Vrácení peněz za Cyberpunk 2077 stálo a bude stát CD Projekt více než miliardu korun
Společnost CD Projekt se v aktuálním hovoru s investory pochlubila prodeji a výsledky loňského hitu Cyberpunk 2077. I když se RPG při vydání potýkalo s obrovskými problémy, především na starší generaci konzolí, prodávalo se výborně. Z 13,7 milionu prodaných kopií si navíc o vrácení peněz přímo od CD Projektu zažádalo “jen” zhruba 30 tisíc hráčů a výsledné náklady tak příliš vysoké nejsou, analytik webu Arch Technica nicméně přišel s analýzou finanční zprávy společnosti, ze které vyplývá, kolik refundy CD Projekt stály ve skutečnosti.
- Finanční zpráva za rok 2020 odhaluje skutečnou cenu refundů Cyberpunku
- Společně s výhledem do letošního roku vyjdou CD Projekt na zhruba 1,1 miliardy korun
- I tak ale nejde o zvlášť katastrofický výsledek
- Do konce roku 2020 o vrácení peněz zažádalo zhruba 215 tisíc hráčů
A tato čísla jsou výrazně vyšší. V hovoru CD Projekt zmínil náklady zhruba 2,2 milionu dolarů (47 milionů českých korun) na program Help Me Refund, skrze který mohli hráči žádat o vrácení peněz přímo studio. V devadesátistránkovém výkazu ale redaktoři a analytici webu Ars Technica Kyle Orland a Mike Futter objevili skrytou položku “Další výdaje”, kde se skrývá částka přesahující 50 milionů dolarů. Tu CD Projekt vynaložil a odhaduje že vynaloží na další vratky peněz.
V 51,2 milionech dolarů (v přepočtu zhruba 1,1 miliardy českých korun), je započítán zmíněný program Help Me Refund (2,2 milionu dolarů), kompenzace plynoucí z uskutečněných vratek u digitálních i fyzických obchodníků (10,6 milionu dolarů) a dalších 38,3 milonu dolarů, které CD Projekt dle odhadů na vrácení peněz vynaloží během roku 2021. Odhad vyplývá z informací distributorů a zkušeností studia.
Ve výsledku ale ani miliardová ztráta není pro CD Projekt výrazně alarmující. Z nového výpočtu vyplývá, že při plné ceně hry o vrácení peněz v roce 2020 všemi možnými způsoby zažádalo zhruba 215 tisíc hráčů, což je pouze 1,6 procenta celkového objemu prodaných kopií.