Ubisoft představil Assassin’s Creed Mirage. První trailer nás zanáší do prosluněného Bagdádu
i Zdroj: Ubisoft
Novinka Ubisoft představil Assassin’s Creed Mirage. První trailer nás zanáší do prosluněného Bagdádu

Ubisoft představil Assassin’s Creed Mirage. První trailer nás zanáší do prosluněného Bagdádu

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

11. 9. 2022 07:20 1

Po četných únicích Ubisoft konečně předvedl Assassin’s Creed Mirage. Hra se skutečně odehrává ve středověkém Bagdádu a zaměřuje se na mladšího Basima, 20 let před událostmi Assassin’s Creed Valhalla. V rámci děje uvidíme tudíž jeho přeměnu do podoby, která je nám známa. Začne jako pouliční zloděj, jenž přežívá ze dne na den, načež jej honba za odpověďmi uvrhne do řádu Skrytých (The Hidden Ones), kde se stane asasínem v boji proti templářům.

Reklama

  • Ubisoft oficiálně představil Assassin’s Creed Mirage filmovou ukázkou
  • S potvrzením velké části uniklých detailů potvrzuje vydání v roce 2023 se sníženou cenou 50 eur
  • Hra zamíří na Xbox Series, Xbox One, PS5, PS4, streamovací službu Luna a PC skrze Epic Games Store a Ubisoft Store
  • Předobjednávky jsou již spuštěny

Mirage začátek svého příběhu ukotvuje do roku 861, kdy byl Bagdád obchodním i kulturním tržištěm, stejně jako poutním místem pro důležité figury. Konkrétní list těch, které potkáme, zůstává nicméně utajen. Víme pouze to, že se po větší část hry budeme držet v patách herečky Shohreh Aghdashloo (The Expanse), jež se zhostí role Basimovy mentorky Roshan, která ho naučí umění vraždy.

Toto učení by se mělo stočit do oblasti Alamutu neboli horské pevnosti, kde bude Basim trénovat podobně vytrvale jako Altair v Masayafu. Zde, obklopený vyššími členy Skrytých a také těmi, kteří podporují život řízený svobodnou vůlí, bude náš hrdina nakonec přivítán jako jeden z členů skupiny, a to včetně ikonického utnutí jeho vlastního prsteníčku.

Režisérka Sarah Beaulieu prohlásila, že rozsah Mirage máme chápat jako Rogue nebo Revelations, tedy jako hry, které se v celé sérii řadí mezi kompaktnější a kratší.

„Chtěli jsme se strukturou příběhu vrátit k tomu, čím Assassin's Creed byl ve své rané fázi, což znamená, že je lineární. Má začátek, má konec a má vývoj postavy," uvádí Beaulieu s následným odkazem na to, že Mirage původně začal jako kratší rozšíření pro Valhallu. Tuto skutečnost studio rovněž opakuje.

„Mělo to být DLC [pro Valhallu] po dobu asi čtyř nebo pěti týdnů,“ říká umělecký ředitel Jean-Luc Sala, „ale poté jsme si uvědomili, že pokud zde chceme vytvořit Bagdád, musíme to udělat [správně]. Musela to být plnohodnotná hra.“

Je vhodné, připomenout, že Mirage není upomínkou starších dílů jen vizuálně, ale i hratelně. Mimo koncepce klasického řádu asasínů a jeho tradic se proto vrací i skromnější stealth, jenž byl jádrem série i její hlavní devízou. K dispozici budou proto klasické i nové nástroje. Vývojáři konkrétně předvádí kouřové bomby, jež vás skryjí, nebo vystřelovací šipky, které cíl usmrtí. Nové inovace pak zahrnují různé přidané schopnosti, například schopnost zpomalit čas a označit cíle k následnému provedení několika zabití. 

Vaši nepřátelé se nicméně učí také. Po minulých hrách dokáží tentokrát zacílit a na čas vyřadit i vašeho orlího společníka, který byl dříve pouze nedotknutelným dronem nad celým bojištěm. Parkour byl podobně rozšířen také. Studio říká, že nová zalidněná metropole dovolila v tomto ohledu výrazně překonat Valhallu, v níž pohyb městem nehrál důležitou roli. Na druhou stranu, srovnání s Unity, což bylo obsahem jednoho z úniků, vývojáři výslovně potvrdit nechtěli. Podoba davů se prý neustále vyvíjí, takže není jisté, jak to nakonec dopadne.

Co naopak potvrzeno bylo, je jisté napojení na Valhallu. Režisérka totiž uvedla, že když se náš hrdina vyskytuje v krátké cinematické scéně, kdy právě zabil svůj cíl, po jeho boku se začne opakovaně zjevovat tajemné stvoření džina. „To, co jste v dané scéně viděli, je tvor Středního východu známý jako džin,“ říká Beaulieu. „Je to něco, co Bassam vidí pravidelně. Je to součást jeho cesty. Je to něco, co ve hře objeví a pochopí stejně pomalu jako hráč. Je to klíčové pro jeho vývoj jako postavy."

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama