Úniky mluví o čtvrtém Bioshocku. Údajně by měl být představen příští rok s názvem Isolation
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Úniky mluví o čtvrtém Bioshocku. Údajně by měl být představen příští rok s názvem Isolation

Úniky mluví o čtvrtém Bioshocku. Údajně by měl být představen příští rok s názvem Isolation

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

29. 11. 2021 13:40 1

Už osm let uplynulo od doby, kdy jsme se bavili v úchvatných kulisách města Columbia v zatím posledním pokračování série Bioshock. Dle nejčerstvějšího úniku od prakticky neznámého leakera Oopsleaks by se ale série BioShock mohla vrátit už v příštím roce. Titul prý s názvem Bioshock Isolation by měl být oznámen už na začátku roku 2022.

Reklama

  • Čtvrtý Bioshock bude dle úniku oznámen na začátku příštího roku
  • Ponese název Isolation
  • Měl by se odehrávat v rozděleném, živoucím městě a běžet na Unreal Enginu 5

Server DualShockers poukazuje na to, že informace zapadají do úniku z databáze Nvidia GeForce Now, který taktéž mluvil o Bioshocku naplánovaném pro příští rok. O vývoji jako takovém víme už delší dobu. Vydavatelství Take-Two potvrdilo vznik studia Cloud Chamber a s tím související práce na dalším Bioshocku už na konci roku 2019. Na vývoji se už nijak nepodílí původní tvůrce a “otec” značky Ken Levine.

Dle Oopsleaks by se nicméně na vývoji měli podílet veteráni ze studia Irrational Games. Vedle toho také v životopisech jednotlivých členů týmu najdeme hry jako Shadow of the Tomb Raider, Mafia 3, Deus Ex: Mankind Divided nebo Watch Dogs: Legion. K vývoji byli převeleni někteří zaměstnanci Hangar 13 po tom, co byl zrušen jeden z posledních projektů.

Leaker vedle toho přinesl údajné slidy z návrhové prezentace projektu. Ty odhalují název, tedy zmiňovaný Bioshock Isolation, i s prvním konceptem loga. Představují také zasazení hry. Tím je opět velmi charakteristické město, ostatně dějiště příběhu hrálo v sérii Bioshock vždy v podstatě jednu z hlavních rolí. Nová metropole zatím nemá název, opět ale půjde o dystopické město, tentokrát zajímavé jakýmsi vertikálním rozdělením. Město by mělo být zrcadlově rozpůlené na krásný, čistý, bohatý a zdánlivě dokonalý vršek, a špinavý, prohnilý a nebezpečný spodek. Právě třecí oblasti mezi polovinami metropole by měly být dějištěm divokých konfliktů. Důležitou roli budou pravděpodobně hrát vůdci obou oblastí. “Nahoře” vládne úspěšný podnikatel, “dole” zase drží situaci pevně v rukou despota a diktátor, který chce svému protějšku pořádně zkomplikovat zdánlivě bezstarostný život.

Už dříve Oopsleaks publikoval, že by se hra měla odehrávat v rozlehlém, otevřeném světě (překvapuje to vůbec někoho?), ale s lineárním příběhem a možností vedlejších úkolů. Na druhou stranu by nás autoři neměli nutit do backtrackingu. Svět se také postupem času bude měnit a žít vlastním životem. To zase zapadá do obsahu nedávných inzerátů na volné pozice ve vývoji. Klíčový bude soubojový systém, který by měl být “inovativní” a “kreativní”. Svou roli by měly hrát frakce. Pokud se potvrdí spekulace o rozděleném městě, dokážeme si představit, že si hráč bude vybírat, na kterou stranu se připojí, případně zda nechá metropoli zkolabovat celou. Propracovaný by měl být design zvuku. Hráče na Xboxu a PC potěší, že by se neměly potvrdit dřívější spekulace a hra nebude exkluzivní konzoli PlayStation 5. Hra poběží na Unreal Engine 5.

Vývoj je ale prý zatím v poměrně rané fázi. I když má hra být oznámena na začátku příštího roku, v roce 2022 spíš nevyjde. 

Otázkou zůstává, nakolik lze neznámému účtu věřit. Zatím nemá žádnou historii úspěšných leaků, údajné snímky z prezentací 2K a Cloud Chamber ale vypadají poměrně věrohodně.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama