i vyjádření Phila Spencera či Satya Nadelly, důvodů bude mnohem více a velkou roli v nich hraje i mobilní průmysl.

Reklama

  • Důvodem ke koupi Activision Blizzard byla i akvizice studia King
  • Microsoft chce proniknout na mobily, Activision Blizzard s tím pomůže

Můžeme začít například u analytika herního průmyslu Danieal Ahmada, který poukázal na informace, které dle něj pořádně nezazněly. Součástí akvizice je i studio King, které stojí za extrémně populární sérií Candy Crush. Jen samotný King zaznamenal za minulý rok příjmy ve výši více jak dvou miliard dolarů, což je čtvrtina všech příjmů Activision Blizzard. Studio King také začalo budovat další mobilní studia, tudíž zde získal Microsoft spoustu potenciálních příjmů.

Na druhé straně máme Xbox, který dosud nevlastnil ani jedno studio zaměřené na mobilní hry, jenž v dnešní době generuje více než polovinu příjmů herního průmyslu. I přes to se ale snaží s Game Passem proniknout i na mobily a s externími partnery pracuje na mobilních hrách inspirovaných úspěšnými franšízami.

Je tedy jasné, že jednou z velkých motivací byla i další expanze na mobily – a potvrzuje to i Nadella. „Když se podíváme do budoucna a zvážíme nové možnosti, jako například nabídka Overwatche či Diabla skrze cloud na mobilech všem, kteří si platí Game Pass, začnete rozumět tomu, proč je tato akvizice skvělá,“ prozradil na konferenčním hovoru. Jeho slova následně potvrdil i Phil Spencer. „Mobily jsou největší kategorií her, ve které jsme neměli žádné zastoupení. Tato transakce k nám přináší jednoho z nejúspěšnějších mobilních vydavatelů a osobně se těším, až se budeme učit od týmů v King.“

Proč se i Microsoft, který provozuje vlastní konzoli i nejpoužívanější operační systém, chce dostat skrze herní průmysl na mobily? Jednoduché – dle Ahmada chce Xbox zasáhnout svou značkou až tři miliardy hráčů po celém světě, což bez cloudové technologie a přítomnosti na mobilech nepůjde.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama