Výrobce kečupu Heinz spouští kampaň ve Fortnite. Varuje před klesající kvalitou úrodné půdy
Globální potravinářský gigant Heinz spustil velmi neobvyklou reklamní kampaň v populární free-to-play střílečce Fortnite. Nejde o žádnou propagaci jeho výrobků, naopak upozorňuje na okolnosti zhoršování stavu přírody ve vztahu k pěstování rajčat.
- Ve Fortnite se objevila varovná kampaň potravinářského giganta Heinz
- Varuje před zhoršující se kvalitou půdy a přibližuje výrobní proces kečupu
V kampani SOS Tomatoes můžou hráči skrz menu Discover nebo kód 1877-1435-6432 navštívit speciální ostrov přibližující proces výroby kečupu. Na něm se nachází skleníky, kde rostou mladé sazeničky rajčat. Ty se následně přesouvají na rozlehlejší pole, kde dospívají a dozrávají plody.
Výrobce upozorňuje na to, že se globálně kvalita půdy prudce zhoršuje, což postihuje i produkci asi nejoblíbenější omáčky na světě. Mapa nabízí konkrétní příklady efektů, které pěstování zeleniny přímo ohrožuje a komplikuje. Zároveň se Heinz neopomíná pochlubit tím, že hodlá do roku 2025 používat výhradně udržitelně pěstovaná rajčata a do roku 2050 chce mít jako firma nulovou uhlíkovou stopu.
"Všichni se můžeme podílet na ochraně naší půdy a chutných potravin, které z ní rostou, a to doslova," okomentovala bizarní kampaň ředitelka udržitelnosti firmy Cristina Kenz.
Nejde o první podobnou společensky aktivistickou kampaň ve Fortnite. V minulosti jsme viděli například vzpomínkovou akci věnovanou bojovníkovi za lidská práva Martinovi Lutherovi Kingovi. Ta ale mezi hráči a novináři vyvolala spíše kritiku, protože v kombinaci s popkulturními skiny a tancujícími hráči nepůsobila příliš citlivě.