Ubisoft přichází o dalšího zaměstnance. Z firmy odchází kreativní ředitel Assassin's Creed: Origins
Ubisoft čelil v posledních letech odchodům velkého počtu zaměstnanců, a zdá se, že tento trend pokračuje. Po necelých dvou dekádách, které strávil ve společnosti francouzsko-kanadského vydavatele jako jeden z výše postavených vývojářů, odchází z Ubisoft Montreal veterán Jean Guesdon. Svého času působil jako kreativní ředitel Assassin's Creed 4: Black Flag nebo Assassin's Creed: Origins.
- Z Ubisoftu Montreál odchází kreativní ředitel Assassin's Creed 4: Black Flag a Origins
- Ve firmě strávil více než 15 let rozvojem celé série Assassin's Creed
Guesdon oznámil svůj odchod na LinkedIn, kde poděkoval celému studiu Ubisoft Montreal za čas, který s ním mohl strávit. Vývojář začal v Ubisoftu pracovat jako koordinátor vývoje prvního Assassin’s Creed, načež povýšil na designéra druhého dílu a později i na vedoucího vývoje dalších her s Ashrafem Ismailem (který nyní pracuje v Tencentu poté, co byl vyhozen z Ubisoftu kvůli obvinění z nevhodného chování).
Od dokončení Origins, kde Guesdon vývoj koordinoval, jeho profil začal nicméně ukazovat, že pro Ubisoft začal dělat na další připravované hře, a to po dobu více než čtyř let. Podle popisu mělo jít o zatím neohlášený titul, který byl s kódovým označením Projekt Renaissance určen pro PC, PS5 a Xbox Series. Dle zdrojů Kotaku, které byli v minulosti součástí firmy, byl tento titul údajně založen na voxelové grafice a prvcích Minecraftu. Současně také magazín naznačil, že projekt možná stále vzniká, a to i přes nedávné škrty, kterými Ubisoft prošel.
Co se týká těchto škrtů, které se ve velkém propisují do (ne)vydávání her, firma i nadále čelí neschopnosti generovat požadované zisky. Vlivem rostoucího tlaku, které dále vyvolává pokles akcií i celkový růst nákladů, došlo např. jen letos ke zrušení tří neohlášených her, dále zrušení multiplayerového Projektu Q, znovu se odložilo Skull and Bones. A ani loni tomu nebylo jinak. Tehdy došlo totiž např. na to, že jsme se oficiálně dozvěděli o konci vývoje čtyř připravovaných her, vypnutí serverů Hyper Scape nebo o odkladu Avatara a remaku Prince z Persie.