Vývojáři ze studia Techland prozradili herní dobu Dying Light 2
i Zdroj: Hrej.cz
Dying Light 2 Novinka Vývojáři ze studia Techland prozradili herní dobu Dying Light 2

Vývojáři ze studia Techland prozradili herní dobu Dying Light 2

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

2. 4. 2021 09:40

Vývojáři z Techlandu v polovině března v krátkém videu zareagovali na nenávistné vzkazy od nervózních fanoušků, kterým se snažili vysvětlit, že je vývoj videoher v době koronavirové pandemie velmi komplikovaný. Více vypovídající informace přinesl až rozhovor s magazínem Wccftech.

Reklama

  • Autoři si pochvalují C-Engine, který značně urychluje práci a přináší nové možnosti
  • Bylo potvrzeno, že je svět Dying Light 2 zhruba čtyřikrát větší, než v jedničce
  • Hráči nebudou mít možnost naverbovat společníky
  • Příběhová kampaň zabaví minimálně na 20 hodin

Na otázky odpovídal rendering director Tomasz Szałkowski a programátor Łukasz Burdka. Nejprve padla řeč na samotný engine, který je základem celé hry. Zatímco první díl poháněl Chrome Engine 6, dvojka běží na technologii C-Engine. S ní mohou vývojáři naplno využít možností nové generace konzolí, což se projeví například v ray tracingu. Engine také umožňuje pracovat s pokročilými systémy kolem umělé inteligence, vylepšení se nicméně dočkaly snad všechny důležité segmenty, například animace postav, fyzikální systém, audio a mnohé další.

Právě implementace nového enginu byla jedním z důvodů pro odklad termínu vydání. Vývojáři potřebovali více času, aby se naučili pracovat s novým softwarem, aby zjistili, co si s ním mohou dovolit. Do rukou se jim ale dostaly nástroje, které tvorbu zásadně urychlují. Jde například o CityBuilder, s nímž mohou kreativci efektivně vytvářet městskou zástavbu. Už nemusí ztrácet čas s jednou zdí v konkrétní budově, nástroj umí výstavbu do jisté míry zautomatizovat. Pak už stačí pouze pohlídat malé detaily, level designéři se tak mohou soustředit na více kreativní činnost.

Možnosti nástroje CityBuilder
i Zdroj: Hrej.cz
Možnosti nástroje CityBuilder

Autoři potvrdili, že je svět zhruba čtyřikrát větší, než v původní hře, přičemž nabízí daleko více možností k prozkoumávání. Designéři zároveň kladli velký důraz na vertikalitu, mapa tedy nabývá zcela nových rozměrů. V rozhovoru vývojáři připomněli, že se svět dynamicky mění na základě rozhodnutí, které hráč v daný moment udělá, působí tedy velmi živým dojmem. Spolu s first-person pohledem jde o unikátní kombinaci, od níž si autoři hodně slibují.

Jedna z otázek mířila i na NPC postavy. Ty se podle všeho čas od času k hráčům připojí během konkrétních misí, nelze ale očekávat možnost naverbovat je do party. Nejde tedy o klasické společníky, kteří by hráče doprovázeli na každém kroku.

Jednička původně mířila na konzole PlayStation 3 a Xbox 360, studio se ale nakonec rozhodlo tyto platformy vynechat, hra byla vydána pouze na Xbox One a PlayStation 4 (a samozřejmě také na PC). V případě druhého dílu ale autoři minulou generaci odstřihnout neplánují. V rozhovoru prohlásili, že chtějí zajistit, aby se i k majitelům konzolí Xbox One a PlayStation 4 dostal kvalitní zážitek. Stroje PlayStation 5 a Xbox Series dají hráčům na výběr, upřednostnit mohou lepší vizuály (včetně raytracingu), nebo vyšší FPS (60+).

Autoři závěrem prozradili herní dobu. Příběh Dying Light 2 údajně zabere zhruba 20 hodin, pokud ale hráči budou chtít vidět vše, co dvojka nabízí, nechají zde dvakrát až třikrát více času. Už jen samotná úvodní pasáž může trvat sedm až osm hodin.

Ve výše zmíněném videu bylo naznačeno, že se hra objeví letos, konkrétní datum ale Techland neprozradil. Autoři zároveň odmítli sdělit, kdy se objeví gameplay ukázka, z níž by si fanoušci mohli udělat lepší představu o tom, jak hra momentálně vypadá. Důvod? Údajně zatím nenastal ten správný čas, studio o hře nechce mluvit předčasně.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama