War Front: Turning Point Článek War Front: Turning Point

War Front: Turning Point

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

13. 8. 2006 22:54
Reklama

V úvodu zmíněná maďarská společnost Digital Reality není na poli válečných strategií žádným nováčkem a na svém kontě má, mimo jiné, oba díly Imperium Galactica. Pokud k duhu přičteme fakt, že se na hře War Front: Turning Point podílí velkou měrou i CDV, tedy společnost, jež se zasloužila o kultovní kousky Sudden Strike, Blitzkrieg či Codename: Panzers, vychází nám z připravované RTS papírově dosti velká pecka. Na finální hodnocení si budeme muset sice ještě chvíli počkat, ale nic nám nebrání v tom, abychom si War Front alespoň blíže představili.

Ona ta válka ještě neskončila?

Sousloví „alternativní historie“ se v poslední době stává čím dál tím módnějším a nejen herní vývojáři se předhání v naplňování jeho významu. Na druhou stranu je tento směr vývoje vcelku logický, jelikož dává volnost pohrávat si s jinak neměnnými fakty dějin lidstva. A právě War Front bude jednou z těch několika alternativních strategií, která nám předloží trochu jiný pohled na průběh 2. světové války. Aby bylo hned ze začátku jasno, zlomovým bodem se podle Digital Reality stala úspěšná okupace Británie Nacisty. Bez přítomnosti spojeneckých bombardérů už nic nebránilo německé armádě ve výstavbě promyšleného systému výzkumných základen, ve kterých postupně vznikaly všechny stroje, které do té doby neušly delší cestu, než je ta z rýsovacího prkna do složky Přísně tajné.

Chyba Němců však tkví ve velkohubém chvástání a proto se informace bez jakéhokoliv úsilí dostanou k Američanům, kteří začnou jednat. Válka se tak z fronty přesune do laboratoří a montážních hal, kde se obě strany předhání ve výrobě co možná nejobávanější zbraně. Nicméně netrvá dlouho a první prototypy korzují bojišti a kosí jednotky nepřítele, čímž začíná ta pořádná real-timová řežba v duchu Command & Conquer. Abychom doplnili výčet zainteresovaných stran, je nutné zmínit i Rusko, které stejně jako v naší realitě, sehraje dokonce důležitou roli. Avšak skrze 22 misí, resp. dvě ucelené kampaně povedeme do bitvy pouze první dvě jmenované velmoci a rudou matičkou se budeme moci vydovádět jen při hře více hráčů.

Jednotky kam se podíváš

Co se jednotek týče, chystají pro nás v Digital Reality opravdu výživnou porci. Američané se specializují především na energetické zbraně a bomby s neskutečně velikou smrtící silou. Třešničkou na pomyslném dortíku výbavy born in the U.S.A. bude vrtulový letoun s možností vertikálního letu, nesoucí nálož v podobě bezpilotního letounu. Němci na tom pochopitelně také nebudou vůbec zle. Vojska Třetí říše totiž budou mít ve svém středu takové lahůdky, jako neviditelné bombardéry, proudové stíhačky, po zuby ozbrojené vzducholodě a v neposlední řadě kráčející roboty. Právě Exoskeletoni, jak budou mechové ve hře nazváni, tvoří základ těžké pěchoty Wehrmachtu a zároveň i nejobávanějšího pěšího protivníka.

V kampani sice nehratelné vojsko Ruska si budete moci naplno ozkoušet až v multiplayeru a vězte, že bude o co stát. Ačkoli patřili Sověti k nejchudším ze všech válčících stran, mají k výzkumu svůj vlastní, specifický přístup. Těšit se můžete na stroje chrlící proud ledu, který dokáže během pár vteřin zmrazit nepřátelský tank až do posledního nýtu. Následně stačí střela prakticky z čehokoliv, aby se ona zmrzlina rozletěla na milion kousků do okolí. Druhou z dosud odhalených zbraní je jakýsi mechanický červ, který se dokáže zavrtat pod zem, nepozorovaně se prokopat do týlu nepřítele a odsud jej napadnout. Pokud však postrádáte vlastní kreativitu, bude zde možnost najmout si partičku šikovných zlodějů, kteří pro vás už nějaké to železem pobité monstrum ukradnou z řad nepřátel.

Krucinál tak zaměříš už to dělo?!

Jelikož není válka jen o samotném aktu boje, můžeme směle očekávat i další nezbytné rysy strategických her. Ekonomika War Front bude přímou záležitostí, těžící ze dvou zdrojů – uhlí a nafta. Samotnou těžbu zdrojů a zároveň přehledně řešenou stavbu budov obstará jediný typ základní jednotky. Jelikož se hra drží pravidel real-timových strategií docela pevně, očekávejme pochopitelně i střídání dne a noci, využívání terénních nerovností ve vlastní prospěch a dynamické změny počasí mající dopad na postup armády či vysílání letadel. Dle současného trendu budou ovliňovat úspěšnost v boji i hrdinové, kterých ve hře sice nebude mnoho, ale jejich malý počet dostatečně vyváží nemalými schopnostmi, kterými dokáží posunout výkonnost vojska o závratná procenta směrem vzhůru.

Dalším prvkem, který by měl zlepšit dojem z hraní, je možnost manuálně zaměřit prakticky jakékoliv pozemní dělo. Zkrátka se přepnete do pohledu první osoby, k poškození dostanete 50% navíc a zároveň navedete projektil opravdu do těch míst, kam potřebujete. Něco podobného se týká i tanků a artilerie, které sice nebudete moci zaměřovat z vlastních očí, ale s určitou korekcí měřidel se počítá z přiblíženého pohledu třetí osoby.

Grafická třešnička na závěr

Ať už vyznívají všechny informace o War Front sebelépe, nikdo by o hru nezavadil, pokud by snažení programátorů nebylo podtrženo dostatečně dobrou prací grafiků a vůbec všech, kteří se starají o audiovizuální stránku věci. Díky bohu si tuto záležitost dokázali autoři ohlídat na jedničku. War Front vypadá především na posledních screenshotech doopravdy skvěle, míra detailů je až neuvěřitelná a podle ohlasů z ukončeného betatestování se dočkáme i brilantního fyzikálního systému. To vše bez jakýchkoli výjimek platí pro všechny modely na mapě, kterých bude v reálném čase na bojišti opravdu úctyhodné množství. Kromě obřích efektů, jakým je například rozklad domu na cihlové prvočinitele, si užijete i malých, leč realitu podtrhujících maličkostí. Zvlněný obraz od zdroje vysokého žáru, nebo tlaková vlna po výbuchu atomové bomby a následné radioaktivní pusto. To vše vás dozajista už brzy zarazí hluboko do židlí. Na druhou stranu si efekty vyžádají vysoké nároky na hardware, takže by nebylo od věci popřemýšlet do konce prázdnin nad nějakým tím upgradem. War Front se blíží a třetí čtvrtletí letošního roku se pomalu, ale jistě naplňuje!

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama