Vanguard: Saga of Heroes Článek Vanguard: Saga of Heroes

Vanguard: Saga of Heroes

Josef Murcek

Josef Murcek

1. 12. 2006 23:32 6
Reklama

Pomalu se blíží Vánoce – čas (ne)klidu, dárků, mrtvých kaprů… Hráče však zajímá něco jiného. Jako každý rok se těší na velký boom her, který obvykle nastává právě před vánočními svátky. Patříte-li mezi příznivce MMORPG žánru, tak jste se možná ještě před pár měsíci těšili na spuštění v perexu zmíněné hry Vanguard: Saga of Heroes, kterou vyvíjí tým Sigil Games Online. Jak už však v této chvíli zcela jistě víte, tak byl termín spuštění Vanguard: SoH v průběhu podzimu opět posunut, tentokrát však až na první kvartál příštího roku. Fandové to určitě oplakali, ale nám to naopak otevřelo prostor, který teď můžeme vyplnit shrnutím skutečně podstatných informací, které o hře víme.

Na počátku byl Telon

Příběh hry je zasazen do fantasy světa zvaného Telon, který je plný magie, intrik a dobrodružství. Telonu dlouho vládla jediná civilizace, která se však díky vnitřním neshodám rozpadla na mnoho frakcí, udržujících mezi sebou trvalý mír. Po letech je však Telon ve velkém nebezpečí. Severní travnatá oblast Thestra je napadena zástupy nemrtvých, jižní pouště Qualie jsou pod drtivým útokem živelných zemních démonů a východní část Kojanských džunglí čelí nájezdům pekelných stvůr. Telon zoufale hledá hrdiny, kteří by znovu dokázali sjednotit všechny frakce do jediného národa a následně nadobro vyhnali všechny nepřátele daleko za hranice.

Do role jednoho z hrdinů se pochopitelně vžijete vy. Budete si moci vybrat z celkem devatenácti různých ras. Kromě jiných to jsou trpaslíci, lidi, orci, goblini, vulmani (vlčí lidé), ale i takzvaní raki (liščí lidé). Co se týče povolání, tak by melo být na výběr celkem patnáct různých možností, z nichž můžeme jmenovat například paladina, rangera, kouzelníka, iluzionistu, barda, lučištnici nebo třeba nekromancera. Skillů k naučení by být podle slov vývojářů mělo být požehnaně, což platí i o počtu zbraní, kouzel a questů. Navíc vám bude umožněno zvolit, chcete-li být dobrodruhem, řemeslníkem, nebo diplomatem. Pokud byste chtěli vykonávat všechny tři funkce, nebude vám bráněno. Ztratíte tím však hodně času a podle přísloví devatero řemesel, desátá bída, v žádném z oborů skutečně nevyniknete.

Objevovat svět nebo se usadit?

Autoři slibují rozsáhlý svět takřka bez hranic. Telon má být prošpikovaný stovkami různých dungeonů, měst a dalších zajímavých lokací. Nepřátel různých druhů prý bude spousta a navíc prý budou inteligentní, což nelze brát jinak než s rezervou. Novinkou má být dynamický soubojový systém. Nepřátelé by měli efektivně reagovat na vaše pohyby a aktivně vyhledávat vaše slabá místa. Naproti tomu vaše postava bude ku svému prospěchu v boji moci využít různé objekty, nebo efektně dodělat nepřítele nějakým zdrcujícím závěrečným úderem.

Nedílnou součástí hry bude cestování po světě Telon. Dlouhé vzdálenosti bude možno zdolat po zemi, ve vzduchu, ale i na moři. Je tedy logické, že má být ve hře na výběr z velkého množství dopravních prostředků (např. jednorožec, drak nebo loď). Na tyto vymoženosti a nejenom na ně, však budete potřebovat peníze, které si budete moci vydělat například v roli řemeslníka, co své zboží prodává na tržištích. Právě zde dá pochopitelně nakoupit i vše potřebné pro vaše výpravy, ať už se jedná o zbraně, brnění, nebo lektvary. Pokud si našetříte dostatečný finanční obnos, tak si budete moci koupit kus země, postavit na ní svůj dům a založit rodinu. Rovněž se budete moci přidat do guild a následně plnit příkazy jejího velitele.

Revoluce nebo evoluce?

Tvůrci z týmu Sigil Games Online se při vývoji hry spoléhají na celou řadu licencovaných technologií. Hra poběží na silně modifikované verzi Unreal enginu, přičemž některá grafická vylepšení mají na svědomí přímo lidé z Epicu. Díky systému EMotion FX ,od holandských vývojářů z Mystic Game Development, se každá postava dočká více než pěti set unikátních pohybů. No a díky systému SpeedTreeRT by se měli hráči dočkat realistické krajiny, což platí hlavně o všemožném porostu.

Tvůrci míří s Vanguard: Saga of Heroes už od počátku vývoje dosti vysoko. Sami ostatně tvrdí, že vytváří první next-gen MMOPRG. Problém je jen v tom, že už to revoluční MMORPG vyvíjí několik let a mezitím se v rámci tohoto žánru leccos změnilo. EverQuest už dávno není na vrcholu popularity, Star Wars Galaxies pomalu umírá, celému segmentu vládne neochvějně World of Warcraft a na jeho místo se tlačí zástupy dalších. V takových podmínkách to bude mít Vanguard hodně moc těžké a úspěchem bude už to, že si dokáže najít co největší skupinu věrných hráčů, kteří jej pak udrží několik let při životě. Ono se však může stát, že Vanguard vyjde, hráči se nechytí a za pár měsíců bude po všem. Konec. Nic takového tvůrcům samozřejmě nepřejeme, ale na rovinu říkáme, že v jejich úspěch zrovna moc nevěříme. Na závěr ještě jedna poznámka - Vanguard by měl vyjít ve dvou edicích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama