Unity v miliardové akvizici získá trikové studio Petera Jacksona. Pokročilé nástroje se tak zřejmě dostanou k vývojářům her
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Unity v miliardové akvizici získá trikové studio Petera Jacksona. Pokročilé nástroje se tak zřejmě dostanou k vývojářům her

Unity v miliardové akvizici získá trikové studio Petera Jacksona. Pokročilé nástroje se tak zřejmě dostanou k vývojářům her

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

10. 11. 2021 12:01

Weta Digital je pojem, který byl dosud známý spíše fanouškům filmů. Zkušené studio stojící za nástroji pro tvorbu digitálních efektů se v průběhu let podepsalo pod přelomovými vizuály snímků a seriálů včetně Pána prstenů, Avatara, Hry o trůny nebo Avengers. Právě kultovní sága Pán prstenů je pro firmu klíčová, Weta Digital totiž pro potřeby natáčení založil režisér Peter Jackson. Nyní se ale majitel změní, dohodl se totiž se společností Unity Software na miliardové akvizici.

Reklama

  • Unity kupuje studio Weta Digital
  • To založil Peter Jackson pro natáčení trilogie Pána prstenů, postupně se z něj stal jeden z průkopníků digitálních efektů
  • Unity bude mít k dispozici pestrou paletu nástrojů pro vytváření 3D obsahu a bohatou knihovnu assetů

Stále populárnější vývojářské nástroje se tak zřejmě dočkají velmi významné posily. V rámci portfolia Weta Digital bude mít k dispozici celkem 16 dílčích nástrojů pro tvorbu 3D obsahu a velmi bohatou knihovnu existujících assetů obsahující předpřipravená prostředí, modely zvířat, rostlin nebo kvalitních textur. 

Nástroje pak umožňují renderování fotorealistických scén, fyzikální simulace nejen částicových efektů (kouře, ohně, mraků, svalů, vlasů, kůže a podobně), simulace osvětlení scén, animování postav, mimiky obličejů, kompletní paletu nástrojů pro tvorbu realistických vlasů a ochlupení, (ne)lidských a zvířecích těl, realistického opeření, jednoduchého budování nebo generování měst, vegetace, přírody, sněhové pokrývky, simulace dynamického chování kapalin v prostředí a mnoha dalších detailů.

Ukázka nástroje Totara, umožňujícího procedurální generování prostředí a přírody
i Zdroj: Hrej.cz
Ukázka nástroje Totara, umožňujícího procedurální generování prostředí a přírody

V minulosti byly skrze tento set nástrojů stvořeny ikonické filmové postavy včetně Gluma nebo Caesara (Planeta opic).

V praxi by tak nástroje a knihovna assetů měly výrazně ulehčit vývoj nových projektů v rámci prostředí Unity, a to včetně těch už probíhajících. Unity v této souvislosti také zmiňuje důležitou roli v budování metaverza, tedy vize jakéhosi propojeného vesmíru, která je v poslední době (především skrze společnost Meta, dříve Facebook) stále častěji zmiňována.

Hodnota akvizice měla dosáhnout 1,625 miliardy dolarů, v přepočtu zhruba 35,4 miliardy českých korun. Tým stojící za tvorbou speciálních efektů pro filmy (za něž dosud obdržel šest Oscarů), WetaFX, zůstane stát mimo akvizici. 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama